Puttes skrev:
MDMA er særdeles kendt for at skabe depressioner ved overforbrug. Så som alle andre svarer. NEJ!
Hvis vi siger at du har en glas med dejlig saftevand i hoved. Og denne saft er du dybt afhængig af. Hver gang du får en gave, top karaktere, ros eller andre meget positive ting, tager du en god tår af saften. Men du sparer, for hvis du tømmer glasset, vil du ikke være i stand til at "belønne" dig selv. Denne saft gemmer du også til dårlige dage hvor du mangler trøst. Her nipper du lidt til saften og du bliver hurtigt positiv igen. På grund af den dejligste saft.
Når du tager MDMA, så BÆLLER du saften i dig. Hvis du gør det gentagne gange, vil glasset være helt og aldeles tømt, og du vil ikke kunne trøste dig når du er nede, eller belønne dig når du fortjener det. Du mangler saften, og det er et helvede. Hvis du utallige gange bæller saften, så vil "værten" ikke skænke op til dig igen. Og så er du på den. For den dejlige saft er væk. Du bliver ked af det, og vil nippe lidt til den igen for at blive i bedere humør. Men der er intet.
Først efter lang tid, vil du igen være i stand til at drikke saften normalt. Dette kræver desværre i mange tilfælde at man må drikke den kedelige vand fra hanen, udskænket af den underlige mand i kittel. Og først når "værten" kan se du igen kan administrere saften, vil han igen skænke op til dig.
I nogle tilfæde vil værten helt stå af, saften vil ikke blive skænket igen. Måske en sjat, men det er slet ikke den samme saft!!
Kort og godt, jo mere lykke du "doper" dig til, jo mindre lykke kommer der naturligt. Så for guds skyld, spar på saften til de kedelige dage. Lad hjernens "belønnings-centre" nulstille sig selv, det tager ca 2 måneder. Og brug ALDRIG MDMA som trøst.
Derimod kan det diskuteres hvor vidt MDMA kan bruges til at ændre opfattelse af livsglæderne. Efter mit første vellykkede trip oplevede jeg en utrolig klarhed i sindet og et energi/selvtillids-boost af dimentioner, som varede flere uger. Så i mit tilfælde ændrede det min hverdag i en positiv retning.
Men jeg falder i rigtig mange tilfælde uden for normalen når det kommer til narko..
Rigtig godt indlæg, hvilket jeg er 100% enig i. Jeg tror også (som du skriver til sidst) at MDMA kan "nulstille" hjernen og man kan genvinde håb, og selvtillid overfor sig selv - og andre mennesker. Man kan lægge mere mærke til de positive ting i ens omgivelser, og sætte mere pris på dem.
Det kender jeg ihvertfald fra mig selv, og det er også en af de ting som der har været brugt terapeautisk - F.eks. til voldtægsofre og traumatiserede mennesker der ikke kunne komme over visse ting de havde oplevet.