Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 14:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Psy

Jeg har 2 mærkelige planter! :) Det vil sige at sidste år i slutningen af sæsonen beslutede jeg mig for at plante og se hvad der ville ske :b De blev cirka 15 cm høje, og så blev det vinter og solen gik væk, så stod de elllers og overlevede hele vinteren, og for 1 månedstid siden satte jeg dem uden for.

Da jeg er ny i faget, ved jeg ikke helt hvordan man ser om ens planter er gået i blomst, men det kunne godt ligne at mine var... tror jeg ?!

Billede
Billede

Er de i blomst eller ej, og evt hvis én vil knytte en kommentar til at kunne identificere dette :)

TAK ! :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
så vidt jeg kan se er de ikke i blomst, men for at være sikker skal du kigge tættere inde ved stilkene, der hvor de deler sig til nye stilke. dér kunne der være preflowers... det vil jeg nu ikke tro der er, planten går jo normalt først i blomst når dagene bliver kortere, eller snarere når den opfanger at mængden af lys er ved blive mindre.
jeg tror at grunden til din plante ikke er gået i blomst endnu, er at den har været for lille til at blomstre i løbet af vinteren og nu får den mængde lys den skal bruge for at vokse... regn med at den begynder at blomstre i løbet af august eller deromkring :) måske allerede slutning af juli, måske først i september, eller evt oktober hvis det er en ren sativa som ikke er tilvænnet dansk klima. så skal du dog ikke regne med at den bliver færdig. :wink:

når den begynder at blomstre, vil du kunne se enten små runde 'bolde', der vil udvikle sig til hannens pollensække:

Billede

ellers vil det være små dråbeformede hunblomster med to hvide 'tråde' som rager op fra toppen.

Billede

Billede

held og lykke med det.

Junior medlem

Helt inde ved stilken er der helt krystaliserede "pre-flowers", og de er begge hunner.. Med små hvide tråde ud fra poren.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Attitude skrev:
Helt inde ved stilken er der helt krystaliserede "pre-flowers", og de er begge hunner.. Med små hvide tråde ud fra poren.. :)

Så er de jo gået i blomst ;)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
De er gået i blomst grundet skiftet fra sommer til vinter, men når de nu er sat ud igen, så er de på vej tilbage til vegetativ vækst, men så ved du da i det mindste hvad køn de har 8)

God sommer...

MoS :mrgreen:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Personligt synes jeg det er MEGET svært at tage fejl af en han plante, der går en rum tid indne de "klunkerne falder ned" så det burde ikke være et problem :D

Mvh
Briller

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]