Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Endelig havde jeg fået fat i noget skunk med en ven. Og det skulle jo prøves med det samme. Bongen i tasken og så afsted til vores rygespot..

Vi pakkede bongen med ren skunk og gik igang.

Jeg begyndte stille at mærke noget men ikke særlig meget. Så jeg tog et par sug mere. Lige pludselig er jeg bare væk! Jeg er total skæv, og har aldrig prøvet noget sådan. Det slog som en hammer.

Jeg havde det totalt mærkeligt, jeg følte det som om det var mig der snakkede, men det var ikke mig der bevægede min krop!
Jeg havde det som om jeg så mig selv bagfra på en måde hvor jeg stadig kunne se normalt, og så var det som om jeg "hakked", alser jeg bevægede mig i små ryk.!

Jeg begynder at løbe hen ad en mark, og det føles som om at jeg ingen vejne kommer.

Vi begynder så begge to at få utrolig røde øjne, og jeg bliver lidt urolig om det når at gå væk.

Nu har jeg så lige fundet ud af at jeg var total skæv i næsten 4-5 timer!!! og jeg kan stadig mærke det, da det var på det her tidspunkt igår jeg røg det.
___________________________________________________________________________________________

Har nogen af jer prøvet noget af det her? især at være total blæst i 4-5 timer?

Og hvorfor fik vi begge meget røde øjne? (min ven er daglig ryger af smøger, og ryger hash et par gange om måneden)

:joint:

Moderator
Brugeravatar

Har også prøvet at være skæv i en 4-5 timer :) Det var på noget Sativa skunk :)

Mit bud er ganske enkelte at i overdoserede, kan godt nikke genkendene til det med at man ikke er så bevist om ens krops bevægelser, og at det kører mere på automatik end normalt.

Medlem
Brugeravatar

Lyder ret fedt.. Ved du hvilken skunk sort det var? Har sgu ikke selv haft en så stærk oplevelse, men der skal også en del til før cannabis rammer mig hårdt(sådan har det egentlig været lige fra de første gange jeg blev skæv).

Medlem

Jeps, har også prøvet det før;)

Begge gange også på kraftig skunk, som med dig :D

Junior medlem

kasmik skrev:
Endelig havde jeg fået fat i noget skunk med en ven. Og det skulle jo prøves med det samme. Bongen i tasken og så afsted til vores rygespot..

Vi pakkede bongen med ren skunk og gik igang.

Jeg begyndte stille at mærke noget men ikke særlig meget. Så jeg tog et par sug mere. Lige pludselig er jeg bare væk! Jeg er total skæv, og har aldrig prøvet noget sådan. Det slog som en hammer.

Jeg havde det totalt mærkeligt, jeg følte det som om det var mig der snakkede, men det var ikke mig der bevægede min krop!
Jeg havde det som om jeg så mig selv bagfra på en måde hvor jeg stadig kunne se normalt, og så var det som om jeg "hakked", alser jeg bevægede mig i små ryk.!

Jeg begynder at løbe hen ad en mark, og det føles som om at jeg ingen vejne kommer.

Vi begynder så begge to at få utrolig røde øjne, og jeg bliver lidt urolig om det når at gå væk.

Nu har jeg så lige fundet ud af at jeg var total skæv i næsten 4-5 timer!!! og jeg kan stadig mærke det, da det var på det her tidspunkt igår jeg røg det.
___________________________________________________________________________________________

Har nogen af jer prøvet noget af det her? især at være total blæst i 4-5 timer?

Og hvorfor fik vi begge meget røde øjne? (min ven er daglig ryger af smøger, og ryger hash et par gange om måneden)

:joint:

Dine røde øjne skyldes at den røg du suger ind, erstatter det luft du ellers skulle have åndet ind. Det må hjertet derfor kompensere for, og derfor begynder at at slå hurtigere, og dine blodåre får så også af den grund pumpet blodet hurtigere rundt, og det kommer så til udtryk i dine øjne. Der er også derfor Hash/skunk/pot, what ever, giver dig forøget hjerterytme!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Har også prøvet at være überblazed i 4 timer, det bragte også en masse underlige ting med sig. Flimmersyn, der blev efterfulgt af tunnelsyn. Sidenhen var det som om mit hovede blev mega tungt, og hele tiden faldt forover i den bil jeg sad i. Det var mægtig syret!

Det med de røde øjne er jo pga. udvidelsen af blodårene, også dem i øjnenene, induceret af thc'en. Vidste din ven ikk' det, hvis han tidligere har røget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Thu-Bang.-

Jeg er ikke læge, men en ting som jeg kan garantere ikke er helt rigtigt er at cannabis altid høver din hjerterytme. læs nedenunder.

I går aftes kom jeg i besiddelse af lidt rigtigt god skunk. Tuna kush, som hvis groet rigtigt er en rigtigt dejlig og velsmagende indica sort. Efter ca. 150mg så måtte jeg ligge resten af jointen fra mig og ligge lidt ned i sengen mens hele kroppen bare summede på en meget afslappet måde. jeg lagde mig omkring kl.19 og begyndte først at tænke på hvad tiden var da jeg rejste mig 5 timer senere for at gå på wc. så var hele aftenen lige gået i den skønneste skævert i flere md.

