Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej drenge!

Jeg skal snart prøve LSD frimærker for første gang, og vil gerne have lidt afvide om det. Jeg har allerede læst en del om det, men der er stadig en ting jeg spørger mig selv om: Hvordan indtages det bedst muligt? Skal det bare ligges på tungen, og i hvor lang tid? Håber i kan hjælpe! Har I ellers nogle gode råd jeg kan bruge, til mit første LSD-trip?

Mvh Crackjack

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg plejer at bruge tungen til at sætte det op til højre eller venstre for mine fortænder og dér sider det resten af trippet :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hvis det er et frimærke ka' du bare ligge det under tungen en 10 - 15 minutter, så optager du det gennem kirtlerne i munden (sublinguært)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Må man synke sit spyt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

And skrev:
Må man synke sit spyt?

Jeps :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kunne ikke finde på at sluge noget spyt, før det har ligget i munden i mindst et kvarter... Det er jo i munden, det skal optages, så det virker mest optimalt at beholde det hele i munden, indtil det med sikkerhed er optaget. Man får selvfølgelig ikke snakket mange rene ord ud med kæften fuld af spyt, men det er jo næsten en implementeret del af hele LSD-ritualet, i hvert fald i min verden.

Til en førstegangsbruger vil jeg bare anbefale en dyne eller to at gemme sig lidt i som værn mod omverdenen. Det er en sikker vinder, uanset om du er førstegangsbruger eller bare har en meget voldsom oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Plejer altid at ligge det på tungen og så efter et godt stykke tid tygger jeg på det indtil jeg ikke orker mere og sluger det, har givet fin effekt hver gang men vil prøve ovenstående metode næste gang hvis det er bedre ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
specielt foerste gang skal du vaere meget varsom med dosen, det er virkeligt et voldsomt stof imo.

et enkelt frimaerke paa 200 ug tog roeven paa mig rimelig groft, osse sevlom jeg har 10 svampe trips bag mig og et lsa trip :shock:
jeg vil raade dig til at starte med et kvart til et halvt frimaerker og evt. redosere efter behov, men som minimal siger er en god stor seng godt pakket med dyner et must paa et haardt come up :wink:

Medlem
Brugeravatar

waggafnipsen skrev:
specielt foerste gang skal du vaere meget varsom med dosen, det er virkeligt et voldsomt stof imo.

et enkelt frimaerke paa 200 ug tog roeven paa mig rimelig groft, osse sevlom jeg har 10 svampe trips bag mig og et lsa trip :shock:
jeg vil raade dig til at starte med et kvart til et halvt frimaerker og evt. redosere efter behov, men som minimal siger er en god stor seng godt pakket med dyner et must paa et haardt come up :wink:

Første gang jeg prøvede et frimærke (Rolling stones) tog det også røven på mig totalt var ellers vant til dråber og dem syntes jeg bestemt er meget milde i forhold ikke den samme hammer i hovedet som et frimærke giver :).

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
waggafnipsen skrev:

Vil lige pointere, at der kan være rigtig meget forskel på styrken/potensen af dråber. De kan godt være i stand til at vælte én godt omkuld. Har prøvet på 2 dråber at ikke kunne stå oprejst for visuals i form af lysglimt og stråler fra fjernsynet, og hvor folks ansigter rundt i stuen blev hængende i luften og kopierede sig osv. Det har jeg sgu ikke oplevet på noget mærke, uanset hvor mange mics de angiveligt har været på. :twisted:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Glæder mig for vildt til jeg får chancen for at lege med dråber:)

Men man skal passe på første gang man spiser et mærke, syre er et stof man skal lære at kende, stille og roligt. Fordi der er fart på, ting holder op med at være som de plejer. Tanker skyder op i hovedet på en, hurtigere end man kan opfatte dem alle, men det gør man.

I starten var jeg skræmt over det spark som frimærker giver, uanset hvilket syremærke jeg spiste, blæste det benene væk under mig. Så fik jeg mulighed for at få microdots istedet, dem var jeg så meget forsigtig med, fordi vidste de kunne indeholde langt mere LSD end frimærker. LSD i microdots virker anderledes på mig, end mærker og efter jeg ikke kunne få flere microdots måtte jeg jo tilbage til mærker, nu virker de også bare som microdots... Så mon ikke det er lidt psykisk også?

