Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hvis man er under behandling eller skal starte på en inden for den næste uge kan man så godt kixe?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er nok ikke det aller smarteste når du er depresiv i forvejen at begynde og blæse kiks, da de har tendens til at gøre en deprimeret dagene/ ugerne efter. Tager du tit kiks ? For så at det være årsagen til at du gør og føler dig deprimeret, så er du jo tilbage hvor du startede.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
dep skrev:
hvis man er under behandling eller skal starte på en inden for den næste uge kan man så godt kixe?

Det vil være en meget dårlig idé. MDMA sparker kraftigt til hjernens serotoninbalance, og som de fleste der kender stoffet kan fortælle, kan man nemt føle sig modløs og lettere deprimeret nogen dage efter - sikkert på grund af serotoninmangel i neuronerne. Hvis man i forvejen er deprimeret, vil den efterfølgende mangel på serotonin i hjernen føles meget mere voldsomt. Og rent mentalt tror jeg ikke at de store humørmæssige "rutchebaneture" har en gavnlig virkning på behandlingen af depression. Så jeg vil på det kraftigste fraråde dig at gøre det.
P.S.: At "kixe" er edderbankeme det grimmeste narkoslang jeg har hørt længe. Undgå venligst det en anden gang af hensyn til min æstetiske sans.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
jeg gir de andre fuldstændig ret.

jeg ville ihvertfald aldrig begive mig ud i det.

Titel: ..
Junior medlem

jeg har prøvet det en del gange, men jeg har taget en pause i noget tid, men vil godt have den dejlige følelse jeg får hver gang af det, jeg tar kun 2-3 af på en aften, jeg synes ikke der er nogen forskel på min depresion hvis jeg også har drukket

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
dep- Det er stadig dumt at tage ecstasy, når man er deprimeret, det gør det bare værre i sidste ende. Der er vel en grund til at du spørger og vi hjælper dig ved at råde dig til at holde dig fra det forløbig. Håber da at du lytter.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dep skrev:

Nej!

Det er nok den dummeste ide jeg har hørt længe.

Du leger virkelig med ilden. Undgå det for guds skyld.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
//Off Topic slettet//

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

dep skrev:

Der er forskel på en normal, sund og rask hjerne, og så den, der er deprimeret og/eller på antidepressiver. Ecstasy/MDMA går netop ind og påvirker dit serotonin-system meget voldsomt, og jeg synes at kunne se et mønster. Nemlig at folk, der er 100% stabile nærmest ikke oplever nedtur på Ecstasy mens især folk på SSRI'er (og som derfor har en depression) i den grad oplever nedtur ovenpå Ecstasy. Og sådan er verden så uretfærdig.

Hvis man har depression er det klogeste nok at koncentrere sig om at blive rask igen. Der er nok også MDMA i omløb, når du bliver rask igen.

Hvis du alligevel vælger at tage Ecstasy, så jo mindre jo bedre. Det er altså en del hårdere for systemet at forholde sig til 3-400 gram MDMA end bare 100-150 mg.

Hvis du ikke vælger at følge rådet, vil du så være så venlig at poste dine erfaringer i tråden? :)

Junior medlem

tak for svar,

jeg er ikke begyndt på ssri men jeg tager rosenrod med 1 % rosavin i 1 gang om dagen (ca 200 mg).

jeg ryger 2-3 gram hash om dagen og drikker ca 25 genstande om ugen.

igår tog jeg en pille af mærket "no 1", jeg plejer normalt at være udadvent når jeg drikker og ryger eller hvis jeg tager mere end en kix. men igår blev jeg inadvent, men min ven blev vildt udadvendt og begyndte at snakke løs, det irreterede mig vildt meget, men jeg gad ikke ødelægge hans rus ved at stoppe ham, men jeg havde virkelig lyst til at pande ham en (normalt gør jeg ikke engang en flue fortræd) vi hørte musik og pludselig begynde musiken at "hoppe" i lyden i takt med min vrede. jeg blev ikke depresiv men efter et par timer ville jeg sove.

jeg sov 6 timer og var frisk da jreg vågnede var ikke depresiv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Du er da ikke særligt HR mindet, hva?