Min hjerterytme var helt klart lavere end normalt og tidligere har jeg testet det her med en pulsmåler og det passer meget godt ind i mine erfaringer som også siger mig at forøget puls ofte også kommer pga. nervøsitet og glæden over at nu ryger man og det er bare dejligt. Jeg er 100% på at mange har prøvet at købe en klump og allerede der kunne mærke at pulsen steg lidt selvom der går flere timer før man får røget noget af den.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

GangsterMark skrev:
Lyder ret fedt.. Ved du hvilken skunk sort det var? Har sgu ikke selv haft en så stærk oplevelse, men der skal også en del til før cannabis rammer mig hårdt(sådan har det egentlig været lige fra de første gange jeg blev skæv).

Nej, aner faktisk ikke hva sort det er :) men det er top kvali! :D

Halose skrev:
Det med de røde øjne er jo pga. udvidelsen af blodårene, også dem i øjnenene, induceret af thc'en. Vidste din ven ikk' det, hvis han tidligere har røget?

Nej han har heller ikke prøvet røde øjne før. Han plejer at ryge hash (ligesom mig), det er vel ikke lige så stærkt som skunk??

Men jeg kunne også mærke allerede ved første sug, at røget var utrolig stærk og tyg!

Junior medlem

Da dette blot er en beretning og ikke en lægelig underføgelse ved jeg ikke om jeg tør tro på det.
Men som han selv sagde lagde han sig ned og blev afslappet, som hash ofte for en til, og det kan være der gik timer før han tog pulsen, og efter nogle timer vel den med garanti falde, da du, efter du har røget, begynder at trække rent luft ind, og derfor begynder din krop igen at få den ilt den skal, og så har hjertet ikke brug for at overkompencere, og så falder den bare til ro, som så er det der giver den lave puls!

Medlem
Brugeravatar

Hvor lang tid går der cirka før jeres øjne er normale igen, efter de har været godt røde?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
IMO så overvurdere du virkeligt det med at ikke få ilt. Hvis jeg tager et væs af en joint eller et andet ryge instrument så er min ilt tilførsel kun afbrugt i ganske få sekunder. Det er noget kroppen er helt vant til og det giver ingen extra ordinære reaktioner, igen jeg er ikke læge. men det for mig lyder det logisk at det er sådan det hænger sammen.

Ellers skulle du jo blive skæv i det her tilfælde. >> Du kommer gående på gaden og lige pludslig hopper der en masse venner frem med vandpistoler og oversprøjter dig. Du holder vejret i 20 sekunder og bliver derefter skæv. No Sir i don`t think so.

Mvh Mikkel

Junior medlem

Det er ikke det at holde vejret som gør dig skæv. Det er det at du optager røg i stedet for ilt, og derfor ikke får den fornødene ilt.
Selvf. spiller hashen også ind, og den påvirker helt sikkert. Men kvaliteten af den er ikke så afgørende i en bong.

Medlem

Geografisk sted: Hakkebakkeskoven
Tju-bang skrev:
Det er ikke det at holde vejret som gør dig skæv. Det er det at du optager røg i stedet for ilt, og derfor ikke får den fornødene ilt.
Selvf. spiller hashen også ind, og den påvirker helt sikkert. Men kvaliteten af den er ikke så afgørende i en bong.

Hvordan forklarer du så, at jeg sidder her uden blodsprængte øjne og ryger en cigaret?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Fordi du har glasøjne, knold !

Junior medlem

Nashet skrev:
Tju-bang skrev:

Hvordan forklarer du så, at jeg sidder her uden blodsprængte øjne og ryger en cigaret?

Fordi hash jo er meget anderledels en tobak som er i smøger.
Og de røde øjne forklares ved at blodkarene i bindehinderne i øjnene udvides!

Medlem
Brugeravatar

Tju-bang skrev:
Nashet skrev:
Tju-bang skrev:

i mit tilfælde er det ikke hash der giver røde øjne, men en ordenlig overdosis af skunk :D

Junior medlem

kasmik skrev:
Tju-bang skrev:
Nashet skrev:
Tju-bang skrev:

i mit tilfælde er det ikke hash der giver røde øjne, men en ordenlig overdosis af skunk :D

Jeg tror ikke det spiller den store forskel om det er hash/pot,Skunk E.L. :D

Moderator
Brugeravatar

Tju-bang skrev:
Nashet skrev:
Tju-bang skrev:

Men så må du også indrømme at der er aktive stoffer i hash (cannabis) som der ikke er i tobak? Og nu man ikke bliver skæv af at ryge ristet tobak på bong, men gør det med et cannabis mix, er det så ikke nærliggende at konkludere at det er cannabisen der gør én skæv, og ikke iltmangel?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Har selv prøvet at være skæv i 6 timer+ af at ryge, der har dog også spillet andre faktorer ind, som at have bygget skæverten op, eller ikke spise noget efter man har røget.
Og det med at tingene hakker er også normalt, jeg oplever der hver gang der kører et tog forbi mig, hvis jeg kigger dirkete ind i siden på det. Eller sådan var det engang, det er gået lidt i sig selv efter jeg har trappet ned.

Røde øjne kan desuden have mange andre forklaringer end røg. Men forekommer ofte når man har røget THC, det er slet ikke noget man skal være bange for. Så hellere frygte at man nedsætter blodomløbet og forøger risikoen for hjerte/kar-sygdomme fordi man putter tobak i sit mix:x
Hvis i vil undgå røde øjne, kan i investere i nogle øjendråber.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]