Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 11:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Viborg
Hey.

Første tråd fra mig af, har siddet i en del timer sprædt over en del dage og uger læst om DXM, og nu har jeg besluttet mig for at ville teste det. :)

Derfor har jeg nogle spørgsmål, da jeg utrolig nødig vil ende med at lave noget galt, vil få en fed oplevelse. :)

Synes jeg har læst forskellige steder herinde, at grapefrugt er godt, og andre steder skidt at indtage lige inden man skal tage DXM, hvad er rigtigt? :)

Er der nogen ting man kan gøre, så man mindsker chancerne for at få kvalme/opkast? da det er en af de ting jeg gerne vil springe over. :lol:

Og det vigtigste af alle spørgsmål, hvor meget vil i tro jeg skal ta' som første gang "drugger", er 190 cm, vejer 75 kg, ryger engang imellem hash, har aldrig prøvet andet end hash og alkohol. :)
Jeg havde selv tænkt på at 6-7 piller ville være fint som første gang, men hvad tror i? :)

Titel:
MEGATRON

http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/DXM <- LÆS!

Citat:

Synes jeg har læst forskellige steder herinde, at grapefrugt er godt, og andre steder skidt at indtage lige inden man skal tage DXM, hvad er rigtigt? :)

Grapefrugt er vist en svag MAOi, dvs. at det er en no-go mht. dxm.

Citat:
Er der nogen ting man kan gøre, så man mindsker chancerne for at få kvalme/opkast? da det er en af de ting jeg gerne vil springe over. :lol:

Det er langt fra alle der får kvalme/opkast af dxm, men du kan jo altid ryge en joint hvis det skulle hænde.

Citat:
Jeg havde selv tænkt på at 6-7 piller ville være fint som første gang, men hvad tror i? :)

Det er en god ide at starte med et lavere antal piller for at se om du mangler CYP2D6-enzymet (læs mere i wiki), men udover det tror jeg ikke du får den store effekt af så få piller. med din vægt skal du nok op omkring en 12 stykker eller lidt mere.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg vejer også 75-80kg, jeg tog 4 piller første gang, og 4 i redosering efter 1 time, da jeg ikke havde nogen effekter.

Graperfrugter er no-go, som Dopamin forklarede..

Titel:
Junior medlem

dopamin skrev:
http://www.psychedelia.dk/wiki/index.php/DXM <- LÆS!

Har læst det MANGE gange. :)

Til det med pot'en, er det lidt svært for mig at ryge det, da jeg ikke selv er i besidelse af noget, det er altid mine venner der har det med. :wink:
Og jeg har ikke tænkt mig her første gang at prøve det med mine venner, men bare sammen med damen i stille og rolige omgivelser, for lige at se første gang. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Grapefrugt fungerer ikke som en MAOi, men det hæmmer enzymet CYP3A4. Denne er en potentiel metabolistisk pathway for DXM, og nedbrydningen (og virkningen) vil derfor være anderledes hvis man har indtaget store mængder grapefrugt før man indtager stoffet. Det kan vist nok hæve omdannelsesgraden til den aktive metabolit DXO.
Uanset virkningsmåden, synes jeg det lyder som en noget risikabel måde at forøge virkningen af et i forvejen ikke helt safe stof på.

Titel:
Junior medlem

Prometheus skrev:
Grapefrugt fungerer ikke som en MAOi, men det hæmmer enzymet CYP3A4. Denne er en potentiel metabolistisk pathway for DXM, og nedbrydningen (og virkningen) vil derfor være anderledes hvis man har indtaget store mængder grapefrugt før man indtager stoffet. Det kan vist nok hæve omdannelsesgraden til den aktive metabolit DXO.
Uanset virkningsmåden, synes jeg det lyder som en noget risikabel måde at forøge virkningen af et i forvejen ikke helt safe stof på.

