Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det er selvfølgelig svært at sige, men kom med Jeres bud!
Alle misbrug er jo slemme for familie, venner, kærester og ikke mindst en selv.
Men hvilket er det absolut værste efter din mening?
Der er jo massere af faktorer, der spiller ind, så kom gerne med en grundig beskrivelse af hvilket rusmiddel, og hvorfor.

Jeg kan ikke engang selv åbne tråden med mit bud, for har intet. :roll:

Dog vil jeg mene, at alkohol og opiater må være nogle af de slemmeste.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Hvilket misbrug der er det værste?

Det man selv er i.

Afhængighed varierer så meget fra meneske til meneske, substans til substans, at det ikke er til at sige.

Nogen kan blive slået ud af abstinenser efter tjald, andre kan tage bendere på heroin og ikke have noget problem med det.

Som alt andet i denne her verden, er det relativt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Super åndssvag og umulig-at-gi'-et-svar-på tråd! :roll:

... men jeg kan da godt lige smide et bud :D

Det må komme an på personen - lad mig illustrere :) :
Hvis du i forvejen er f.eks. voldeligt anlagt, eller bare generelt har svært ved at styre dine impulser, så må et alkohol- eller stimulansmisbrug være noget rigtig skidt. Far (der i forvejen har let ved at "koge over", og uddele håndmadder) kommer stiv hjem: Konen og børnene får en omgang!
Hvis dit liv ikke kan opfordre til andet end flugt, så må opiater, benzo'er og alkohol være noget rigtig skidt. Hvis du kører med klatten i forhold til dit arbejdsliv, og dit sociale- og kårlighedslivet, så ku' man forestille sig, at depressant-misbruget ikke eskalerer i samme grad, som hvis dit liv stinker for sygt.
Hvis du i forvejen har nogle problemer med at ta' initiativ til at lave noget som helst, og dette eventuelt er krydret med social usikkerhed, så vil et cannabismisbrug sandsynligvis være tigtig træls. Her er grunden ret indlysende...

Fortsæt selv af samme tangent, you get the point! :)

EDIT: Jugg var hurtigere - og har helt ret. Det var nogenlunde det samme jeg ville frem til - "det er subjektivt!".

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Ja det kommer vel også an på konsekvenserne af misbruget, så snart det rammer andre end en selv er det en bitch, deraf er alkohol og stimulanser nogen af de værste imo, da de ofte bidrager til at folk interagerer mere med omverdenen end de f.eks. gør på downers. Men der skal nok findes eksempler på at folk fucker andre op som følge af andre stoffer end de ovenstående.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

En i forvejen agressiv person der bare ikke er tilfreds med at tage 100kg nede i centeret, begynder på steorider og kan ikke stoppe da det faktisk er meget rart at få så godt et fesultat af træningen så hurtigt.

Alt hvad man ikke kan styre er vel no good

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Denne tråd viser også hvor slemt et amfetamin misbrug kan være: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=23724
Læs hele tråden for bedre forståelse.

Jeg siger ikke at amfetamin misbrug er det værste misbrug, men den tråd så mig til at indse hvor galt det kan gå hvis man ikke behandler stoffer med MAX respekt.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Depressanter. Det kan godt være at man starter med stimulanser, men før eller siden ender det i en Depressant, hvis man altså når så langt i sit misbrug.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg ville bestemt sige amfetamin/alkohol eller benzodiazepiner som rohypnoler. Det kan være skadeligt for en del andre end personen med afhængigheden.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
Chanders skrev:
Det er selvfølgelig svært at sige, men kom med Jeres bud!
Alle misbrug er jo slemme for familie, venner, kærester og ikke mindst en selv.
Men hvilket er det absolut værste efter din mening?
Der er jo massere af faktorer, der spiller ind, så kom gerne med en grundig beskrivelse af hvilket rusmiddel, og hvorfor.

Jeg kan ikke engang selv åbne tråden med mit bud, for har intet. :roll:

Dog vil jeg mene, at alkohol og opiater må være nogle af de slemmeste.

