Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hep hey!

Jeg fandt lige et røverkøb på HBWR frø - langt billigere end i københavneren - som jeg selvfølgelig slog til på.

Men nu kommer jeg da til at tænke på, om frøene kan miste potens af at blive opbevaret forkert? Der står ganske vidst, at de er blevet opbevaret køligt og uden at have været i nærheden af kemikalier.

Og det var Anden der rappede!

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Hep hey!

Jeg fandt lige et røverkøb på HBWR frø - langt billigere end i københavneren - som jeg selvfølgelig slog til på.

Men nu kommer jeg da til at tænke på, om frøene kan miste potens af at blive opbevaret forkert? Der står ganske vidst, at de er blevet opbevaret køligt og uden at have været i nærheden af kemikalier.

Og det var Anden der rappede!

Ud fra det jeg mindes at have hørt kan de godt. Der er også andre faktorer der spiller ind for kvaliteten, bl.a alder(selvfølgelig). Det lyder som om du tænker på noget specielt. Er det tilfældet?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De skulle være funky fresh, så det bliver nok ikke et problem. Er der nogen måde man kan se deres kvalitet på, mørke = bad eller noget i den stil?

Og nej, der er ikke noget jeg tænker særligt på, det er bare om hvordan de skal opbevares og om jeg har spildt hele 5$, hvilket jo ville være forfærdeligt :D

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
De skulle være funky fresh, så det bliver nok ikke et problem. Er der nogen måde man kan se deres kvalitet på, mørke = bad eller noget i den stil?

Og nej, der er ikke noget jeg tænker særligt på, det er bare om hvordan de skal opbevares og om jeg har spildt hele 5$, hvilket jo ville være forfærdeligt :D

Hehe, efter mine få egne erfaringer(3) og det jeg har hørt fra mere erfarne skal de gerne være hårde og ikke have for meget mørkt snask på sig. Det er vist det jeg kan hjælpe med. Jeg synes også man kan smage det, men det ved jeg ikke hvor meget hjælp er :P

Jeg opbevarer dem i et mørkt skab omkring stuetemperatur eller lidt under. Det funker fint for mig. Og så skal et evt. eksrakt selvfølgelig pakkes ind i noget der dækker 100% for lyset og smides i køleskabet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alright, mere burde heller ikke være nødvendigt når det er frø vi taler om.

Vil der forresten være lysergsyreamid i blomsten, når der nu er det i frøet?

Medlem
Brugeravatar

And skrev:
Alright, mere burde heller ikke være nødvendigt når det er frø vi taler om.

Vil der forresten være lysergsyreamid i blomsten, når der nu er det i frøet?

Det mener jeg der er, men vist ikke lige så meget. Hæng mig ikke op på det :)

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
Jeg er tilfældigvis også faldet over et sindsygt godt tilbud, godtnok på 200 stk (ekstra stærke fra madagascar), så nu spørger jeg måske lidt dumt: Kan de gemmes i fryseren? Der er lav luftfugtighed/temperatur og jeg gætter på at LSA henfalder langsommere pga. simpel reaktionskinetik (ret mig Yeti hvis du læser det her), her tænker jeg på entropi. :?

Senest rettet af kaptajn_kaos 20 maj 2008 20:12, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

kaptajn_kaos skrev:
Jeg er tilfældigvis også faldet over et sindsygt godt tilbud, godtnok på 200 stk (ekstra stærke fra madagascar), så nu spørger jeg måske lidt dumt: Kan de gemmes i fryseren? Der er lav luftfugtighed/temperatur og jeg gætter på at LSA henfalder langsommere pga. simpel reaktionskinetik (ret mig Yeti hvis du læser det her), her tænker jeg på entalpi. :?

Jeg gemmer altid mit ekstrakt i køleskabet, da man siger lsa skal holdes mørkt og køligt. Ved sgu ikke helt med fryser, men et køleskab vil jeg tro kunne holde det længe. Hvornår blev de pågældende frø høstet?

Medlem

Geografisk sted: På en nydelig villavej
GangsterMark skrev:
Hvornår blev de pågældende frø høstet?

Aner det ikke, det stod ikke liige på siden ;) ,går da stærkt ud fra at de virker som de skal.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Jeg har engang spist hele 7 frø uden noget rigtig effekt! og har læst trip rapporter hvor folk trippede på mindre det gør mig lidt nærvøs i det hvornår ved man hvilken potens de har?

Medlem
Brugeravatar

KingOfBongbong skrev:
Jeg har engang spist hele 7 frø uden noget rigtig effekt! og har læst trip rapporter hvor folk trippede på mindre det gør mig lidt nærvøs i det hvornår ved man hvilken potens de har?

Det kan vel også være pga. din indtagelsesmetode, samt om hvornår du sidst har spist osv?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Frøenes potens afhænger, så vidt jeg ved, hovedsageligt af hvor de er dyrket. Derefter spiller faktorer som alder og opbevaringsmåde ind.
Opbevaring skal som tommelfingerregl være koldt og mørkt, men det er vigtigst for ekstrakt, idet selve frøet yder en vis beskyttelse mod ilt og lys. For at være på den sikre side er det dog helt fint at holde sine frø i køleskab, fryser, eller skab ved stuetemperatur. Det eneste jeg kan forestille mig er at hvis de er hamrende friske er det en god idé at sikre de er helt tørre, før de pakkes ned og væk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]