Okay okay, er med på at grapefrugt er NO GO. :lol:

Nogle gode råd eller tips til en første gangs tripning på DXM? :)

Titel:
MEGATRON

Prometheus skrev:
Grapefrugt fungerer ikke som en MAOi

Ok, my bad.

Lenny87 skrev:
Nogle gode råd eller tips til en første gangs tripning på DXM? :)

Jep, som altid med psykedeliske stoffer er det et must at have styr på set og setting, læs her: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

Hvis det begynder at klø så LAD VÆRE med at kløe! Prøv istedet at tænke på noget andet så går det væk af sig selv.

Senest rettet af dopemax 14 apr 2008 23:11, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Også er der den her: http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=9540

Titel:
Junior medlem

Erik T. Ion skrev:

Meget gavnlig info, dog havde jeg tænkt over de fleste af tingene i forvejen. :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg synes du skal starte med 5 piller (150mg). Det er et midt 1 plateau trip. Det er en virkelig behagelig måde at få kendskab til stoffet på. Effekten svarer til en mild alkoholberuselse uden alt det dårlige og med en helt unik lydeufori. Det er en meget undervurderet anvendelse af stoffet. Nok fordi de fleste tager enten for meget eller for lidt.

Senere kan du jo altid gå videre med de shamanistiske niveauer. Det er en god ide med tripsitter på 3. men ikke absolut nødvendigt. 4 plateau kan ikke tilrådes medmindre der en tripsitter tilstede. (HR-Edit: Kan faktisk ikke tilrådes under nogle omstændigheder :wink: )

Titel:
Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Og lad være med at spise en masse inden. Første gang jeg prøvede skete der intet i 3 timer, så jeg gik ud fra at jeg var immun, eller jeg havde taget for få. vågnede klokken 3 og var hamrende rundt på gulvet. Så giv dig så lang tid som overhovedet muligt. Næste gang jeg prøvede kom det dog fint efter en times tid. :) Men set og setting er vigtigt, og friske pærer er i min erfaring fantastiske :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Offset skrev:
Og lad være med at spise en masse inden. Første gang jeg prøvede skete der intet i 3 timer, så jeg gik ud fra at jeg var immun, eller jeg havde taget for få. vågnede klokken 3 og var hamrende rundt på gulvet. Så giv dig så lang tid som overhovedet muligt. Næste gang jeg prøvede kom det dog fint efter en times tid. :) Men set og setting er vigtigt, og friske pærer er i min erfaring fantastiske :)

Sådan er det sjovt nok med de meste man tager oralt, ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

DXM, hmm, har det ikke et bestemt navn på gaden ? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dexofaner ;)

Underligt nok havde jeg slet ingen kløe eller kvalme første gang, og jeg nåede op på 20 stk

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Første gang skal du tage en testdose på 3-4piller for at se om du er Allergisk eller mangler et enzym i kroppen som omsætter DXM til det også psykoaktive DXO - 7% mener jeg nok mangler dette enzym. Derfor tag testdosen og vent en uges tid og så kan du tage en større dose forvent ikke effekt ved 3-4piller

Første gang jeg tog dem vejede jeg 60kg. Og 10 piller var rigeligt for mig der, kvalme får jeg også og den er slem, rigtig slem. Men den plejer at gå over enten når du kaster op eller efter 3 kvarter eller noget - ihvertfald for mig.

Jeg ville nok anbefale at du tog et mildt-midt 2nd plataeu trip første gang.
Ellers søg efter DXM på søge maskinen der kommer millarder af tråde!

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Portuz skrev:
Offset skrev:

Sådan er det sjovt nok med de meste man tager oralt, ;)

Pfft. Nu er det ikke alle der lige overvejer sådan helt grundlæggende ting :oops: .
Alle de store ting såsom test for allergi, og set/setting var klaret, men liiige
det der havde jeg ikke overvejet. Og når et geni som mig kan overse sådan
noget kan andre jo nok også :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]