Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 20:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjokoladeland
Jeg kunne godt tænke mig at bage nogle hashkager, da jeg ikke er en særlig hærdet ryger...

Jeg tænker bare på, siden det meste kommercielle hash (plejer at købe 90'er på Staden) ofte er blandet op med diverse ting, bl.a. petroleum (har jeg hørt), kan det så ikke være farligt at indtage det? Er der ikke risiko for at man kommer til at kaste op eller sådan noget?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hejsa

Der er rigtigt meget info lige omkring oral indtagelse af hash på boardet. Se f.eks den her som var 10 cm længere nede i forummet.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=3&t=24239

Brug også søgemaskinen og søg i cannabis generelt, med søgeordet oralt.

MVh Mikkel

Junior medlem

Hvis vi nu antager at der petroleum i dit hash, kan det da umuligt være værre at indtage det oralt frem for at ryge det.... Rimelig logisk skulle jeg mene...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Sjov antagelse imo. chillum3140 prøv at læs det link igennem som jeg lige skrev før du kommer med flere antagelser. :idea: Der står rigtigt mange gode ting og forskellene på forskellige indtagelses metoder.

Mvh Mikkel

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

bugmenot skrev:
Jeg tænker bare på, siden det meste kommercielle hash (plejer at købe 90'er på Staden) ofte er blandet op med diverse ting, bl.a. petroleum (har jeg hørt), kan det så ikke være farligt at indtage det? Er der ikke risiko for at man kommer til at kaste op eller sådan noget?

Taget i betragtning af, hvor meget hash der er røget de sidste 30-40 år her i landet, så er det forbløffende sjældent der har været noget decideret sundhedsskadeligt i hashen. Du bliver ikke syg af denne hash (i hvert fald ikke pga. tilsætningsstofferne).

Der er mange gamle tråde om hashkager og den slags. Læs dem :) Og regn så lidt på mængden af hash du kommer i din kage, og hvor meget der er i den enkelte udskæring/muffin. Med lidt forsigtighed, faste kagestørrelser og disciplin ungår du problemerne med overdosering.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Ikke desto mindre føler jeg efterhånden større afsky ved at drikke/spise skod-tjald som at drikke bræk, simpelthen fordi jeg ikke aner hvad der er i. Efter at have befamlet og undersøgt markedets dårlige tjald i et stykke tid bryder jeg mig ikke om at putte det ind i min mund. Bivoks og parafin er ikke direkte skadelige stoffer, men det er også mere de gange hvor det er en gåde hvad der er i klumpen jeg er bange for

Smoke pure cannabis!

Moderator
Brugeravatar

Ja, mange har den antagelse at godt røg er for godt til at bruge oralt, jeg ville aldrig bruge skod tjald til at spise (eller ryge for den sags skyld, men mindst at spise). Desuden finder jeg det også ulækkert at bruge håndgejlet hash, eller charas lign. pga. den potentielle dårlige hygiegne, og vil ikke spise andre folks sved.
Vil mene at en god pollen eller ryst/nol vil være noget af det bedste at bruge til oral indtagelse.

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Hash og nol er efter min mening det bedste til oral indtagelse, jeg synes det er svært at få fordelt pot/skunk godt nok, sidst jeg lavede det sad jeg og følte mig som en kanin...
Med hensyn til tilsætningsstofferne så er 90'er fra staden fint nok... Man KAN være så uheldig at få fat i noget lort men så længe det ikke er standard tror jeg det er ligemeget. Så længe du kan ryge det kan du også æde det.

Inden der er nogen der kommentere det med pollen... drop det :peace:

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved at hvis man laver hashkaffe så bliver mange af tilsætningstofferne som bl.a. sand og større ting filtreret i kaffefilteret - den aller sidste gang man køre vandet igennem (der hvor man tager filteret i hvis i forstår)

Moderator
Brugeravatar

Men også meget tjald der bliver i filteret, med mindre du bruge fedtstof eller alkohol.

Medlem
Brugeravatar

Det skal jeg ikke kunne sige noget om, men det virker ikke somom der er meget hash som sætter sig i filteret, fordi at man nemlig har kørt hashen så mange gange igennem vandet. Jeg har kun positive erfaringer! Jeg bliver i hvert fald godt skæv. Og nej jeg bruger ikke alkohol eller fedtstof til denne proces, kun lidt fløde som bonus :D

Moderator
Brugeravatar

Aron skrev:
Det skal jeg ikke kunne sige noget om, men det virker ikke somom der er meget hash som sætter sig i filteret, fordi at man nemlig har kørt hashen så mange gange igennem vandet. Jeg har kun positive erfaringer! Jeg bliver i hvert fald godt skæv. Og nej jeg bruger ikke alkohol eller fedtstof til denne proces, kun lidt fløde som bonus :D

Der er godt nok nogle olier i kaffen, men tror du ville kunne optimere dét en del hvis du smider en smule madlavningsolie i vandet og hælder det sammen med, THC er vandopløseligt, men ikke særligt meget.