Hvad med at du sætter dig ned,og tager din situation op til revision?
Jeg vil ikke moral prædike eller noget, men helt ærligt:

Du har et højt alkohol forbrug.
Derudover har det et dagligt indtag af hash.
Du er deprimeret og i begyndende behandling, og vælger at indtage MDMA.

Det virker ikke som om at du går særligt meget op i dit ve og vel, og det er lidt sørgeligt at du spørger om råd, men ikke besidder fornuft/vilje/lyst til på nogen måde at følge dem.

Tænk dig om inden det for alvor går galt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Dr.Divinator skrev:
Du er da ikke særligt HR mindet, hva?

Hvad med at du sætter dig ned,og tager din situation op til revision?
Jeg vil ikke moral prædike eller noget, men helt ærligt:

Du har et højt alkohol forbrug.
Derudover har det et dagligt indtag af hash.
Du er deprimeret og i begyndende behandling, og vælger at indtage MDMA.

Det virker ikke som om at du går særligt meget op i dit ve og vel, og det er lidt sørgeligt at du spørger om råd, men ikke besidder fornuft/vilje/lyst til på nogen måde at følge dem.

Tænk dig om inden det for alvor går galt.

:yeah: husk nu, at du kan blive hjerneskadet af det dér. Du kan bl.a. redde dig en alkoholdemens, hvilket jo ikke er skide fedt. Alkoholisme generelt er noget skidt, så tag dog og læg dit forbrug på hylden, evt. med professionel hjælp. Det vil måske også gøre noget ved din depression?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Det kommer an på hvordan det er fordelt over ugen, men jeg synes da slet ikke 25 genstande om ugen behøver at være problematisk. Godt nok er det lidt i den høje ende, men i min verdensopfattelse behøver det ikke at være et decideret misbrug af den årsag. Hvis jeg skulle holde mig skarp og funktionel, ville jeg da i hvert fald foretrække at drikke 3½ øl om dagen i forhold til at ryge flere gram hash om dagen,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Ja Prometheus, men i er ikke nødvendigvis ens.
2-3 øl om dagen behøver ikke nødvendigvis at være invaliderende, men husk at tage situationen i betragtning.
Her er tale om et dagligt gennemsnit på ca. 3 øl + 2-3 gram hash dagligt, og trådstarter fortæller han/hun skal i behandling for en deprision.
Det kan godt være at du/ mange andre kan klare et dagligt forbrug af øl, men noget tyder på at dette tilfælde er anderledes.
Uanset hvad, så er det dårlig HR ikke at smide stofferne på hylden hvis man er psykisk ustabil, da det så hurtigt omvandles fra et brug til et misbrug.
Jeg kan selvf. ikke vurdere noget, da jeg hverken er kvalificeret til det eller kender personen. Det var bare min umiddelbare opfattelse af det hele.
Det var blot en velment kommentar.

Insane psychedelia user!

Dr Divinator skrev:
Uanset hvad, så er det dårlig HR ikke at smide stofferne på hylden hvis man er psykisk ustabil, da det så hurtigt omvandles fra et brug til et misbrug.

Naturligvis - men jeg synes det virker til at hashen ville være et mere logisk sted at starte end alkoholen. Jeg kender mange som ligger på omtrent samme alkoholforbrug, og er glade, tilfredse, og velfungerende. Jeg kender også enkelte som ryger flere gram hash om dagen og er glade, tilfredse og velfungerende, men de er i fåtal. For mit eget vedkommende ville hverdagen i hvert fald næppe hænge sammen hvis jeg røg så meget hash. Og hvis man spørger herinde, virker det til at der er virkelig mange som har omlevet længerevarende depressive tilstande udløst af hash misbrug / kronisk hashforbrug.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]