Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 06:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Er andre psy brugere af den opfattelse af jo flere postcounts man har, værdien af ens rating, eller hvis man kender mods eller admins IRL så er man bedre stillet på boardet?

Er man klogere hvis man har over 1000 posts eller hvis ens ratingnavn er noget andet end juniormedlem, medlem osv?

Uanset hvad der er skrevet i tråden "Be afraid, the world is a stage" så synes jeg det er forkasteligt at psy.dk kan bruges til at påvise andre folks dumhed og svine andre folk til uden argumentation..
Det er nok et bevis på verden er styret er konspirationsteorier.. måske endda også boardet.. ?

Hvad siger brugerne?

Medlem

:offtopic: jeg syntes vi skal gøre lissom ritt.. (S) vi laver "den brune skole" hvor vi sån rigtig kan debattere om gamle værdier her på psy.dk, :lol:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Mini-krøl skrev:
Er andre psy brugere af den opfattelse af jo flere postcounts man har, værdien af ens rating, eller hvis man kender mods eller admins IRL så er man bedre stillet på boardet?

Er man klogere hvis man har over 1000 posts eller hvis ens ratingnavn er noget andet end juniormedlem, medlem osv?

Uanset hvad der er skrevet i tråden "Be afraid, the world is a stage" så synes jeg det er forkasteligt at psy.dk kan bruges til at påvise andre folks dumhed og svine andre folk til uden argumentation..
Det er nok et bevis på verden er styret er konspirationsteorier.. måske endda også boardet.. ?

Hvad siger brugerne?

Fuck dig, Mr. Sølle 298-posts!

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved det Odden.. det er så usselt.. men tænk sig at alle pros´ne herinde også engang kun havde 298..

med mindre de selvfølgelig startede md 500 pga. godt venskab til admins eller noget. I dont know..
Hvem ved hvor manipulerende verden er...

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Mini-krøl skrev:

Hvad siger brugerne?

Cry me a river. Du bliver hermed tildelt en advarsel for at tude uden grund og spilde plads med en ligegyldig post.

-PROmetheus out - en del af den onde herskerklasse på Psychedelia.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hvis du nu prøvede at læse tråden igennem så er dankdawg DEN ENESTE der argumenterer for hvad han siger. Desuden synes jeg han er en del mere høflig end de andre der deltager i diskussionen. Det virker som om nogen folk bare har meget svært ved at blive sagt imod.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Arh hvem kigger da efter postcounts? De viser jo ikke vedkommendes viden om området.

Medlem
Brugeravatar

haha.. det er sgu i orden.

jeg modtager advarslen og vil tænke over den.. dybt. Og reflekterer og mine gerninger.. Father please forgive me for I know not what I have done..

Kan i ha det fedt! Længe leve ytringsfrihed og andre tilsidesatte værdier!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Jeg må give dig ret, sad selv lige i dag og tænkte over der egentlig var nogle af "de ældrer" der var utroligt arrogante. Dette gælder selvfølgeligt ikke alle.

Tidligere holdmedlem

og der er utroligt mange af de nye der er utroligt ignorante og fuldstændigt blottet for rationel tankegang.

Måske er der en sammenhæng mellem alder på de to grupper?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Mini-krøl skrev:

Hvad siger brugerne?

Det eneste jeg læste ud af den tråd var at en gruppe der bestod af gymnasieelever, social-konstruktivist-humaniora-typer og tågede konspirations-teoretikere blev sat på plads af rationel argumentation.

Da gruppen så blev ved med at gentage sig selv og "diskussionen" gik fuldstændig i stå, blev tråden låst.

Det mindede mig lidt om en tråd i Psykedelisk Filosofi hvor jeg forgæves forsøgte at argumentere rationelt overfor nogle relativister og social-konstruktivister der intet vidste om emnet, men alligevel blev ved med at diskutere.
Jeg valgte så bare at stoppe med at skrive og give op.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Brian Damage skrev:
og der er utroligt mange af de nye der er utroligt ignorante og fuldstændigt blottet for rationel tankegang.

