Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 13:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg skal igen i år til dette års roskilde. Og i mit tilfælde indebærer det nok en del røg.
Men da jeg er begyndt at løbe en hel del inden for det seneste år, og gerne løber et marathon hver mdr. så vil jeg jo helt ikke smadre min form med for meget røg. Derfor ville jeg høre om det ødelægger formen mere af at ryge hash, end det gør at indtage det oralt. I gulkakao fx?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tju-bang skrev:
Jeg skal igen i år til dette års roskilde. Og i mit tilfælde indebærer det nok en del røg.
Men da jeg er begyndt at løbe en hel del inden for det seneste år, og gerne løber et marathon hver mdr. så vil jeg jo helt ikke smadre min form med for meget røg. Derfor ville jeg høre om det ødelægger formen mere af at ryge hash, end det gør at indtage det oralt. I gulkakao fx?

Nu vil hashen i sig selv ikke smadre din kondition. Det eneste sundhedsskadelig er røgen, hvor den meste sundhedsskadelige røg faktisk ikke er fra cannabis, men fra tobakken som tit bliver blandet med. Men generelt er der intet at være bekymret om. Det er mere alkohol, man skal bekymre sig om i det tilfælde.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Om den direkte virkning af hash på hjernen skader ens kondi skal jeg ikke kunne sige, men selve røgen fra en joint/pibe/bong, hvad du nu ryger på, skader jo lungerne og gør din optagelse af ilt dårligere, men altså, det er jo kun en uge. Så må du jo bare ud og løbe lidt xtra ugen efter. Men jeg ville da helt klar sige at hvis du vælger at indtage din ryger oralt, ville du ikke "skade" din kondi som hvis du ryger det.

Go festival :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
mener jeg har læst her på psy (kan ikke lige finde tråden) et sted at resultater bliver dårliger hvis man pumper og ryger tjal, men det skulle vist ikke være meget være end alkohol ud over røgen self

Junior medlem

Jeg har altid troet at rygning ville tage mere på formen end hash, men selvf. er det kun en uge, med intensiv rygning, og ikke mindst druk, så det går nok.
Vil det ikke også skade iltoptagelsen at ryge bong i stedet for Pinde? Tænker på at når du ryger bong, så er det jo næsten lige så meget den manglende iltoptagelse kombineret med røgen som gør dig skæv? Kunne dette evt. have en øget effekt på nedbrydningn at formen?

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citat:
Tænker på at når du ryger bong, så er det jo næsten lige så meget den manglende iltoptagelse kombineret med røgen som gør dig skæv?

What the fuck? :lol:
Lyder ikke som det vilde tjald du sidder og babber i.

Har desværre ikke rigtig nogle svar på dine spørgsmål, studsede bare lige over den der. :)

Medlem
Brugeravatar

Alkohol er meget, meget værre.. Der sker ikke noget ved at ryge et par pinde på Roskilde. Det vildeste jeg har oplevet var lidt hjertekramper under løbeture, men jeg ved ikke engang om det var pga. røg.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
dude, det er roskilde..

har du også tænkt dig at leve sundt?

- men ellers ja, alt røg er vidst usundt for lungerne -og ikke kun tobak.
... så du ku indtage det oralt i stedet

Junior medlem

Det er stort set kun den manglende ilt som hjernen ikke får, som gør dig skæv ved at ryge bong. Så spiller hashen selvf. også ind. Men kvaliteten på din hash betyder ikke lige så meget når du ryger bong, som hvis du fx. røg joints.

Har bestemt ikke tænkt mig at leve sundt på roskilde, var blot ude efter at vide om der var måder at indtage tjald på som ikke ville have så stor indflydelse på min form! Men ryger altid med de andre fra campen på roskilde, så vil forandre tingene lidt, hvis vi indtog det oralt, da virkningen så ville komme blandet hos os. Så nogle kunne blive skæve tidligere end andre. Og det er ikke lige frem det nemmeste at skulle sidde og mixe en omgang guldkakao E.L. på roskilde, så er den god gammeldags pind sku nemmere!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hvis du skal ud og løbe seriøst marathon efter roskilde så sælg din billet og vær frisk til konkurrencen. Men har lidt på fornemmeren at det vil du nok ikke gøre.

Men du kan lave X antal kagerhjemme fra som du lige afprøvet et par uger før du tager afsted så du ved hvor stærke de er og hvordan de virker. Lav en ny potion af kager og smid dem i en plastikpose og tag dem med til festival. Så kan de andre sidde der og riste og ha sig, mens din oral dosis kan være indtaget på ingen tid.

