Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 19:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Holte
Man hører flere og flere gange at Psychedelia.dk bliver sat i forbindelse med den omstridte salg af euforiserende stoffer i københavn. Senest skud på stammen er Berlingske artikel fra d. 19 april om salg af euforiserende stoffer på Israels plads ved Nørreport st.

http://www.berlingske.dk/article/200804 ... 704190036/

Jeg synes det er absurt at trække paralleler til psychedelia.dk da det er et fristed, en bruger portal mellem folk som har samme lidenskab for at udvide sin egen horisont, eller bare blive blæst engang i mellem. Sammenhængen mellem psychedelia.dk og salget af euforiserende stoffer i københavn, jeg finder det malplaceret at lægge skylden over på psychedelia.dk og derved hægte denne side sammen med salg af euforiserende stoffer.

Hvornår er det blevet vores skyld, at politiet ikke kan udføre deres arbejde ordentligt, og derved bliver nød til at give andre skylde og dermed lægger de ansvaret fra sig, og endda lægger det over på pschydelia.dk, som jeg selv har været bruger af i snart 3 år. Og jeg er ikke en eneste gang faldet over noget som i det mindste kunne minde om videresalg. Psychedelia er en brugervenlig hjælpe portal hvor man kan drøfte oplevelser og finde hjælp.

Er jeg bare den eneste som føler at skylden bliver malplaceret og at dette emne ikke vedrører Psychedelia.dk ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg giver dig fuldstændig ret. Psychedelia er netop med til at oplyse de unge, så de ikke tager så stor skade af stofferne, som de ville, hvis de var helt uvidende. Det er en HR side, der har til formål at forebygge skadelig omgang med stoffer. De har vel bare lige været inde på side og set, at der står noget om stoffer og dannet sig det indtryk, at vi opfordrer til at tage dem.

Det kan godt være at nogen, der har haft lyst til at tage stoffer er blevet motiveret her på siden, men den motivation kunne de nemt ha fundet andetsteds, hvor de måske endda havde fået et helt forskruet syn på stoffer, der ville lede dem lige ud i et misbrug.

Det er bedre at komme herind og tænke: "Jeg må hellere være fornuftig og passe på når jeg tager stoffer," end at de møder nogen i byen der siger: "LAD OS BLÆSE HJERNEN UD MANNER!" og de så hopper med på den vogn.

Site Webmaster
Brugeravatar

Det er jo for åndsvagt. Det er ikke gennem psychedelia.dk at folk begynder at tage stoffer.

Det er sguda når lorte medier begynder at lave overskrifter om at "OMG LOL HOSTEPILLER VIRKER LIGESOM LSD OG ECSTASY OG ALLE KAN FÅ DET OMGOMGOMGOMG"
En ting er at det ikke passer. DXM virker på ingen måde lige som LSD og ecstasy, og en anden ting er at når man skriver sådan noget lort, så er det da klart at folk begynder at købe de lortepiller.

Det er utroligt, at medier gang på gang beskylder psychedelia.dk for at forherlige rusmidler og kun beskriver de gode ting. Det passer jo slet ikke, bare se hvor mange posts der i Medaljens bagside og hvor mange der bliver frarådet at tage stoffer herinde.

Det er derimod de alm. medier der forherliger rusmidler, når de skriver om kokain at man bliver på toppen og man har megagod selvtillid og alt er bare for vildt, og så når de skal beskrive det dårlige, får man et eller andet absurd skræk scenarie som de færreste tror på, istedet for sandhden; At kokain er farligt, men du ikke nødvendigvis bliver bums og seriemorder første gang du prøver det :wink:

Og sider som netstof.dk gør det præcis samme måde. Og det er den slags der får uvidende folk til at tage stoffer

Jeg har satme et dybt had til alle vores mainstream medier her i danmark (Og de fleste undergrunds, for de fleste er sgu ikke en skid bedre, selv Dansk Perspektiv og information er altid fyldt med lort), det eneste de kan pumpe ud er løgn efter løgn.

Tænk at psychedelia.dk gang på gang skal beskyldes for alt muligt. I artikler bliver der hintet om salg, produktion og at vi "lokker" folk til at tage stoffer.

