Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 18:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Østjylland
:D

Til start må jeg præsentere mig selv, jeg er en ung kvinde (22) der det seneste år har taget amf... ene og alene af den grund, det energi og overskud det giver.. plus et suplement til slankekur indimellem..

OGSÅ er der den faktor i det, at der er absolute no one der ved at jeg tager stoffet, ergo jeg har ingen og dele erfaringer og spøgsmål med.

Mit spørgsmål lyder nu så på; Jeg er blevet klar over at det her ikke kan blive ved for evigt, pluds jeg er blevet for 'hook', Hvordan er den bedste måde og stoppe på? hvordan vil jeg føle abstinenserne? Hvad skal jeg forvente fremover?

Jeg vil med stor interesse følge med i svar :D

MVH ****

Ps: findes der en chat herinde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Prøv at søg på det i Medaljens Bagside, så skal du nok finde nogle tråde.

Chat er der, i form af en IRC-kanal. Dette kan du også søge på.

God bedring, eller hvad man nu siger.
Anders

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Altså hvis der er absolut ingen der ved at du tager det, er det vel bare at lade vær og købe noget.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor tit du tager det, men hvis du først er kommet over den 1. weekend, siger mine erfaringer, at et stort skridt allerede er taget. :)

Held og lykke med det.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Det er remlig nemt at komme ud af et amfetamin misbrug. Bare husk, at du ikke kan passe skole eller arbejde de første par dage. Så stop en fredag aften og ikke en mandag morgen.

Største problem efter et par dage, er vægten man tager på.

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Det er også et stort plus at du er den eneste i din vennekreds
der benytter sig af amfetamin. De fleste har nemlig meget sværere
ved at stoppe hvis alle ens vennner også tager det. Hvis man er
i byen og alle de andre tager det mens man er på vej til at stoppe
kan det godt være svært at sige nej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvor ofte, og hvor meget har du brugt det? Er det dagligt? Hvor meget osv.? Det vil sikkert hjælpe på svarene hvis du kan uddybe om det (ikke at jeg mener de hidtidige svar her i tråden har været dårlige, jeg kan ikke huske dem lige nu - også derfor hele den her usle post har taget 25 min. at skrive... :joint: ;) ).

Du mener allerede at vide hvorfor du har brugt stoffet, "det energi og overskud det giver". Nu er næste skridt så at forhindre, at du kommer i en situation, hvor du tænker: "Jeg burde ha' mere energi, hvis jeg ska' klare det her" (Forsimplet, det ved jeg godt :wink: ).

Du si'r det er for energiens skyld.
- Er det energi du har brug for, fordi du generelt føler dig udmattet og træt - Her ku' du måske dyrke motion og lægge din kost om (det ville også være et sundt alternativ til amfetamin-slankekur), du ku' gå til lægen og spørge om han ka' se noget galt med dig.
- Er det energi du ska' bruge på dit arbejde eller studie, som du ikke føler du ka' overskue
- Er det mere et "mentalt" overskud du har brug for, fordi du har nogle problemer i dit følelsesliv?

Du ku' selvfølgelig også gøre 1000 andre ting - alt efter hvad, der lidt mere konkret og/eller bagvedliggende grund der har været til det forbrug, du nu ønsker skal stoppe.

Men jeg er i hvert fald sikker på du har tråffet det det rigtige valg.
Og lige på falderebet, kommer jeg i tanke om, at hvis du føler du har svært ved at stå med denne situation elene, så mu du da ha' en eller anden du kan indvie i balladen?

Junior medlem

Tak for alle svarene.. jeg læser lystigt dem alle, og alle har noget jeg kan bruge :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark. Mellem Skagen, og Tyskland.
Missespretty skrev:
Tak for alle svarene.. jeg læser lystigt dem alle, og alle har noget jeg kan bruge :D

Men derfor vil vi stadig gerne have, at vide hvor tit du tog stoffet.

Junior medlem

Hej

Jeg har taget speed hverdag i ca 1 år... nogen dage mere eller mindre... med få små pauser..

Jeg har været en af de enormt priviligerede mennesker der kun får det 100% rent, og til de skeptiske... JA DET ER HELT RENT, OG TESTET MED ACETONE MV.

Jeg har nu alt i alt været helt "CLEAN" i 3 dage, de 2 første dage vidste jeg ikke hvordan jeg skulle komme igennem dagen og passe mit arbejde, simpelthen på grund af enormt træthed, og følte mig groggy, og helt doppet faktisk... og 3. dagen idag, er så underligt, gå som en leg, jeg har fået ordnet en masse ting herhjemme, og min arbejds sag er gået udover forventning.. :D Jeg fatter det ikke...

Knus fra mig, og tak til alle dem der viser interesse.. for stedet her er virkelig det eneste sted jeg har... Til og komme ud af det her... F**** sucks :cry:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er dejligt at høre du har det bedre og de første dage er gået godt, men uden at have prøvet det tror jeg at den mentale afhængighed tager længere, selvom den fysiske hurtigere er ude af kropen. Men har man viljen og et mål så klarer man den. :)

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem

Sys det er flot at du har holdt den indtil videre :) de første dage er som regel dem der får folk til at falde i igen.

Jeg vil gerne supplere med nogle råd:

- fortæl din tidligere forhandler om dit stop, og få ham til at love han ikke vil sælge dig. Hvis i altså har god kontakt. Det går jeg ud fra siden han sælger dig det helt rent.

- hvis du stadigvæk oplever den pirrende rastløshed, så giv hele huset den store rengøring, løb en tur og så videre.

- en hobby, et dyr eller anden ny interesse du kan gå op i med liv og sjæl er også en god idé for at lede tankerne væk. En hund fx kan til hver en tid fange din opmærksomhed og kræver meget af den tid du ellers ville bruge på at "beklage" dig. Her ville en hobby måske være at foretrække, hvis du ikke er til dyr og den kan også ligges på hylden igen.

- Uanset hvilken grund der kan opstå til at tage en streg igen, så lad være. Nogle er simpelthen dumme nok til at "belønne" sit stop med en streg. Nogle vil mene at de godt kan tage en enkelt fordi de har en hård periode af sit liv. Og det værste, rigtig mange kommer til at hoppe på vognen igen, fordi de bliver tilbudt stoffet i en alkohol rus.

- Undgå at indtage nogle som helst stoffer resten af året. Der findes mange eksempler på folk der bare erstatter deres gamle misbrug, med et nyt. Som regel sker det ved at misbrugeren ligger fx amfetaminen på hylden og dæmper abstinenserne med hashen i stedet. Og når de så ligger hashen fra sig også, mærker de igen abstinens-symptomer, som mange fejlagtigt tolker som amfetamin abstinenser. Og det skaber en undskyldning for at fortsætte hashen.

- Hvis du kan komme til at beskæftige dig med de rigtige misbrugere (fx på en klinik for disse), kan du se hvad et fortsat misbrug kan gøre ved dig.

Ligegyldigt hvad du gør, så kan jeg se at du har erkendt dit misbrug og ønsker at stoppe og det er som regel den hårdeste del af "afvænnigen". Og når du allerede har holdt den et pare dage, så tror jeg også at du vil klarer den hele vejen.

Held og lykke herfra ihvertfald. ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]