Måske er der en sammenhæng mellem alder på de to grupper?

Man er aldrig for gammel til at være dum.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Damn, kan ikke lade være...

Jeg mener at man skal respektere en anden persons mening uanset hvad, man må godt rette på dem, men at jorde dem synes jeg ikke er acceptabelt.

Dumhed er derimod acceptablet, medmindre det er til fare for andre. Når Brian råder til at "gnaske 5 knapper" skal han rettes, advares og hans indlæg skal slettes (eller hvad man nu plejer at gøre), men han skal stadig ikke jordes.

Øv, nu troede jeg lige jeg kunne være passiv :(

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke så mærkeligt igen at én person, der har skrevet 3000 beskeder og været en del af foraet gennem mange år, har lidt mere at skulle have sagt end én med en postcount på 30. Sådan er det så også, det skal man ikke tage fejl af.

Jeg synes ikke man skal pive så meget fordi, fx. Dankdawg er lidt af en arrogant skiderik herinde. Tonen skal sgu være lidt løs på tråden; det er ikke folketingssalen det hér :) .

Det eneste jeg er lidt utilfreds med, er triggerfinger-tendensen blandt modsne. Hvis man giver lidt, må man også tage lidt imo, så længe harmreductionlinjen ikke komprommiteres.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg tror at Mini-krøl er meget følsom og småparanoid, det var også grunden til at jeg valgte at kritisere Dankdawg, for sin aggresive argumentation. Han er den mest vidende og mest grundige, men følelsesmæssigt fremstår han som et stumpt instrument.

Dankdawg citater fra tråden:
dankdawg skrev:
Jeg bruger gerne ordet conspiracynuts og sviner folk til der udbreder den slags...For fanden da..er I komplet idioter?...Tænker I jer slet ikke om?...Er I så dårligt uddannede (og her mener jeg generelt dannede) at I ikke ved en kæft om hvad der tales om?...Jeg synes bestemt jeg har brugt tid på at forklare jer HVORFOR jeg synes I er snotdumme...du VÆLGER dumheden...hahaha, du er helt løbet tør for argumenter...Nu sidder du så og græder...Det var for at forklare dig hvorfor jeg har den holdning jeg har, så du kan blive lidt klogere

Dette indlæg var fint og understregede dankdawgs pointe:
dankdawg skrev:
Nå, nu forsøgte jeg lige at se filmen. For fanden da..er I komplet idioter? udover at sproget og måden det hele er lavet på er stærkt manipulerende, og noget man bør være på vagt overfor, så er den fyldt med fejl. Jøder bruger f.eks. ikke en shofar pga. Moses, men pga. Abraham, Horus var søn af Osiris og ikke født ved en jomfrufødsel (Osiris var død men det var ham der var faderen), alt det med astrologi er en forfærdelig gang spekulation, osv, osv.

Det var simpelthen så meget vås at jeg måtte give op på at se den. Det er jo kun uvidende mennesker, der æder sådan noget råt. Tænker I jer slet ikke om? Er I så dårligt uddannede (og her mener jeg generelt dannede) at I ikke ved en kæft om hvad der tales om?

Hvem er det præcist der har lavet den film? Peter Joseph? Hvem er han lige? Normalt, når man skal have information, så vil man godt vide hvem afsenderen er. Det ved vi ikke her. Der er kun et navn. Men hvem er han?

På filmens website er der lister over kilder. Jeg har kigget lidt på dem. Der er f.eks. Acharya S. som der gøres en del brug af. Udgiver bøger på et forlag der også udgiver bøger om Atlantis, tidsrejser, UFOer og andet crackpotsnak. Hun tror også selv på aliens og UFOer. Det er ikke bøger der kan holde til en almindelig kildekritik. Lav selv en søgning og tjek hende ud.

Jordan Maxwell bruger de også meget. Han er en gammel kending for mig. Endnu en kendt conspiracy-forfatter. Igen en meget tvivlsom kilde.

