Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Muskatnød??
Junior medlem

Geografisk sted: KBH, Valby
Har hørt flere og flere rygter om at man kan blive skæv af muskat nød, og man kan blive syg hvis man spiser for meget?

passer det? og hvad er doseringen for en normal rus? :peace:

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Medmindre det er en CANNABIS-muskatnød tror jeg du har placeret tråden forkert.

Desuden, så hold dog op med at være så desperat for at blive lam, rusen kan alligevel næppe være særlig spændene når det kun er noget du har hørt. Hvorfor drikker du ikke bare noget vodka? Det plejer unge at være så gode til idag.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
har også hørt rygter om det.
prøvede engang hvor jeg lavede lasagne at spise et ca. 2 muskat nødder, fik ikke andet ud af det end dårlig smag i munden :D
men gad godt at høre om det har noget på sig, og hvis hvad det er i muskatnød man skulle blive påvirket af.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Lad vær med at tage dig af ham faget :lol: . Nogle tror bare at de ejer det hele, det må være rart at være fejlfri :roll: Velkommen til :wink:

Junior medlem

Heheh, mange tak ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Velkommen til. Flytter lige emnet til visionære planter.

Husk også at bruge søgemaskinen. Jeg fandt det her da jeg søgte på muskat. http://psychedelia.dk/forum/search.php?keywords=muskat

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Som sagt foroven - der er rigeligt med beskrivelser/diskussion af muskatnød..
Jeg har selv flere gange prøvet muskatnød - hvis rus varierer fra noget, der minder om "fuldenskab" til delerium. De fleste gange, jeg prøvede det, indtog jeg 6-8 nødder knust og slugt klokken 18:00-19:00 om aftenen, hvor jeg efter en time (husk, ventetiden er afhængende af, hvad du tidligere på dagen har indtaget) begyndte at blive småfuld, ikke det vilde - lidt snalret. Ved mindre doseringer er der om morgenen ikke den store effekt - kun den fortsatte lette beruselse, der svarer lidt til 4 store fadbamser, og en ørkenkæft - som intet, virkelig intet, andet. Dog indsætter en form for delerium ved de større mængder - 8 hele nødder... En ubehagelig blanding af delerium og fuldenskab.

En af mine mest klare oplevelser var en af de første gange. Jeg husker, at jeg om aftenen (dum, som jeg var) indtog nødderne og "hyggede" mig, var jo lidt snalret. Men om morgenen gik alt i sort - jeg havde sat en skoledag af til eksperimentet, der krævede et minimum af mig, hvis noget skulle ske - her oplevede jeg det, jeg ville kalde "muskat-delerium". Min oplevelse passer ikke på beskrivelserne af delerianter som Datura, bulmeurt og lign., men var noget helt andet. Jeg vågende på et toilet, hvor jeg havde haft tanker om min eksistens, som jeg mente havde noget med et brædde at gøre. Jeg trådte ind i klassen, hvor jeg havde mindre blackouts og livlige hallucinationer. Jeg havde store hukommelsestab under "trippet". Det var meget ubehageligt. Man følte sig meget forgiftet og tørken i munden gjorde, flere gange, at jeg var ved at blive skør i hovedet af det.

Mit råd til dig er: Lad være - Det er blevet estimeret (mener fra Steen Larris) at man kradser af ved en 20 hele nødder, men du kan jo ikke være for sikker? Desuden er de doser jeg indtog højere end, hvad jeg ville anbefale en, der ikke kunne holde nallerne væk.

DON'T DO IT MAAAAN

Kan anbefale LSA-holdige frø fremfor det her lort.
Håber det hjalp

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

AKFisken skrev:
har også hørt rygter om det.
prøvede engang hvor jeg lavede lasagne at spise et ca. 2 muskat nødder, fik ikke andet ud af det end dårlig smag i munden :D
men gad godt at høre om det har noget på sig, og hvis hvad det er i muskatnød man skulle blive påvirket af.

Mener det er Safrol og Myristicin, der påvirker en - De er vist begge ulovlige substanser :)

Mvh,
Gargarin

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Ja, muskatnød indeholder psykoaktive stoffer. Erowid påstår det er en deliriant. De fleste rapporterer en drømmelignende tilstand hvori virkelighed og fantasi smelter sammen, dog ikke i samme grad som andre delirianter som marzine. Trippet varer op til 24 timer, med eftereffekter op til 72 timer. Den primære effekt tilskrives myristicin som kan omdannes til MMDA. Andre mulige medsammensvorne er: safrole, som man vist er gået lidt bort fra(kan bruges til fremstilling af MDMA) og elemicin.

Sådan helt overordnet kan det ikke anbefales. Det er både stimulerende men samtidig også en nervedepressant. Dødelig dosis er ikke fastlagt. Det smages ad helvedes til, tørhed i munden og kvalme under trippet er ikke ualmindeligt kan forventes. Betydelige tømmermænd.

