Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 09:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
hey alle sammen. jeg sad og snakkede med 2 af mine venner om hash, og så kom vi ind på rød libanon. og jeg mener at jeg har hørt at man ikke kan få det mere. er det rigtigt?. og hvor godt er det i forhold til andet tjald?

Medlem
Brugeravatar

Der er nogle indvandrere der går og reklamerer med de har det(dette er ingen racistisk kommentar), men det er som regel noget phony shit. Har fået af en før og selvom det havde farven og lugtede godt og lidt krydret var det overhovedet ikke potent og rimeligt tørt. Det kunne godt have været rød libanon, men hvis det var så var det rimeligt gammelt.

Det er til at få fat på men TEMMELIGT svært. Så vidt jeg ved er hashproduktionen i Libanon dog ved at stige igen, så måske ser det bedre ud i fremtiden.

Rigtigt godt kvalitets rød libanon kan være rigtigt godt, næsten op omkring 20% THC. Sammenlignet med standard hash er det... Nej, man kan ikke sammenligne med standard hash. God rød libanon er godt, men jeg tror faktisk gul libanon er sjovere.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Alle kan stå med en tilfældig klump og sige, at det er Rød Libanon. Derfor skal man ikke gå op i alle de navne, men blot bedømme den efter smag og virkning.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Enig det som dem der har røget lidt forskelligt hash fra det område kender som rød libanon ser man ingen steder herhjemme. Men der er jo altid nogle som henter hjem selv eller rejser ud og prøver. Det er også en mulighed tag ud i verden og ryg dig frem. det skal jeg uden tvivl selv en dag.

mvh mikkel

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
....................

Senest rettet af Opis 28 jul 2008 16:42, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

For et par år siden kunne jeg få fat i noget. Jeg husker det i en lidt anden farve end almindelig hash (lidt mere rødligt), og det var meget blødt.
Kan det passe eller husker jeg forkert?

Medlem
Brugeravatar

bellaDonna atropa skrev:
Rigti rød libanon er ikke til at få fat i længere. Tilbage i 93-94 havde jeg adgang til det og røg en del af det. Det var suber godt. Blev rigti høj, uden sløvende træk. Får fat i det engang imellem, med det er ikke samme kvali, ligemeget hvor dyrt man køber det.

Gul libanon har jeg aldri hørt om, minder det meget om den røde?

Rød Libanon er fremstillet af planter der er mere modne end dem der er brugt til den gule. Den gule vil derfor have højere THC niveau(og mindre sløvende cannabinoider) der gør at den minder mere om god pot. Rød Libanon er mere sløvende. Så det er smag og behag.

Rød Libanon ER til at få fat i, men det kræver at man skal have gode kontakter, fx nogle indvandrere fra Libanon som måske får det af noget familie. Gul Libanon er sjældnere, næsten umuligt at få fat på. Jeg har personligt aldrig set Gul.

Dedikeret medlem

Hvorfor er det sådan? :(

Medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Hvorfor er det sådan? :(

Fordi stort set alt hash i DK kommer fra Marokko og meget af det bliver blandet op med alt muligt lort på vej herop. En god lys marok kan være ganske god hvis den er ren, men desværre er det røvsvært at få god mårler i DK :(.. Som nævnt tidligere kan det dog godt se lidt lysere ud med hash fra Libanon i fremtiden, men tør ikke sige noget præcist..

Kunne godt bruge en gang Rød Libanon på chillum nu :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
spurgte engang en pusher på staden, da jeg ikke viste at man ikke kun få det, om han havde rød libanon så sagde han at han aldrig havde set det i hele hans liv..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Den eneste måde at få fat i rigtig god ren købetjald er selv at tage ned og hente, eller købe af en der henter 10-meter røg direkte hos bonden. Men generelt set ser man ikke denne hash i handlen, selvom prisen ved dette tjald ligger nogle kroner under en normal semi-boblende klub-ryger. Men det er uden 4-5 mellemled og åndsvage folk der kun tænker på at tjene penge. Ham jeg er "tvunget" til at købe af indtil videre risikerede en del år i spjældet, bare "fordi folk skal have noget ordentligt noget at ryge på" ved at hente det selv, en praksis der desværre er næsten udkonkureret af store kommercielle sendinger af 1kilo/kg tjald :/

Man kan dog smage den gode hash rimelig nemt, nemlig ved at dyrke selv hvorved man selv bestemmer renheden af et evt. ekstrakt. Og man støtter ikke rockere, terrorister og biavlere

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
...................

Junior medlem

Ser godt gammelt indlæg:)))

Rød og gul Libanon dyrkes i Balbec wally.
De lader afgrøden (hampen) indtørre på marken. Høster og ryster. Det lageres i sække 5-6 mdr. presses og pakkes.
Deraf den røde farve.
Den gule Libanon høstes på normalvis.
Grundet terror loven, tør ingen røre det. Deres produktion er også minimal i forhold til tidligere.
Men det findes stadig:)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
min far har snakket om at han røg rød libanon i hans ungdom... jeg har aldrig set rød hash eller hørt om nogen der havde noget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
så rød libanon er altså bare overmodnet halvgammelt hovedpine tjald ? .. eller hvad :D ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det har været solgt som juleryger på staden til absurde priser for en del år siden

det er stadig til at få fat i, kræver bare at nogle rejser derned og tager noget med hjem, der skal da nok sidde en libaneser et eller andet sted som har fået noget med hjem af fætter, men det bliver nok svært at opstøve på noget marked

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Der er nogle indvandrere der går og reklamerer med de har det(dette er ingen racistisk kommentar), men det er som regel noget phony shit. Har fået af en før og selvom det havde farven og lugtede godt og lidt krydret var det overhovedet ikke potent og rimeligt tørt. Det kunne godt have været rød libanon, men hvis det var så var det rimeligt gammelt.

Det er til at få fat på men TEMMELIGT svært. Så vidt jeg ved er hashproduktionen i Libanon dog ved at stige igen, så måske ser det bedre ud i fremtiden.

Rigtigt godt kvalitets rød libanon kan være rigtigt godt, næsten op omkring 20% THC. Sammenlignet med standard hash er det... Nej, man kan ikke sammenligne med standard hash. God rød libanon er godt, men jeg tror faktisk gul libanon er sjovere.

da jeg var i amsterdam købte jeg gul libanon, og det fortrød jeg virkeligt, da gul åbenbart er svagt. jeg kan selvfølgeligt også bare have været uheldig, men alt deres andet røg var prima. men gul libanon var bare ussel bong hash

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Søg på forummet, der har været et emne omkring det før.
Så vidt jeg husker, så producerer de vist ikke i det område der, eller eksporterer det til andre steder i verden.
Kan ikke lige huske det, men (ægte) Rød Libanon er vist rimelig legit, det er bare rimelig mange år siden, det florerede i Danmark.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Jeg har lige gået mine frø igennem..
Har nogle der hedder "red libanese", det er måske det samme?
Tror dog ikke de kan blive til noget, da de virker for tørre, når de presses på...

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
tja måske, det jo bare pot fra libanon :D

hash fra libanon er vel lavet fra en ?????? sort fra libanon. det kan ingen svare dig på. men du skal nok heller ikke være så ked af det hvis de ikke spire, tror ikke den danske sommer kan føgle med der

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]