Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg har brug for et råd.

Her i sidste weekend havde jeg mit første svampetrip sammen med min ven (K). Det skal siges at vi havde et fantastisk smukt og positivt trip, svarende til at være i Nirvana stortset :D
Vi fik snakket om alt mellem himmel og jord, filosoferet og set billeder i træerne.

Jeg havde bestilt en pose Mexicana A Truffles (3g tørret) hjem fra Holland. Vi indtog hver især 1,5 gram tørret trøffel. Vi blev nærmest helt forelskede i det som vi oplevede, så vi har nu snakket sammen om at vi ville prøve det igen. Denne gang vil vi dog købe 2x 3 gram og se hvad der venter os på denne rejse. Jeg ved bare ikke om dette er en alt for høj dosis til os da det bliver anden gang vi prøver svampe.

Vi har begge to prøvet psykedelika op til flere gange som, LSA-holdige frø, milde urter af forskellig art, Salvia Divinorum 5x, en enkelt gang brygget ayahuasca, han fik ikke så stærkt et trip, men jeg fik dog et fint trip, og så har jeg prøvet meskalin dog uden særlig effekt, desværre! Vi har også begge to røget hash igennem længere tid (1-1,5 år), men nu er vi "stoppet" ryger max 1 gang hver anden måned.
Alt dette skriver jeg for at give "jer" et indblik i vores >>min ven og jeg<< forhold til psykedelika.

En anden til jeg gerne vil spørge om:

Jeg overvejer om jeg skal lave the på trøflerne, kan i andbefale dette? Jeg gør det mest af den årsag at jeg ikke brød mig om den surhed jeg hele tiden fik hver gang jeg tog svampe i munden, og jeg går ud fra at hvis man laver the, så kan man sådan set bælde det hele i sig i en slurk. (det mindede mig også om ayahusca, den sure smag, vradderk :b)

Efter hvad jeg har læst giver det et hurtigt upcome. Jeg er nu ikke så nervøs for at jeg skal blive panisk over at gå fra den almindelige hverdag og så til et syretrip sådan lige med et. Vi har jo som skrevet før, begge røget Salvia og her er der jo netop tale om at man sænker hovedet ned mod portalen (spanden) og når man trækker hovedet op igen så er man i salviaens verden :b
Men folk skriver også her inde at hvis de laver the så aftager effekten dog også forholdsvist hurtigt og det virker ikke som om at de er så begejstrede for det. Det ville jeg heller ikke selv være*tror jeg*.
Hvad siger i med Tampanensis?

Det var vidst alt.

1: Er det for høj en dosis, 3g dry* ?

2: Kan i anbefale at lave the på Mexicana A Truffles?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
3 gram kan i godt klare med din historie af psychedelia brug

i kan sagtens lave the på dem men husk og spis svampene bagefter så der ikke går noget til spilde... jeg ville bare æde dem

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg har selv en del af de trøfler til at ligge venter bare på lejligheden er der til at jeg kan få dem afprøvet :)
at springe fra 1.5 til 3 gram er et meget stort spring! Det i vil opleve på denne dosis kan i nok slet ikke sammenligne med det forrige trip. Nu nævner i at i begge ryger hash og har gjort en del før hen, hvad med at rulle et par joints og have dem liggende klar og så ryge dem hen under trippet kan klart anbefales men man skal være forsigtig med det da det for nogens vedkommende kan booste trippet voldsomt! Syntes i skal prøve med 2 gram bedre at stige i dosis langsomt end bare hoppe i med begge ben :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg forstår. Så må jeg lade mit humør afgøre til den tid hvor mange jeg har lyst til at indtage :D

Medlem
Brugeravatar

Så fik jeg prøvet mine trøfler. Må sige jeg er overrasket over virkning bestemt anderledes end de mexicanske jeg har prøvet.
Indtog 1.5 gram og det samme gjorde min kæreste men efter ca. 5 min brækkede hun sig helt vildt så hun nåede desværre aldrig at få nogen virkning.
Jeg fik en lille smule kvalme men brækkede mig ikke på noget tidspunkt smagen er ikke så slem men har virkelig en kraftig eftersmag som bliver selv et par timer inde i trippet.

Medlem
Brugeravatar

Da vi indtog svampene sidst, skyllede vi ned med ganske lidt vand. Det fjernede den værdste surhed i munden.. :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Aron skrev:
Da vi indtog svampene sidst, skyllede vi ned med ganske lidt vand. Det fjernede den værdste surhed i munden.. :D

Jeps, tørrede svampes smag skal dulmes med et eller andet, andet er simpelthen ikke udholdeligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
De lugter af... uvaskede kønsorganer. Fy føj.

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Tænk, dengang da jeg købte tørrede Tampanensis i den nu hedengangne shop i Valkendorfsgade med Jan (RIP) bag disken, syntes jeg de smagte aldeles glimrende som de var.

Spids Nøgenhat smager IMO egentlig også udmærket... det er egentlig kun Cubensis som jeg ikke så godt om, men jeg spiser dem almindeligvis råt alligevel. Og ellers findes der jo et utal af måder man kan kamuflere smagen på.