Altså inden man prøver LSD hører man jo hvor vildt/fedt/oplysende/spændende det er og det er også vildt/fedt/oplysende/spændende. Har hørt folk snakke om "LSD giver det vildeste smæk på"... Det gør det også. Personligt er jeg nået til den konklusion: LSD er hvad du gør det til, efter peaket....
Under peaket synes jeg det er en forunderlig rejse, men når peaket begynder at falde, og man vender "tilbage". Så er det ren paradis med en summende fornemmelse i kroppen, smukke visuals og opløftet stemning. Men så igen, det kan være det stik modsatte, alt efter hvilken setting man sidder i, som sagt, man kan styre sit trip. Det kræver dog man kender sig selv, hvis ikke, så kommer man til det, det er helt sikkert.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psychomancer skrev:
Altså inden man prøver LSD hører man jo hvor vildt/fedt/oplysende/spændende det er og det er også vildt/fedt/oplysende/spændende. Har hørt folk snakke om "LSD giver det vildeste smæk på"... Det gør det også. Personligt er jeg nået til den konklusion: LSD er hvad du gør det til, efter peaket....
Under peaket synes jeg det er en forunderlig rejse, men når peaket begynder at falde, og man vender "tilbage". Så er det ren paradis med en summende fornemmelse i kroppen, smukke visuals og opløftet stemning. Men så igen, det kan være det stik modsatte, alt efter hvilken setting man sidder i, som sagt, man kan styre sit trip. Det kræver dog man kender sig selv, hvis ikke, så kommer man til det, det er helt sikkert.

Nu håber jeg ikke, at det er alt for OT, men den beskrivelse passer faktisk også rigtig godt på svampe, så er man tilpas rustet når man har et habilt antal svampetrips bag sig, og har styr på dennes rus? Personligt havde jeg tænkt mig LSA først, men jeg synes efterhånden, at LSD minder mere om svamperusen, men hvorledes forholder dette sig egentligt?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil sige at en lav dosis syre minder om en svamperus, selvfølgelig ikke en kraftig svamperus.

Når vi er forbi den lave dosis, som for mig er en 130-140ug. SÅ synes jeg ikke længere det minder særlig meget om svampe. Det er ikke så "kaotisk", som et svampetrip er for mig, syre det er sådan mere straight-forward, værsgo siger syren, tak siger man... Svampe er sådan noget rodet noget, hvor man bliver snotforvirret, ting bliver underlige og jeg har let ved at badtrippe.

LSA, har jeg også prøvet og jeg synes på ingen måder det minder om LSD, mit tankemønster ændrede sig lidt og der var nogle milde visuals. Et stort dosis syretrip er virkelig intenst. Jeg er blevet overfaldet af en busk i bedste fear and loathing stil, den stjal min jakke, men der var ikke nogen busk og jeg fandt min jakke om morgenen på nogle fliser... Fik at vide jeg selv havde flået den af og kastet den ned i jorden.

Jeg vil ikke sidde og dømme nogen klar til syre, kan jeg kun ved folk jeg kender rigtig godt og selv der er jeg tit i tvivl. Syre er ikke bare et partydrug, har set folk spise doser, der ikke vil ryste min verden særlig meget, blive totalt fucked og opleve de vildeste ting. Så det er lidt individuelt med det syre der. Første gang jeg spiste det var 160-180 mics for meget, nu er det en dosis som jeg kan tage til fest på. Men ok, jeg har heller ikke noget imod der sker fucked up ting omkring mig og til en fest er man lidt "alene" med det, kan jo sagtens være en fest. hvor det kun er mig der er på syre.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
And skrev:
Nu håber jeg ikke, at det er alt for OT, men den beskrivelse passer faktisk også rigtig godt på svampe, så er man tilpas rustet når man har et habilt antal svampetrips bag sig, og har styr på dennes rus? Personligt havde jeg tænkt mig LSA først, men jeg synes efterhånden, at LSD minder mere om svamperusen, men hvorledes forholder dette sig egentligt?

Hvordan i alverden kan du vide hvilken af de to substanser du nævner der minder mest om LSD, når du hverken har prøvet LSA eller LSD?
Svampe kan sagtens ses som god "træning" før man vover sig ud i et LSD-trip. Selv om oplevelserne er forskellige på væsentlige punkter, har de også meget til fælles. At man på forhånd er bekendt med svampe, vil uden tvivl mindske risikoen for at man panikker så snart væggene begynder at smelte lidt. Der er dog flere ting som gør at jeg synes LSD som regel er lidt hårdere ved sindet. Først og fremmest varigheden. Trippet varer næsten dobbelt så lang tid som et svampetrip, og man kan godt blive ret træt i hovedet før man er hjemme igen. Desuden har mange svært ved at falde i søvn et godt stykke tid efter de har taget LSD, og jeg er i hvert fald ikke tilbage på noget der minder om en basislinie før jeg har fået en god nats søvn.

Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
And skrev:

Hvordan i alverden kan du vide hvilken af de to substanser du nævner der minder mest om LSD, når du hverken har prøvet LSA eller LSD?
Svampe kan sagtens ses som god "træning" før man vover sig ud i et LSD-trip. Selv om oplevelserne er forskellige på væsentlige punkter, har de også meget til fælles. At man på forhånd er bekendt med svampe, vil uden tvivl mindske risikoen for at man panikker så snart væggene begynder at smelte lidt. Der er dog flere ting som gør at jeg synes LSD som regel er lidt hårdere ved sindet. Først og fremmest varigheden. Trippet varer næsten dobbelt så lang tid som et svampetrip, og man kan godt blive ret træt i hovedet før man er hjemme igen. Desuden har mange svært ved at falde i søvn et godt stykke tid efter de har taget LSD, og jeg er i hvert fald ikke tilbage på noget der minder om en basislinie før jeg har fået en god nats søvn.