Gerald Massey, der også er krediteret flere gange var en druide og teosof uden formel uddannelse. Han var dog en ganske udmærket ægyptolog FOR SIN TID, men anses i dag for at være uden større betydning. Hans paralleler mellem kristendom og den ægyptiske gudetro er ikke nogen der har vundet genklang indenfor moderne ægyptologi. Det er jo længe siden, og selv om det måske har virket fint dengang han levede, så er der sket meget i forskning indenfor ægyptologi i de 100 år der er gået siden hans død. En ubrugelig kilde til det de benytter ham til.

Jeg har kigget på en del flere kilder end nævnt her, og der er mange tvivlsomme imellem. Der er også nogle der er OK. Men altså, det går bare ikke at bruge sådan noget. De har endda også citeret David Icke..Ja, ham med REPTILERNE! Jeg kunne blive ved meget længe med de kilder. De er at finde på filmens website, så I kan selv se på dem.

Noget andet er, at det ikke er sikkert at man kan drage de konklusioner de gør ud fra de kilder de bruger, eller kan bruge dem på den måde de gør. Der vil det jo kræve at man sætter sig ned og læser dem, men jeg vil tro at de strammer den en del, når man tager resten af projektet i betragtning.

Det er muligt at der er nogle der synes at jeg virker en anelse arrogant når jeg kalder det for idioti, men seriøst: det kræver al min tålmodighed bare at være nogenlunde venlig når jeg ser folk sprede den slags lort. Det er simpelthen så fordummende. På den anden side, så ved I sikkert ikke bedre, og Morfmann, du har sikkert ikke engang tænkt på at tjekke kilderne, eller spørge hvem fanden Peter Joseph er, vel?

Han fortsætter derefter:
dankdawg skrev:
Jeg kunne sagtens gå hele lortet igennem for løgne, men hvis ikke I er villige til at ændre opfattelse af filmen med det der er påvist indtil videre, så tror jeg næppe at det er min tid værd at forsøge at påpege flere fejl.

Det har manden jo fuldstændig ret i, hvorfor så ikke bare stoppe der. Oppositionen fortsætter også, men det er rimelig tydeligt at Mini og morfman er i en forsvarsposition og dank har for længst understreget sin pointe. Alligevel føler han sig nødsaget til at fortsætte diskussionen. For de fleste mennesker går det på et eller andet tidspunkt op for en, at nogle mennesker har et mindre solidt greb om virkeligheden, og at de følelsesmæssige konsekvenser ved at rive tæppet væk under dem, kan være alvorlige.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Hvis alle vil have ret, og derudover identificerer sig med deres anonyme internetforumprofiler som om det var deres bankkonto eller oldemors ære, så skal det jo udvikle sig til det rene nonsens.

"Thy friendship oft has made my heart to ache;
do be my enemy - for friendship's sake." (Blake)

"O wad some Power the giftie gie us
To see oursels as ithers see us!
It wad frae mony a blunder free us,
An' foolish notion:
What airs in dress an' gait wad lea'e us,
An' ev'n devotion!"
(Burns)

"Be the change that you want to see in the world"
(Gandhi)

;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mini-krøl - Der forventes et vist informationsniveau til gavn for andre. Var du ikke akademiker?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Dankdawg har ret i mange ting derinde, men jeg synes godt at han kunne formulere sig pænere. Også selvom han har fat i et par gode pointer.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Medlem

det kan vel sammenlignes lidt med en arbejdsplads.. De der har været der længere har jo som regel lidt flere goder..
Jeg syntes forøvrigt for det meste at tonen på psy.dk er hyggelig :D
:peace:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hashiza skrev:
De der har været der længere har jo som regel lidt flere goder..

Jeg har da aldrig fået en skid andet end tørre tæsk.. Mods er ikke mennesker men trænede aber!

PS: I skal ikke tage det så tungt når Dankdawn sviner jer, han er bare bitter over at bo i det nederste bur!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 52 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]