Medlem
Brugeravatar

Ja undskyld det har intet med emnet at gøre, men jeg prøvede lige at slå hedengangne op i ordbogen, men den stod ikke i min "miniordbog" så hvad betyder ordet egentlig?

Medlem

Geografisk sted: ja
At den er DÖD!!!
:lol:

Medlem
Brugeravatar

Psilocybe Mexicana A og Psilocybe Tampanensis er to forskellige arter, men de kan begge to gro sclerotia, også kaldt truffles.

Citat:
How does the potency of P. mexicana and P. tampanensis sclerotia compare to Psilocybe cubensis fruitbodies?

Sclerotia is roughly 70% water by weight while mushrooms are around 90% water. Dry sclerotia is 2/3 as potent as dry cubensis fruits, while fresh sclerotia is twice as potent as fresh cubensis. This is due to the fact that sclerotia contain 3 times more dry matter per quantity of fresh material.

Synes faktisk at de magiske trøfler smager godt, så spis dem lige ud! :)

Medlem
Brugeravatar

A.Z.BEST skrev:
Psilocybe Mexicana A og Psilocybe Tampanensis er to forskellige arter, men de kan begge to gro sclerotia, også kaldt truffles.

Citat:
How does the potency of P. mexicana and P. tampanensis sclerotia compare to Psilocybe cubensis fruitbodies?

Sclerotia is roughly 70% water by weight while mushrooms are around 90% water. Dry sclerotia is 2/3 as potent as dry cubensis fruits, while fresh sclerotia is twice as potent as fresh cubensis. This is due to the fact that sclerotia contain 3 times more dry matter per quantity of fresh material.

Synes faktisk at de magiske trøfler smager godt, så spis dem lige ud! :)

Syntes du også de smager godt når de er tørre :?:
Skyllede ned med vand og kunne så ikke drikke vand i 3 timer efter da det virkelig smagte af LORT :(. Men gik da over igen hen af trippet så bestemt ikke sidste gang jeg skal prøve trøfler =)

Medlem
Brugeravatar

hej igen. Nu fik vi så prøvet begge 3x og jeg må sige vi er skuffede. Overhovedet ingen effekt! Måske lidt Placebo, men ellers ikke. De er købt fra samme forhandler, men denne gang smagte de heller ikke helt ens. den meget sure smag var ikke så dominerende denne gang og de var meget mere hårde i det end sidste gang. Kan det være af den årsag at de ikke virkede ? :S

Medlem
Brugeravatar

Aron skrev:
hej igen. Nu fik vi så prøvet begge 3x og jeg må sige vi er skuffede. Overhovedet ingen effekt! Måske lidt Placebo, men ellers ikke. De er købt fra samme forhandler, men denne gang smagte de heller ikke helt ens. den meget sure smag var ikke så dominerende denne gang og de var meget mere hårde i det end sidste gang. Kan det være af den årsag at de ikke virkede ? :S

Har også prøvet trøfler 2 gange nu begge gange 1.5 gram, anden gang udeblev virkningen meget længe men lige pludselig slog den. Mine er kommet fra et growkit og smager absolut ens. Syntes det lyder underligt hvis i begge 2 spiste 3 gram hver uden nogen som helst virkning. Laver i te på dem eller æder i dem bare ?.

Medlem
Brugeravatar

Vi æder dem bare.. Altså tygger dem godt..

Medlem
Brugeravatar

Har prøvet begge dele første gang tyggede jeg bare 1.5 gram gik ikke mere ned 20 mins før virkningen så småt kom snigende.
Anden gang lavede jeg te på 1,5 gram syntes først ikke rigtigt de virkede gik noget der ligner 45-60 mins men så blev jeg også godt ramt :)
Der er desværre mange faktorer der kan spille ind men hvis i indtog 3 gram uden nogen virkning lyder det som nogen dårlige trøfler.

Medlem
Brugeravatar

Vi havde begge to ikke spist meget den dag, så bare det at vi var på tom mave gør det bare endnu mere mystisk? Men de trøfler vi indtog denne gang, de var meget tørre og meget hårde i forhold til de første vi indtog og de kunne sagtens spises uden at skulle skylle ned med vand da der ikke var den store eftersmag.

Medlem
Brugeravatar

Aron skrev:
Vi havde begge to ikke spist meget den dag, så bare det at vi var på tom mave gør det bare endnu mere mystisk? Men de trøfler vi indtog denne gang, de var meget tørre og meget hårde i forhold til de første vi indtog og de kunne sagtens spises uden at skulle skylle ned med vand da der ikke var den store eftersmag.

Tyder meget på nogen skod trøfler i har fået dem jeg har er eftersmager virkelig heftig, næste gang i bestiller nogen så bestil et mexicana a growkit 14 dage og de er klar til høst og så får i en masse trøfler til fair penge og har trøfler til et godt stykke tid :) havde 3 kits og de gav ca 17 gram knastørre hver

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]