Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Første gang
Junior medlem

Hej psychedelia, jeg er ny herinde og vil først og fremmest gerne lige hilse på jer allesammen :)

Og til spørgsmålet :p Jeg har gået og tænkt meget over at indtage svampe, for at få en spirituel oplevelse, da jeg gerne vil "finde mig selv" om så at sige. Problemet er, at jeg har læst og hørt alt for mange steder, at risikoen for at få badtrips er meget store, og det er vigtigt at man går ind til det med et positivt 'state of mind'.. Men jeg ved ikke helt om jeg virkelig er klar til at gå ind i det, da 'badtrip' bliver ved med at ligge i baghovedet.

Så jeg tænkte på om i kunne svare på: Hvor meget bør man indtage første gang, hvordan kan man vide at ens psyke kan holde til det, og mener i jeg bør prøve det, nu hvor jeg har disse tanker?

Mvh!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rundt på gulvet
Mener ikke det er smart at begå sig ud i, hvis du har de tanker med badtrip.

Men så længe du kan lide de omgivelser du er i, og er i generelt godt humør, så skulle jeg ikke kunne se faren for badtrip.

Mht. om man kan vide om man har psyke til det, det vil jeg men man kan mærke på sig selv at man ikke er bange for det, og er klar på at blive skudt af sted og blive bevisthedsudvidet og se anderledes på alting, og ikke har det dårligt men nogen ting eller kæreste sorger eller lignene for tiden..

Svampe gør generelt en utrolig glad :)

Titel:
Junior medlem

Tusind tak for svaret. Så jeg bør altså vente, før jeg går i gang med svampe?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu du har overvejet at prøve svampene, skal der helst gå lang tid, før du egentlig får dem prøvet. Læs lidt rundt omkring på nettet såsom reel information, triprapporter mm. På et tidspunkt vil du have opsamlet en masse viden og have hørt en masse erfaring fra andre. Du vil selv kunne mærke, når du har samlet tilstrækkeligt og føler dig klar. Når du først føler dig rigtig klar, vil du heller ikke frygte et badtrip så meget. Der er selvfølgelig stadig en risiko, men hvis du føler dig 100% sikker i det, du går ind til, er risikoen for badtrip meget lille. Selvfølgelig skal du også starte med en lav dosis.
Personligt gik der en del tid, før jeg fik prøvet psykedeliske stoffer, som er pga. min relativt lave alder (var 16 da jeg begyndte at researche og 17 nu, da jeg prøvede det (dog starter de fleste alligevel der ;)). Det gjorde bare, at jeg til sidst følte mig så klar, at jeg bare ikke kunne vente længere. Dette gjorde så, at jeg fik en dejligt første gang, som ikke kunne være mere perfekt.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Gæst skrev:
Nu du har overvejet at prøve svampene, skal der helst gå lang tid, før du egentlig får dem prøvet. Læs lidt rundt omkring på nettet såsom reel information, triprapporter mm. På et tidspunkt vil du have opsamlet en masse viden og have hørt en masse erfaring fra andre. Du vil selv kunne mærke, når du har samlet tilstrækkeligt og føler dig klar. Når du først føler dig rigtig klar, vil du heller ikke frygte et badtrip så meget. Der er selvfølgelig stadig en risiko, men hvis du føler dig 100% sikker i det, du går ind til, er risikoen for badtrip meget lille. Selvfølgelig skal du også starte med en lav dosis.
Personligt gik der en del tid, før jeg fik prøvet psykedeliske stoffer, som er pga. min relativt lave alder (var 16 da jeg begyndte at researche og 17 nu, da jeg prøvede det (dog starter de fleste alligevel der ;)). Det gjorde bare, at jeg til sidst følte mig så klar, at jeg bare ikke kunne vente længere. Dette gjorde så, at jeg fik en dejligt første gang, som ikke kunne være mere perfekt.

:yeah:

Derudover kan jeg anbefale at dyrke dem selv. De giver også en bedre realisering af projektet - som det første trip er - da du herved kan følge processen, og tænker over trippet. Derudover er det super hyggeligt at dyrke dem :D

Titel:
Junior medlem

Gæst skrev:

Tak for det fyldestgørende svar. Jeg tror jeg vil vente et lille stykke tid og læse lidt op på det.

Ps. ved ikke hvor god jeg vil være til det med at lave mine egne svampe :p

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Dynamite skrev:

Ps. ved ikke hvor god jeg vil være til det med at lave mine egne svampe :p

Det kan du sagtens, det er super nemt, læs op på det også!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]