Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 16:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey!

Jeg har et par spørgsmål omkring DMT, og hvordan det indtages?

Jeg har læst en del om Ayahuasca, og mener at have rimelig styr på, hvordan det brygges, hvor meget man skal bruge og så videre, men jeg vil gerne vide mere om rygning/insufflering/sublingual (hvis denne er mulig) indtagelse af DMT alene?

Hvordan er doseringer for disse metoder - hvis f.eks. der benyttes DMT-kilder som Psychotria viridis, Diplopterys cabrerana eller Mimosa Hostilis - Alle sammen fra sitet vi ikke nævner :P

Tak

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Grusom skrev:
Hey!

Jeg har et par spørgsmål omkring DMT, og hvordan det indtages?

Jeg har læst en del om Ayahuasca, og mener at have rimelig styr på, hvordan det brygges, hvor meget man skal bruge og så videre, men jeg vil gerne vide mere om rygning/insufflering/sublingual (hvis denne er mulig) indtagelse af DMT alene?

Hvordan er doseringer for disse metoder - hvis f.eks. der benyttes DMT-kilder som Psychotria viridis, Diplopterys cabrerana eller Mimosa Hostilis - Alle sammen fra sitet vi ikke nævner :P

Tak

Mvh,
Gargarin

Altså du vil købe lovlige DMT-kilder ikke? Hvis ja, hvilke? Der skal jo både være en MAOi og det DMT holdige.

Du kan fx ikke bare uden videre ryge Mimosa Hostilis alene særligt effektivt vil jeg tro. Men jeg mener faktisk at du kan lave et ekstrakt som kan ryges. Det må en af de mere erfarne DMT folk nok svare bedre på.

Medlem
Brugeravatar

Jeg havde tænkt mig at købe en lovlig DMT kilde, men ville spørge om det var muligt at indtage en af DMT-kilderne (ikke som i ayahuasca) uden en MAOi...

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Grusom skrev:
Jeg havde tænkt mig at købe en lovlig DMT kilde, men ville spørge om det var muligt at indtage en af DMT-kilderne (ikke som i ayahuasca) uden en MAOi...

Mvh,
Gargarin

Jeg har ikke hørt om nogen som har haft større held med det.
Rygning ser jeg som mere eller mindre udelukket. Det er virkelig store mængder plantemateriale man skal have røget effektivt på kort tid for at man får en tilstrækkelig mængde DMT.
Insufflering af yopo snus (knuste, ristede frø fra Anadenanthera colubrina blandet med lidt base) anvendes traditionelt visse steder i Sydamerika - det er en ret smertefuld oplevelse at insufflere stadset, og jeg kender ikke nogen som har opnået en tilfredsstillende virkning. Man kan dog finde rapporter på nettet fra folk som synes oplevelsen var både kraftig og interessant.
Sublingualt fungerer ikke sammen med DMT eller 5-MeO-DMT.

Medlem
Brugeravatar

Tak for svaret :) Så står den på Ayahuasca til sommer.

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Grusom skrev:

Mvh,
Gargarin

Jeg har ikke hørt om nogen som har haft større held med det.
Rygning ser jeg som mere eller mindre udelukket. Det er virkelig store mængder plantemateriale man skal have røget effektivt på kort tid for at man får en tilstrækkelig mængde DMT.
Insufflering af yopo snus (knuste, ristede frø fra Anadenanthera colubrina blandet med lidt base) anvendes traditionelt visse steder i Sydamerika - det er en ret smertefuld oplevelse at insufflere stadset, og jeg kender ikke nogen som har opnået en tilfredsstillende virkning. Man kan dog finde rapporter på nettet fra folk som synes oplevelsen var både kraftig og interessant.
Sublingualt fungerer ikke sammen med DMT eller 5-MeO-DMT.

Det er vel muligt at ryge DMT fra planter, man skal vel bare lave et større ekstrakt fra fx Mimosa Hostilis? Men er det så ikke noget med at det skal ryges a lá Salvia Divinorum?

Medlem
Brugeravatar

Har også dette lidt i tanke :) Er der nogen, der ligger inde med nogen informationer omkring ekstrakt og lign.?

Mener at have læst, under DMT/5-MeO-DMT i trip rapporter, at to personer bare røg det pulveriserede materiale fra mimosa.

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
GangsterMark skrev:
Det er vel muligt at ryge DMT fra planter, man skal vel bare lave et større ekstrakt fra fx Mimosa Hostilis? Men er det så ikke noget med at det skal ryges a lá Salvia Divinorum?

Hvis man laver et godt ekstrakt, er det naturligvis ganske muligt at ryge det. Med mindre man har jernlunger, skal det bare være et rigtig godt ekstrakt for at man kan holde røgen i sig. Ren DMT i sig selv i effektive doser synes de fleste er en hård omgang at ryge, og hvis der er særligt mange voksstoffer og lignende tilbage i ekstraktet, bliver røgen meget styg.
Ren DMT skal ikke ryges helt ligesom salvia - det må ikke komme direkte flamme til stoffet. Istedet skal det vaporiseres, f.eks. i en lille glaskolbe.

Insane psychedelia user!

Grusom skrev:
Mener at have læst, under DMT/5-MeO-DMT i trip rapporter, at to personer bare røg det pulveriserede materiale fra mimosa.

Heh, det lyder modbydeligt. Rodbark fra Mimosa hostilis kommer sjældent over 1 % N,N-DMT. En effektiv dosis ligger for de fleste omkring 50 mg, og det skal ryges indenfor meget kort tid. For at få den mængde, skal man altså ryge 5 gram pulveriseret rodbark i en fandens ruf. Knock yourself out, jeg tror jeg springer over...

Medlem
Brugeravatar

Grusom skrev:
Har også dette lidt i tanke :) Er der nogen, der ligger inde med nogen informationer omkring ekstrakt og lign.?

Mvh,
Gargarin

Tror det vil være nemmest at lave et ekstrakt du finder på erowid hvis du bruger mimosa og så ellers bare drikke det som ayahuasca. Er der nogen særlig grund til at du ikke vil drikke det, udover smagen?

Medlem
Brugeravatar

Nej, der er skam ingen grund til det og havde tænkt mig at prøve Ayahuasca uanset, om det var muligt at indtage det på en anden måde eller ej.

Men jeg vil kigge lidt nærmere på de ekstrakter :)

Tak for hjælpen

Mvh,
Gargarin

Junior medlem

Så vidt jeg ved ryges DMT?

Medlem
Brugeravatar

- Ja, eller drikkes med en MAOi - eller Yopo snuff til insufflering...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]