Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 00:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
jeg ved godt at stress i den veggetative fase mest af alt bare er i vejen og hæmmer vækst, men der ér jo undtagelser; fx kan den "stress" det giver at ruske lidt i planten eller bruge en blæser give planten en kraftigere stilk, som er rar at have når planten bl.a. skal blomstre.

jeg har også hørt at den rette mængde stress i blomsterfasen er med til at forøge plantens THC mængde i en betydelig grad, eftersom det jo i virkeligheden er plantens forsvarssystem. (men det er måske en røver?)

mit spørgsmål og oplæg beror så i: hvad er den optimale stress?

- og hvilke gode metoder kender I til at stresse planten, uden at overstresse den så den hæmmes i vækst og/eller risikerer at herma'e?

jeg mødte en som gjorde dét, at han hver morgen i blomstringen gik ud og strøg sine planter op langs stilkene og bladene, og ved samme lejlighed rystede dem let. skulle vist nok eftersigende bringe planten i den "tro", at den invaderes af kryb og kravl og derved automatisk øger sin guddommelige 'gift' - THC. :) mener at ret så anerkendte Jack Herer også taler om stress som en god ting - i den rette mængde. kan I bekræfte?

Senest rettet af Ganja-Man 02 apr 2008 12:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Ved godt det nemt blir en dårlig vane altid at linke til dcf, men huskede lige en tråd der behandlede emnet på http://www.community.dcfonline.dk/index ... 00&start=0

Titel:
Medlem

Jeg læste et eller andet sted (sikkert på en hjemmeside af tvivlsom kvalitet..) at man dagen før eller lign. man høster, kan skære hul igennem stammen nede ved jorden og stikken en ispind (eller en anden flad pind) igennem hullet og dreje den en halv omgang, så stammen bliver holdt åben.

Titel: Stress
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Der er mange historier rundt omkring på nettet, men jeg tror nu, at mange af dem blot er skrøner, men enhver som eksperimenterer med diverse stress metoder med henblik på forøgelse af thc, er velkomne til at dele deres viden med Os andre, dog uden en faktuel analyse, har man desværre ingen håndgribelige resultater. Effekten synes, at stige, hvis man eksempelvis tager stiklinger af planter i jord og dyrker dem i hydro, min erfaring siger mig også, at skunk fra hydro er bedre, især effektmæssigt, men ikke altid smagsmæssigt, blot min erfaring.

MoS:mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Ganja-Man skrev:
jeg har også hørt at den rette mængde stress i blomsterfasen er med til at forøge plantens THC mængde i en betydelig grad, eftersom det jo i virkeligheden er plantens forsvarssystem.

Har hørt at den udvikler thc for at undgå at tørre ud. Men det er nok begge ting... Bare en lille plugin, for jeg går faktisk tit og tænker over hvorfor en plante kan lave joints -thc, en sådan fantastisk ting. Tror planten udvikler sit thc for menneskets skyld..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]