Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ja som i jo nok har luret er jeg en nybegynder der, i et anfald af narcecisme, mente jeg da sagtens kun lave de der "PF kager"..
Min tiltro på dette område skal stå sin test i de kommende uger, og som fleste af mine hobby'er, er det med sindsro jeg klør på her også..
Jeg har i mine forberedelser slugt flere video'er og artikler, før der blev købt ind for en lille tusse. Nu er mine "råvarer" på trapperne og jeg er KLAR??? Troede jeg... For har set at der er folk der er mere dovne end mig som køber "growboxes", og disse omtaler høst i "flushes" (flere gange formoder jeg). Men på intet tidspunkt i mine forberedelser har jeg læst eller set der høstes flere gange på "PF cakes". Er det mig der har misforstået noget, eller kan der høstes flere gange på kagerne også???.
Så kære experter og andet godtfolk herinde. MAKE ME LOOK GOOD
På forhånd tak

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
I_Belive_I_Can_Fly skrev:
Ja som i jo nok har luret er jeg en nybegynder der, i et anfald af narcecisme, mente jeg da sagtens kun lave de der "PF kager"..
Min tiltro på dette område skal stå sin test i de kommende uger, og som fleste af mine hobby'er, er det med sindsro jeg klør på her også..
Jeg har i mine forberedelser slugt flere video'er og artikler, før der blev købt ind for en lille tusse. Nu er mine "råvarer" på trapperne og jeg er KLAR??? Troede jeg... For har set at der er folk der er mere dovne end mig som køber "growboxes", og disse omtaler høst i "flushes" (flere gange formoder jeg). Men på intet tidspunkt i mine forberedelser har jeg læst eller set der høstes flere gange på "PF cakes".
Så kære experter og andet godtfolk herinde. MAKE ME LOOK GOOD
På forhånd tak

Joda, du "dunker" dine kager når de er ved at tørre ud = høster/fjerner alle vækster og putter dem i en frysepose (eller et glas) fyldt med vand og putter dem i køleskabet 12-max 24 timer. Har set billeder af nogle kager som klarede 6-7 "flushes", eller for at bruge det danske svampe-begreb: BRÆK! ;) Men en 3-4 stykker er nok mere normalt.

Mvh
Andet godtfolk

Titel:
Dedikeret medlem

I øvrigt skulle man vel også lige sige velkommen, og held og lykke/god arbejdslyst med kagerne. :)

Titel:
Junior medlem

Takker for velkomsten (og svaret). Men som alle nybegyndere, så fordre svar jo nye spørgsmål :roll:
Så når du skiver at du "dunker" dem i en pose eller et glas. Er det så pga man kan ordner en kage af gangen? Og skal de bare renses før dunkningen så de ligner de kager jeg satte til blomstring??

Titel:
Dedikeret medlem

Man behøver ikke dunke kagerne hver for sig, men hvis du putter alle kagerne i den samme spand/pose øges risikoen for spredning af evt. mug, som måske til at starte med kun fandtes på en enkelt af kagerne. De skal renses både for at sikre, at gamle svampestumper ikke sidder og rådner på kagen, og for at give plads til nye frugter!

Der er en masse tråde her på sitet, som du kan søge i. Ellers kan jeg også anbefale: http://www.shroomery.org/4/Grow-Mushrooms
Og: http://mycotopia.net har også en "vault" sektion med en masse gode informationer, men det er noget mere uoverskueligt end på shroomery.

Hvilket selvfølgelig ikke skal forstås sådan, at du ikke må/skal stille spørgsmål! :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]