Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 11:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej alle sammen.
Det er en lidt lille ting i forhold til så mange andre af trådene under dette emne, men stadigvæk noget der bekymre mig lidt:
Her igår sku jeg mødes med nogle kammerater, jeg har lige købt nyt tøj og går og tænker "Fuck hvor er jeg da bare pisse lækker", da jeg når hen til min ene kammerat siger han, at jeg ligner et hviskestykke, det eneste han mente var bare at mine shorts er tærnet. Uden at tænke over det siger jeg, at han ligner en fed nar hvorefter jeg kaster mine mælkesnitter i hovedet på ham :P
Senere på dage sku jeg mødes med dem igen. De kommer så en time for sent uden at fortælle mig det, og jeg blev rimelig sur. Normalt ville jeg bare have tænkt "fuck det, så længe de kommer". Da de så kommer, siger min bedste veninde til mig, at jeg altid har så store humørsvingninger efter de weekender jeg har sniffet amf og cola (vi får det altid blandet de to ting fordi det er til en god pris).
Jeg har godt lagt mærke til jeg har haft rimelig mange humørsvingninger de sidste par måneder, men jeg tænkte at det var nok bare alle de ting der skete omkring mig eller teenagehormoner der gik amok. Jeg må nok hellere tilføje, at jeg sniffer ikke hver weekend, højst hver anden.

Og så må i undkylde det ik er formuleret så godt som det plejer, men det er fordi jeg sidder omme i skolen og har travlt og tænker alt for meget over det overstående :)

Er der andre kan sætte sig ind I hvad jeg siger eller tror i bare det er teenagehormonerne?
Håber i kan hjælpe og på forhånd tak

Site Webmaster
Brugeravatar

Det ville nok være fornuftigt bare at holde en god pause med stoffer.
Bare en 3 måneders tid, så kan du se om du kan mærke en forskel på dig selv.

Uanset hvad er det nok en god idé at øve sig i at styre sin aggressivitet.

Det er relativt hvad der gør folk aggressive og hvor meget de bliver det af forskellige ting.

F.eks. fandt jeg ud af at 14 timers arbejdsdage samt 3 kander kaffe dagligt gjorde mig utroligt aggressiv og angst. Efter få dage med alm. arbejdstider og ingen kaffe blev alt normalt igen.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret :D
Jeg tror os jeg vil stoppe ihvertfald med at sniffe og så holde mig til fede, whiskey og ecstasy/mdma de få gange det er i min hjemby :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg synes nu det er helt fair at blive lidt irriteret, hvis ens venner kommer en hel time for sent, uden at lige give besked.
Men ja, hvis du ellers har kæmpe humørsvingninger, og du mener stofferne er skyld i det, så hold en pause.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
En dejlig bivirkning som bliver kraftigere jo længere tid man tager stoffer for ofte. Der er kun 1 måde at løse det problem på.

Site Webmaster
Brugeravatar

Odden skrev:
Jeg synes nu det er helt fair at blive lidt irriteret, hvis ens venner kommer en hel time for sent, uden at lige give besked.

Det giver jeg iøvrigt Odden ret i.

At komme så meget for sent uden at ringe først er for uaccebtabelt.
Det er en helt fin grund til at blive irriteret på folk, ville selv blive irriteret, og lade den person der kom for sent vide at det var noget der irriterede mig kraftigt.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, jeg ville også blive irreteret over mine venner hvis de kom så meget for sent.
Men nu du skriver "teenage hormoner"... hvor gammel er du så? Det er en kendt ting at man kan blive rimelig irretabel af puperteten i sig selv, så her er det bedste råd vel egentlig at du lader være med at lege for meget med stimulanser til du er blevet ældre og har fået mere styr på din identitet.

Hilsen Fanny

Medlem
Brugeravatar

Jeg er snart 17. [edit] Jeg tror det jeg har bedst styr på lige efter skolen er min identitet[/edit]
Men altså jeg ringede til dem, da de burde have været ved mig og der fortalte de så at de ville komme for sent.

Men jeg vil nu stadig holde en pause om der var grund til at blive sur eller ej, for at se om det ér derfor. Jeg kunne jo egentlig godt have tænkt mig til, at der kun er én måde at finde ud af om det er derfor :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
De fleste ville have rigtig godt af at vente til de er mindst 20. I hvert fald med stimulanserne. Hvordan går det i skolen?

Medlem
Brugeravatar

Godt... Jeg tror da jeg er én af de bedste i klassen :D

Junior medlem

Respekt til at du klarer dig godt i skolen, samtidig med du gir den "gas" i weekenderne... Det kan nemlig være et problem for mange.

Men at du tager stimulanser så tidligt, synes jeg nok er knap så godt... Hold dig til planter :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Wuschhead skrev:
Jeg er snart 17. [edit] Jeg tror det jeg har bedst styr på lige efter skolen er min identitet

Nu er jeg selv efterhånden en gammel rotte midt i 30'erne. Jeg har stort set altid følt, at jeg havde check på tingene (identitiet og en masse andet). Det er har nu ikke forhindret, at jeg er blevet bidt hårdt i røven af den slags udtalelser :D :P

Alt det du oplever lyder ikke specielt overraskende. Rigtig mange oplever såkaldt "nedtur" på de stoffer du snakker om (og husk på at mdma også godt kan give en art nedtur). Dine venner har sikkert ret i, at du bliver lidt irritabel.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved skam godt det giver nedtur. jeg har som sagt styr på tingenee :P
Men det er jo bare ikke så tit det er her i byen, så derfor kan jeg jo ikke tage lige så meget af det som det andet. Ikke forstået på den måde at jeg gerne vil tage kiks hver eller hver anden weekend.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Identitet er noget forfærdelig flygtigt noget. En ting jeg efterhånden har lært; folk der mener at have styr på deres identitet kender ikke til alle sindets kringelkroge.

Medlem
Brugeravatar

Halugenlampe skrev:
Identitet er noget forfærdelig flygtigt noget. En ting jeg efterhånden har lært; folk der mener at have styr på deres identitet kender ikke til alle sindets kringelkroge.

Jeg har lidt svært ved at forstå, hvor du vil hen med det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Tag pausen med stofferne. Det er temmelig sikkert ikke dine hormoner der er skyld i det.
Har præsteret at kaste jernrør i hovedet en classmate på teknisk.... Fordi jeg havde nedtur og de havde det sjovt. Sprang også på gutten samme dag og har fortrudt det lige siden, har virkelig undskyldt overfor ham og sådan, det ikke fedt at mærke hvordan man ændrer sig, uden at kunne lide det. Stoffer er fede nok, men man har altså tid nok til at blæse sig selv væk i temmelig mange år, hvorfor ødelægge det hele nu?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

jeg mener at ingen virkelig har styr på deres indentitet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Så du mener ikke at folk på stoffer har styr på deres identitet???
Øhm, hva med.. la mig se.. Britney Spears?

Nå, tilbage til emnet.
Der er kun EN smart ting at gøre, og det er at lægge narkoen på hylden, indtil du har styr på dig selv.
Uanset om det er hormoner eller et misbrug, så forbedrer det intet at fortsætte dit forbdug, hvis du er en tikkende, humørsvingende bombe.
Ikke at det er unormalt at have humørsvingninger, men jeg tror det ville være det bedste.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Citat:
Jeg er begyndt at tænke lidt...

Det skal du iøvrigt også passe på med

Medlem
Brugeravatar

Tak for svarene

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]