En triprapport:http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=3559

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Grusom skrev:
Mener det er Safrol og Myristicin, der påvirker en - De er vist begge ulovlige substanser :)

Det tvivler jeg stærkt på. Safrol er mildt kræftfremkaldende og forbudt i parfume og fødevarer, men derudover er der vist ikke nogen restriktioner.

Senest rettet af Edward Coke 14 maj 2008 13:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Halugenlampe skrev:
Betydelige tømmermænd.

Absolut de værste jeg har oplevet. Som at blive slået i hoved, med en muggert, et halvt døgns tid og en forfærdelig kvalme samtidigt. Hold jer langt væk fra muskatnød.

Medlem
Brugeravatar

Det er sandt nok, men mener der har været meget snak i medierne om dets halvlegale tilstand i sin rene form. Om det er det aktive stof, skal jeg ikke gøre mig klog på, bare noget, der lå i baghovedet...
Og, ja, tømmermændende er dræbere, men hvis man indtager dem om aftenen, lægger jeg sjældent mærke til dem, da det aftager hen af dagen...

Mvh,
Gargarin

Dedikeret medlem

Jeg har også prøvet muskatnød. De primære effekter jeg fik var en ændret tidsfornemmelse og en mærkelig distance til alt der foregik omkring mig. En nærmest drømmeagtig tilstand. Jeg tog det om aftenen og effekten varede til godt ind i eftermiddagen. Dosen var ca. 10 gram.
Jeg kan bestemt ikke anbefale det. Det var ret ubehageligt og tørken kan jeg bestemt nikke genkendende til. Der er mange andre stoffer, der er mere sikre og langt mere behagelige.

Junior medlem

Jeg kunne godt bare tænke mig at få klemt en revet nød eller 2 ned, som min allerførste rus.. altså jeg vil bare prøve at få en mindre ufarlig rus, bare for at prøve det.. tror i det ville gå an??

Dedikeret medlem

Du falder sandsynligvis ikke død om af det, hvis det er det du mener, men jeg vil fraråde det. Det er virkeligt ikke noget at skrive hjem om.
Når du siger "din allerførste rus", mener du så på muskatnød eller generelt? Hvis generelt, så vælg et andet stof. Der er mange der er sjovere og sikrere.
Muskatnød er, efter min mening, kun for dem der absolut skal prøve det hele, eller de af os som ikke havde psy.dk til at rådgive os da vi var i den alder :?

Moderator
Brugeravatar

Jordhuga skrev:
Jeg kunne godt bare tænke mig at få klemt en revet nød eller 2 ned, som min allerførste rus.. altså jeg vil bare prøve at få en mindre ufarlig rus, bare for at prøve det.. tror i det ville gå an??

Så du vil gerne prøve en farlig rus, som din første, bare for at prøve det?
Synes ikke det virker så velovervejet, efter at have læst tråden igennem, Delerianter er generelt ikke for sjov, og når overdose er svævende, og indholdet af aktive stoffer generelt variere en del i planter, synes jeg det er en ret så dårlig idé. Du dør nok ikke af det men stoffer bliver ikke mere sikre fordi de kan købes i håndkøb.

Junior medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
Jeg har prøvet det en enkelt gang, hvor jeg indtog 2½ mellemstore nødder. Jeg kan kun sige en enkelt ting til dig, lad vær med at gøre det. Der er ikke noget specielt interessant over det, overhovedet. Det var noget af det mest forfærdelige jeg nogensinde har smagt, og jeg har aldrig haft så tør mund før. Der gik omkring 6-7 timer før jeg kunne mærke noget, og det eneste jeg kunne mærke var en lidt drømmeagtig og afslappet følelse. Efter det gik jeg i seng, og vågnede med en forfærdelig følelse. Var stadigvæk tør i munden, og kunne ikke tænke ordentligt, havde hovedpine og generelle febersymptomer i ca. et døgn mere.

Junior medlem

Sig mig, hvorfor fanden gør folk det så for?? i taler om det som om det er en A-bombe vi taler om?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Jordhuga skrev:
Sig mig, hvorfor fanden gør folk det så for?? i taler om det som om det er en A-bombe vi taler om?

Folk fortæller dig da bare stille og roligt at det ikke er værd at tage fordi det simpelthen er for ubehageligt? Og det ville da være synd og skam hvis din første påvirkning var på noget lort.
Så vidt jeg ved, gør folk det næsten udelukkende fordi det er så let tilgængeligt. Det skulle mest være populært i visse fængsler og på Grønland.
Tilgængelighed var i hvert fald årsagen til at jeg prøvede det for mange år siden - også som det første stof overhovedet. Jeg spiste 2 nødder. Det smagte dårligt, der gik mange timer hvor der ikke skete noget, så kom der en let kildren i kroppen og farveforstærkning - hvorefter jeg faldt i søvn 20 minutter senere, og vågnede dagen efter med tør mund, kvalme og knaldende hovedpine. Efter min mening står bivirkningerne og ulemperne slet, slet ikke i forhold til virkningen.

Junior medlem

Har lige hørt at hvis man indtager muskat om aftenen, så er tømermændene meget milde om morgenen? True Or False?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]