Mvh Mikkel

Junior medlem

Jeg vil for (næsten) intet i verden sælge min billet. Så vil jeg hellere sætte en dårlig tid. Da dette marathon ugen efter intet rigtig betyder. Blot for at teste om benen stadig kan.

Men det med at lave lidt hjemmebag, inden man tager afsted virker som en god idé! Det vil jeg klart overveje. Men der er, som der står oven over, meget blandede meninger om hvor skadeligt det egentlig er at ryge hash, og da jeg sidst har røget hash tilbage til en gang i marts og aldrig ryger smøger skulle nogle pinde over en uge på roskilde ikke blive den store hindring. :P

Moderator
Brugeravatar

Tju-bang skrev:
Det er stort set kun den manglende ilt som hjernen ikke får, som gør dig skæv ved at ryge bong. Så spiller hashen selvf. også ind. Men kvaliteten på din hash betyder ikke lige så meget når du ryger bong, som hvis du fx. røg joints.

Du tror ikke det er den massivt større mængde røg der gør at man bliver så meget mere skæv, samt at stort set alt røg kommer i lungen, i stedet for ved joint hvor meget af røgen ryger ud i luften imens man ikke suger?
Ellers ville det da være dumt at putte hash i bong, sikke mange penge bongrygere kunne spare på at ryge risted tobak i bong og blive skæv på iltmangel?

Ret sikker på at der er rigeligt ilt rundt i kroppen før man tager et sug på bongen, til at det skulle have nogen afgørende rolle.

Junior medlem

Jeg talte længe med folk på staden der fortalte mig om det at ryge bong. En af dem fortalte han ville mene man næsten bare kunne proppe ler i den. Og til trods for at han solgte bonger fraråde han at købe en. Bonger var ikke rigtig en del af dansk rygerkultur, og så var det den manglede ilt til hjernen som gjorde man bliver "dummere" af at ryge bong. Tager han ord for gode vare. Han må trods alt havde oplevet en del, og prøvet en del!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det er vel begrænset hvor meget ilt hjernen mister i de 20 - 30 sek det tager at suge et bonghoved ?.. Og det kommer vel også an på størrelsen af hovedet (mængde af bongmix i hovedet) ?.

hvis vi nu siger at jeg putter 0,75g hash i mit mix pr. smøg.

Ud af 2 smøger og 1,5g hash får jeg ca. 8 bonghoveder
eller 2 joints. Dvs at man ryger 2 joints på 8 sug, ergo, så er det vel nærmere den større koncentration af hash i bonghovedet man bliver skæv af ?

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Helt ærligt, den med at man bliver skæv af ikke at få nok ilt må du vidst længere ud på landet, man bliver da heller ikke skæv af at holde vejret vel?

Junior medlem

I kan kun give mig ret i at der er kæmpe forskel mellem at ryge joint og bong, hvad iltoptaget angår.
Og derfor vil jeg helt sikkert mene at det lige så meget er den måde du optager, eller rettere, ikke optager ilten når du ryger bong, der gør dig skæv! Men når det er sagt vil jeg da helt sikkert også sige at hashens styrke er afgørende.
Men jeg ville fx aldrig ryge bong med noget rigtig godt Nepal, Eller ligende. Det er det i min verden for lækkert til!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Ja, der er en kæmpe forskel, men man doserer også højere når man ryger bong. Forestil dig at skulle ryge 2 joints på 8 sug = mere skævert

Man bliver også mere skæv af bong end af at ryge indianer - selvom man holder røgen inde til man bliver blå i hovedet..

og mht dyr/god hash, så er det da bedst i bong, for hold da kæft man bliver skæv.
- mixet SKAL bare laves ordentligt.

Junior medlem

Sway skrev:
Ja, der er en kæmpe forskel, men man doserer også højere når man ryger bong. Forestil dig at skulle ryge 2 joints på 8 sug = mere skævert

Man bliver også mere skæv af bong end af at ryge indianer - selvom man holder røgen inde til man bliver blå i hovedet..

og mht dyr/god hash, så er det da bedst i bong, for hold da kæft man bliver skæv.
- mixet SKAL bare laves ordentligt.

Vi opfatter det at ryge meget forskelligt.
For mig går det ikke kun ud på at blive skæv. Røgen skal også nydes, og man "smager" ikke på røgen, på samme måde i bong, som man gør når man ryger en joint! Bonger er med til at ødelægge den danske rygerkultur.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det smadrer ikke din kondition at ryge en masse fede på Roskilde.
Det smadrer din form, hvis du hver dag ryger en masse fede, og så ikke gider løbe.
(Egen erfaring) :lol:

Junior medlem

Du har måske også selv løbet en gang, men droppede det tl fordel for fed?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]