Medlem
Brugeravatar

Har da tænkt på det før. Det virker bare lidt ulækkert synes jeg, med olie i kaffen :D Men jeg vil da prøve det en dag og se om de virker stærkere, dog er der jo fløden, og deri er der også fedtstoffer ..

Moderator
Brugeravatar

Hælder du også fløden igennem filteret? For ellers så hjælper det jo ikke til opløsningen af aktive stoffer.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Faktisk så får man effekt ud af tjald-i-filter-metoden. Jeg troede absolut ikke på det, men en ven serverede noget kaffe med virkning der var lavet på den måde

Hvordan og hvorfor det virker skal jeg ikke kunne svare på, men rusen er langtfra ligeså god som hvis der er fedtstof med, det kan vi godt blive enige om. Men hvis man nu ligger inde med et par kilo tjald må man jo selv om man vil spilde røgen

Jeg vil meget hellere ryge halv-dårlig tjald end æde/drikke det hvis jeg blev tvunget til det. Bryder mig ikke om alle disse hampebønders roden i røven og hosten ned i rystet... Ligemeget om de har gjort det eller ej

Derudover smager dårlig tjald heller ikke ligeså godt, tidligere brugte jeg dårlig til oralt hvis jeg fik noget, men nu indtager jeg kun god tjald, livet er for kort til dårlig tjald

Moderator
Brugeravatar

Xpert skrev:
Faktisk så får man effekt ud af tjald-i-filter-metoden. Jeg troede absolut ikke på det, men en ven serverede noget kaffe med virkning der var lavet på den måde

Hvordan og hvorfor det virker skal jeg ikke kunne svare på, men rusen er langtfra ligeså god som hvis der er fedtstof med, det kan vi godt blive enige om. Men hvis man nu ligger inde med et par kilo tjald må man jo selv om man vil spilde røgen

Kunne forestille mig det var de æteriske olier, der er i kaffebønnen, der hjalp til at opløse de aktive stoffer. Men ja, det må alligevel være begrænset indhold.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Fandt over følgende for en lille uge siden da diskussionen endte på hvad den oliefilm der fremkommer på kaffen mon består af. I ved, når man har brugt den samme kop i et stykke tid og har undladt at vaske den.. ;)

Citat:
However, this same compound (Aquadene) may have contributed to the formation of an oily film that is sometimes observed in coffee. Coffee beans contain coffee oil of up to 15% on a dry basis. This oil is somewhat soluble in water. When water is poured through ground coffee, the naturally occurring coffee oil is dissolved into the water. When the water is hard, however, calcium bonds with the oil and it appears on the surface of the coffee

-- http://en.allexperts.com/q/Coffee-1614/Film-coffee.htm (der godt nok refererer til en anden hjemmeside i forbindelse med den ovenstående tekst, men det er vist ikke helt sandt!?)

Medlem

Prøv at skaf nogle cannabis planter og lav smør på dem hvis du kan..

Ellers kan man sagtens lave smør med normalt hash i...smid det på en pande...pas på det ikke bliver for varmt.

Pas ihvertfald på med dosering.

Jeg laver mine egne kager(og alt muligt andet) med cannabis smør lavet af planter og de eneste gange hvor jeg rent faktisk har haft det dårligt på cannabis er efter spisning for det er svært at styre dosering da der kan gå helt op til 2½ time.....Har en gang prøvet at de gik 3-4 timer før jeg mærkede noget....derefter var jeg så også helt væk!:P

Men spis lidt og vent 2 timer før i spiser igen

Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Admire skrev:
Men spis lidt og vent 2 timer før i spiser igen

Nej! Er lige nødt til at uddybe lidt. Når man indtager det oralt skal man passe på, man skal dosere efter hvornår man sidst har spist og hvor meget, hvis man ikke har spist i lang tid (og måske endda er sulten) bliver man mere skæv, men rusen er også kortere, omvendt er det jo mere man har spist i det sidste stykke tid.

Men det bedste råd er: Prøv dig ligeså stille frem. Det er meget individuelt hvor meget der skal til og hvor lidt man skal spise.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]