Desværre må jeg tilstå at have mistet noget respekt for hampnet.dk. Det skyldes at der på deres forside figurerer et link til indmeldelse i fremskridtspartiet. Mens hampnet tilsyneladende mener at liste Z vil legalisere cannabis,såfremt de klarer spærregrænsen,mener jeg dog at der er nogle tydelige ting,der taler for det modsatte. I Z's politiske program,under retspolitik,står der følgende: (ca. citat) "Christiania nedlægges ved bortsalg af arealerne.Enhver lovbrydende samling aktivitet opløses med hård rethåndhævelse.Herunder autonome miljøer,rockere og anden kriminalitet." Set udfra et sociologisk synspunkt, repræsenterer Christiania et monument på den liberale holdning til cannabis,som den generalle danske befolkning har. En nedlæggelse af fristaden v.h.a. "hård retshånhævelse",må nødvendigvis stå i skarp kontrast til en legalisering.Det gør det ialtfald i min bog. Ved gennemlæsning af hele Z's politiske program,er jeg ikke stødt på ord som: cannabis,hash,pot o.lign nogensteds. Det eneste narko,der bliver omtalt er heroin i forbindelse med udlevering til hårdt belastede narkomaner.Og denne positive holdning til heroin,bunder i økonomiske aspekter. Derfor må jeg som legaliserings-venlig person tage skarp afstand fra dette link på hampnet's forside.Og personligt konkludere at der må være begået en brøler fra hampnets side.Til slut vil jeg lige nævne alternativer til fremskridtspartiet: Enhedslisten,SF og Kons.Ungdom. Håber virkelig at ingen herfra er hoppet på limpinden og har meldt sig ind.Der er fra min vinkel kun et formål med Z's påstand om at være hamp-venlige: at skaffe nok støtte til det forestående folketingvalg. FED & FRED
Ps.Har rettet henvendelse til hampnet og udbedt en forklaring!!
[ 31 Marts 2001: Besked ændret af: ullebulle ]
|