Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 01:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej psy'brugere ;)

Kan ikke få hash der er meget bedre end standard, da jeg bor i et lorte område.. Så mit spørgsmål er om jeg kunne gøre mit hash rent med isopropylalkohol eller i syntes jeg skulle trække nol af det?

Syntes det er rimelig træls at skulle ryge én helt joint godt proppet med hash hver gang jeg skal blive skæv. Derfor vil jeg gerne gøre det bedre og så ryge knapt så meget. Håber i forstår mig :)

Gi nogle bud og begrundelser hvorfor :) Hvad i foretrækker osv..

Har ikke selv erfaring med at gøre hash rent, så håbede på at få nogle gode kvalificerede svar :)

- Har læst en del på det herinde, men vil lige være sikker i min sag inden roder mig ud i noget ;)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Bare arranger en månedlig tur til staden og køb noget go' røg, og så bare køb ind til noget tid af gangen :wink:

Men ellers ville jeg foreslå og trække nol på det med IPA.

Titel:
Medlem

Keta-Smølfen skrev:
Men ellers ville jeg foreslå og trække nol på det med IPA.

- Du skulle vel aldrig kende en god guide til det? (: og mister man stor værdi ved at trække nol af det, i stedet for at ryge det som det var fra starten af? (:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
Der er en guide 2 linjer længere nede end din tråd.. det er ikke ulovligt at kigge lidt selv.

Titel:
Medlem

Møgsvinn skrev:
Der er en guide 2 linjer længere nede end din tråd.. det er ikke ulovligt at kigge lidt selv.

- Som jeg kan se, er det hash han renser? Men ikke trække nol som jeg spurgte om ;) btw så havde jeg læst den..

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
unknownyoungster skrev:
Møgsvinn skrev:

- Som jeg kan se, er det hash han renser? Men ikke trække nol som jeg spurgte om ;) btw så havde jeg læst den..

Hvis du havde set den tråd, hvorfor laver du så en tråd der bliver besvaret i den anden?

Hvis du mangler en guide til at trække nol udover den rensningsmetode der bliver nævnt i den anden tråd, så er det da bare at kigge på dcfonline.dk under guides.

Foreksempel sådan en her : http://community.dcfonline.dk/index.php ... ic&t=10786

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Man trækker også nol vha. af isopropylalkohol, nol er bare olie baseret på olierne af de aktive stoffer i cannabis, man kan trække med æter, butan og isopropylalkohol, og også almindelig alkohol, men blir noget mere urent.

Mener der er en guide på dcfonline der hedder noget lign 'Rens så det beskidte hash' eller lign. Men ellers så pulveriser hashen og put det i et kaffe filter, put derefter kaffefilteret ned i en beholder der kan lukke tæt, og hæld isopropylalkohol over det (uden filteret vælter) derefter kan du selv bestemme trækketiden efter hvor rent du ønsker det skal være (søg evt. for trækketider) så tager du kaffefilteret op, og lader det dryppe af over din beholder, og smider derefter kaffefilteret med indhold ud. Så tager du isopropylalkoholen i beholderen og hælder over i et fordampningskar (jo større overflade, jo hurtigere går det med fordampningen) når det er inddampet har du nol tilbage :) Kik evt. Xpert's hashguide for yddybende, eller søg på nol og hash her på siden.

HUSK INGEN ILD I NÆRHEDEN OG DET SKAL FOREGÅ UDENDØRS!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
HUSK INGEN ILD I NÆRHEDEN OG DET SKAL FOREGÅ UDENDØRS!

Du har så evig ret. Det er muligt både at forgifte og eksplodere sig selv, hvis man ikke passer på.

Jeg vil dog nævne et muligt alternativ, da jeg godt ved at folk sommetider har svært ved at komme udendørs (dårligt vejr, bor i lejlighed, osv.). Det er bedst at gøre det udendørs, men følgende har også virket for mig:

Fordampning af iso under emhætte (vandbad)

1. Man bygger en "skorsten" af en papkasse, som kan nå rundt om det ildfaste fad, som du skal bruge senere. Skorstenen forhindrer sidevinde, træk og andet udslip, når den når næsten op til emhætten

2. Sæt det ildfaste fad på komfuret og sæt dine pyrex glasskåle ned deri.

3. Tænd emhætten på halv til hel styrke. Din emhætte skal have have en slange/skakt UD af køkkenet. Kulfilter emhætte er selvmord. Bogstaveligt.

4. Kog noget vand i en elkedel ved siden af og hæld vandet ned i det ildfaste fad. TEST at du ikke kan lugte opløsningsmiddel mere end 1 cm fra skorstenens kant. Hvis du kan lugte noget, så kører din emhætte for langsomt eller du har træk, der ødelægger sikkerheden i dit projekt: stop øjeblikkeligt.

5. Skift vandet med nyt kogende vand løbende, så du holder fordampningen oppe.

6. Fortsæt indtil nolen virker rimelig tør.

7. Bag derefter din nol ved 50-100 grader i ovnen indtil du er sikker på, at den sidste IPA er fordampet. Dette kan alternativt gøres ved at sætte glasskålen ned i en gryde med vand (igen et vandbad, men mere voldsomt - det gør dog ikke noget i sidste fase, da du har meget lidt opløsningsmiddel tilbage).

Absolut forbudt i denne løsning:

1. Grådighed. Du snyder allerede og er indendørs. Hvor meget selvmordskandidat er du egentlig? Så drop grådighed og utålmodighed.

2. Vær altid til stede. Fritgående opløsningsmidler passer ikke sig selv. Din emhætte kan sætte ud, brænde samme og bryde i flammer, der kan være strømsvigt, etc. etc.

3. Brug aldrig kogepladen til at varme med. Koger skidtet tør i et øjebliks uopmærksomhed, kan varmen gå amok på dit meget brandbare ekstrakt.

4. Brug ikke almindeligt vandbad, hvor du stiller dit udtræk ned i en gryde med kogende vand. Du risikerer at fordampe for hurtigt, og det øger faren for forgiftning og eksplosion for meget. Narko er ikke værd at dø for ;)

5. Ryg ikke i nærheden af dit eksperiment. Enhver form for ild, lighter og lignende er bandlyst indenfor en radius herfra og til Vietnam.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Her er også en tråd om at trække nol på hash.
http://community.dcfonline.dk/index.php ... 74e11b5284

Titel:
Den her metode virker :)

Og den er nem og lige til at gå til :) GL

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic. ... =rens+hash

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]