Det værste misbrug, er det misbrug man ikke selv vil erkende at man er havnet i - så er det sådan set ligegyldigt hvilket stof man snakker om.
Min holdning er, at det er denne type misbrug, der kan skade en og ens omgangskreds mest muligt, da det får lov til at fortsætte i uendeligheder. Selv hvis ens omgangskreds/familie prøver at hjælpe, vil det bare fjerne misbrugeren endnu mere, da personen ikke selv kan/vil se det.

Edit: ville lige indskyde at denne debat hurtigt kunne komme ind i en mudder kastning, da folk med misbrug, oftest ser den diamentrale modsætning som det værste - og eftersom misbrugs koeffercienten er noget kun højere herinde, ville sansynligheden være noget kun højere.

Titel:
Tidligere holdmedlem

jeg vil sige ghb

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ghb & Amfetamin (Som puny_pete fremvalgte link)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Det er lidt svært at sige hvad der det værste, men det er vel dem hvor man bruger nåle, da det er farligst. Men som en tidligere skrev, så kan alkoholmisbrug også være rigtig slemt, med en far eller mor som slår sine børn. Alt misbrug er jo slemt når det tager overhånd, nogle med større omfang end andre.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Meth-amfetamin og GBL og benzoer.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Afhængighed af barbiturater er vist ikke noget man ser så ofte i vore dage, men mange siger den skulle være være en af de værste / farligste / grimmeste. Det er bl.a. et af de få stoffer hvor der er en reél risiko for at dø af abstinenserne hvis man stopper fra den ene dag til den anden.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Afhængighed af barbiturater er vist ikke noget man ser så ofte i vore dage, men mange siger den skulle være være en af de værste / farligste / grimmeste. Det er bl.a. et af de få stoffer hvor der er en reél risiko for at dø af abstinenserne hvis man stopper fra den ene dag til den anden.
Kort spørgsmål, hvad så med heroin? Kan der tages en kold tyrker efter flere års misbrug, eller SKAL der trappes ned? (Ikke da jeg er i det dilemma, men det er en diskusion mellem en ven og jeg :wink:)

Puuh, det værste misbrug. Der er jeg enig i at det kan variere så utroligt meget, men ville nok sige dem som gør en mest afhængig, da de logisk set vel burde være de sværeste at kunne ud af.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Nastyinc skrev:
Prometheus skrev:
Kort spørgsmål, hvad så med heroin? Kan der tages en kold tyrker efter flere års misbrug, eller SKAL der trappes ned? (Ikke da jeg er i det dilemma, men det er en diskusion mellem en ven og jeg :wink:)

Så vidt jeg ved, kan det også være halvfarligt at afslutte et heftigt heroinmisbrug fra den ene dag til den anden. Dog tror jeg at de færreste ligefrem vil dø af det.
På Medline kan man finde nogen cases hvor opiatafhængige er døde under såkaldt "ultra-rapid opiate detoxification", hvor patienten bliver lagt i narkose, og doseres med naloxon eller anden opioid antagonist - for mig lyder det også som en noget voldsom måde at gøre det på, men helt fysiologisk ufarlige er kraftige opiat-abstinenser i hvert fald ikke. Men abstinenserne fra barbiturater skulle være helt i særklasse stygge.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det værste misbrug er vel et massivt blandingsmisbrug. Ingen tvivl om det.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
eedeolla skrev:

Præcis. Foreksempel den onde cirkel hvor man tager stimulanser for at holde sig vågen, og når man så skal sove er man nødt til at tage nogle downere for at falde i søvn.. Næste dag er man smadret, og så starter trædemøllen forfra.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
kemal skrev:
eedeolla skrev:

Præcis. Foreksempel den onde cirkel hvor man tager stimulanser for at holde sig vågen, og når man så skal sove er man nødt til at tage nogle downere for at falde i søvn.. Næste dag er man smadret, og så starter trædemøllen forfra.

:yeah:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Næsten ligemeget hvordan man ser på det,må depressanter og specielt Benzos være nr.uno.Blandings er også slemt,men Benzos tager prisen.
Heroin er leg ved siden af. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]