Vil ikke andet end give dig ret, trippet stopper ikke fuldstændig før man har fået sig en god nats søvn :). Skal siges valium er et fortræffeligt stof til at falde i søvn på behøves ikke at være mere end en halv for mit vedkommende for at falde til ro. Af en eller anden grund syntes jeg svampe tager meget hårdere på psyken og et badtrip forekommer også nemmere på svampe end LSD ihvertfald for mig. Har desværre ikke fået prøvet LSA så det kan jeg ikke udtale mig om.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Enig i det med den nattesøvn der. Hvis man indtager en ordentlig dosis med redoser og flyver i et par døgn, så er man stadigvæk ikke på baseline når man vågner efter søvnen, der kan godt gå en 24-30 timer efter trippet, hvor ting stadigvæk er underlige og ens tanker stadigvæk er lidt derude...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Prom.: Det er selvfølgelig bare udfra hvad jeg har læst. Derudover virker det lidt logisk, at lysergsyreamid minder om lysergsyrediethylamid?

Med hensyn til den længervarende rus kan jeg godt lide at brænde længe, det får mig til at føle sig mere levende og jeg har faktisk ofte tænkt: "gid svampe varede længere" og det har faktisk netop været på comedown jeg har tænkt det, altså hvor rusen er mere ligeud. Men har LSA og LSD virkelig ikke noget med hinanden at gøre, rent virkningsmæssigt?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
And skrev:
@Prom.: Det er selvfølgelig bare udfra hvad jeg har læst. Derudover virker det lidt logisk, at lysergsyreamid minder om lysergsyrediethylamid?

Med hensyn til den længervarende rus kan jeg godt lide at brænde længe, det får mig til at føle sig mere levende og jeg har faktisk ofte tænkt: "gid svampe varede længere" og det har faktisk netop været på comedown jeg har tænkt det, altså hvor rusen er mere ligeud. Men har LSA og LSD virkelig ikke noget med hinanden at gøre, rent virkningsmæssigt?

Jo, de har bestemt en hel del med hinanden at gøre, både virkningsmæssigt og farmakologisk set. Virkningen er også længere på LSA end på psilocybin. Jeg forstod bare på din tidligere post at du havde fået den mening at psilocybin mindede mere om LSD end LSA gør? Og det ER altså meget subjektivt, det er ikke et område jeg mener man kan læse sig frem til en absolut sandhed omkring.
LSA er ikke noget jeg selv har gjort så meget i. Jeg får næsten altid moderat fysisk ubehag (slemmere end ved svampe), og jeg synes det er svært at dosere LSA-holdige planter så man får en oplevelse af nogenlunde passende magnitude.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Jo, de har bestemt en hel del med hinanden at gøre, både virkningsmæssigt og farmakologisk set. Virkningen er også længere på LSA end på psilocybin. Jeg forstod bare på din tidligere post at du havde fået den mening at psilocybin mindede mere om LSD end LSA gør? Og det ER altså meget subjektivt, det er ikke et område jeg mener man kan læse sig frem til en absolut sandhed omkring.
LSA er ikke noget jeg selv har gjort så meget i. Jeg får næsten altid moderat fysisk ubehag (slemmere end ved svampe), og jeg synes det er svært at dosere LSA-holdige planter så man får en oplevelse af nogenlunde passende magnitude.

Jeg har det indtryk, at LSD virker mere a lá psilocybin end LSA? Og selvfølgelig kan man ikke læse sig frem til en ultimativ sandhed, men det er jo meget godt at sætte sig ind i hvad man fylder sig med.
For at skære det helt ud i granit har jeg en idé om følgende:

5-8 svampetrips af forskellig dose, efterfulgt af X antal LSA-trips før det første LSD-trip, men kan jeg faktisk springe LSA-delen over?

Medlem

Geografisk sted: På flugt
And skrev:

Jeg har det indtryk, at LSD virker mere a lá psilocybin end LSA? Og selvfølgelig kan man ikke læse sig frem til en ultimativ sandhed, men det er jo meget godt at sætte sig ind i hvad man fylder sig med.
For at skære det helt ud i granit har jeg en idé om følgende:

5-8 svampetrips af forskellig dose, efterfulgt af X antal LSA-trips før det første LSD-trip, men kan jeg faktisk springe LSA-delen over?

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår hvad du mener, men hvis du spørger om
du kan gå til LSD uden at have prøvet LSA, men stadigvæk svampe. Så vil jeg sige at
det kan kun du svare på om du selv er klar til. Men umiddelbart tror jeg da at du er.
Altså mange har endda haft deres første psykedeliske oplevelse på syre uden problemer,
og hvis du i forvejen er bekendt med oplevelsen kan jeg ikke se der skulle være noget i
vejen for et syretrip for dit vedkommende på nuværende tidspunkt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]