Det er bagvaskelse, og hvis det ikke var på grund af den opmærksomhed det ville give, burde psychedelia.dk's hovedmænd lægge sag an.

Jeg er ikke ligefrem selv jura ekspert, men har før snakket om det med en af mine jura studerende venner, og han siger at der er belæg for at psychedelia.dk vil kunne lægge sag an, og vinde.

Medierne burde ikke kunne slippe afsted med den slags beskyldninger.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Jeg tror ikke TM eller hvem der nu driver siden idag har lys ttil at en sag mod pressen. Det kunne hurtigt blive en dyr og langtrukken affære..

Men jeg er enig i, at det er noget pis, at psy.dk så ofte skal beskyldes for at himlen falder ned og whatnot. Nu synes jeg ellers lige det gik i den rigtige retning igen mht artikler om siden.

Medlem

Jugg skrev:
Det er jo for åndsvagt. Det er ikke gennem psychedelia.dk at folk begynder at tage stoffer.

Det er sguda når lorte medier begynder at lave overskrifter om at "OMG LOL HOSTEPILLER VIRKER LIGESOM LSD OG ECSTASY OG ALLE KAN FÅ DET OMGOMGOMGOMG"

:yeah: det er så sandt....

jeg har siden udsendelsen hørt flerre sige "det kunne da være man skulle prøve det" vel at mærke folk der ellers når snakken falder på psychedeliske stoffer ofte er ret tilbage holdende og giver udtryk for en bekymring for, farligheden, ulovligheden.

En enkelt sagde: " det må da også være begrænset hvior farligt det kan være når det er lovligt" :roll:

Site Webmaster
Brugeravatar

topjohn skrev:
jeg har siden udsendelsen hørt flerre sige "det kunne da være man skulle prøve det" vel at mærke folk der ellers når snakken falder på psychedeliske stoffer ofte er ret tilbage holdende og giver udtryk for en bekymring for, farligheden, ulovligheden.

En enkelt sagde: " det må da også være begrænset hvior farligt det kan være når det er lovligt" :roll:

Det samme har jeg oplevet.

Om noget har psychedelia.dk da den modsatte effekt. Da jeg som ung idiot tilbage i 2004 kom til dette board med utroligt dumme spørgsmål om natskygger, og snakkede om at jeg bare var NØDT til at æde dem, opstod der da en rigtig lang tråd om at jeg skulle lade være, fik en håndfuld pms om at jeg skulle lade være. Og hvorfor jeg skulle lade være.

Det gjorde jeg så, og har siden da udviklet en ordentligt forsigtig tilgang til stoffer.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Dedikeret medlem

Jugg skrev:
Det er bagvaskelse, og hvis det ikke var på grund af den opmærksomhed det ville give, burde psychedelia.dk's hovedmænd lægge sag an.

Jeg er ikke ligefrem selv jura ekspert, men har før snakket om det med en af mine jura studerende venner, og han siger at der er belæg for at psychedelia.dk vil kunne lægge sag an, og vinde.

Medierne burde ikke kunne slippe afsted med den slags beskyldninger.

Hvis det er sitet kunne vinde, tror jeg kun at omtalen kunne blvie helt vildt negativ i starten? "Narkoforum lægger sag an mod avis grundet "sandheden"" eller lignende. Hypotetisk set: Hvis psy.dk kunne vinde den slags, burde omtalen da være positiv, til dels for siden men også for stoffer som helhed, hvis det kom ud at det ikke var så farligt endda pg blev "godkendt" som viden.

Men igen, måske er jeg bare naiv :(

Relativistisk båthorn

Jeg tror ikke der er nogen sag i denne quote hvor psy-dk nævnes:

http://www.berlingske.dk/article/20080419/koebenhavn/704190036/ skrev:
Ifølge Henrik Rindom er den typiske køber hos pusherne på Israels Plads unge, der har prøvet stoffer et par gange før. De har måske læst om et stofs virkning på internettet, hvor unge detaljeret beretter om stoffernes virkning til hinanden på hjemmesider som http://www.psychedelia.dk. Eller de har hørt vennerne tale om det, og nu vil de selv prøve.

Der er jo ikke direkte noget faktuelt forkert, eller injuerende, i det Casper Dall skriver her?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]