Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Arius skrev:
And- Hvis du gerne vil vågne midt om natten, så drik da et par store glas vand, inden du går i seng, så skal du nok vågne for at tømme blæren. : )

Genial idé! Hvorfor tænkte jeg ikke på det noget før? Det er jo også en god måde at stå op og foretage sig noget, inden man begynder WILD. Ironisk nok vågnede jeg nemlig i nat, dog lagde jeg mig til at sove med det samme igen :roll:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
And- Hehe tak. Jeg elsker også at drømme, tror også jeg vil øve mig på at få rigtig lucide drømme. Held og lykke med projektet ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

I må endelig skrive hvordan det går med jer i tråden.
Glæder mig til at høre fra jer :)

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Man skal altid skrive i dagbogen LIGE når man står op, også selvom man ikke kan huske noget, eller det man kan huske var meget subtilt, husk at skrive følelserne i drømmen ned, det er ofte noget af det vigtigste.

Men husk at i virkelig skal have lysten, men i må ikke være for opstemte.

P.S. Arbejd arbejd arbejd, det er vejen frem til en lucid drøm,

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
fe_faqet skrev:
Man skal altid skrive i dagbogen LIGE når man står op, også selvom man ikke kan huske noget, eller det man kan huske var meget subtilt, husk at skrive følelserne i drømmen ned, det er ofte noget af det vigtigste.

Kan du ikke uddybe mht. hvorfor dette er vgtigt?

Titel:
Junior medlem

And skrev:
fe_faqet skrev:

Kan du ikke uddybe mht. hvorfor dette er vgtigt?

Jeg tror det er sådan man lettere kan leve sig ind i drømmen igen.

Udover det har jeg selv haft 3-4 lucid dreams over rigtig lang tid, og de fleste gange fløj jeg, men har også trukket vejret under vandet og skabt en masse mure mens jeg gik rundt i en center, for derefter at flytte dem når jeg skulle forbi.

2 andre gode sider om lucid dreaming: http://www.dreamviews.com og http://www.ld4all.com

Der er der nemlig også et forum hvor der står meget om andres oplevelser og metoder :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jepster - Bare lige et hurtigt spørgelsmål. Hvor lang tid kan du holde en lucid drøm kørende, jeg syns det er mega svært da man jo ved at man drømmer og næsten er vågen. Mine vare ikke særlig lang tid, men jeg har haft en der varede mega lang tid, jeg gik bare rundt i byen og snakkede med folk og hyggede, kan ikke huske den rigtig. ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Arius skrev:
Jepster - Bare lige et hurtigt spørgelsmål. Hvor lang tid kan du holde en lucid drøm kørende, jeg syns det er mega svært da man jo ved at man drømmer og næsten er vågen. Mine vare ikke særlig lang tid, men jeg har haft en der varede mega lang tid, jeg gik bare rundt i byen og snakkede med folk og hyggede, kan ikke huske den rigtig. ?

Jeg gad godt vide hvordan man skulle vide hvor lang tid ens drøm vare?
Du vil jo aldrig vide om den korte drøm vare 3 timer eller den lange drøm vare 3 minutter ;)

Titel:
Medlem

Portuz skrev:

Du vil jo aldrig vide om den korte drøm vare 3 timer eller den lange drøm vare 3 minutter ;)

Have en "drømme sitter"
Måle alfa, delta og theta bølger, hold eøje med indikationer af rem søvn og gentagende gange blive vækket alt sammen gentaget over mange sessioner ville kunne give en indikation af den forløbne tid for den vågne :)

egen erfaring siger mig at jo længere søvn jo flerre og længere drømme (blandt andet vurderet af vågne observatører) og jo nemmere er det at komme tilbage til en drøm hvis man vågner.

Faktisk øger en længere søvn og ekstra temperatur under dynen muligheden for lucid dreaming. Ofte forsøger folk sig med dette når de normalt går i seng og det kan gøre det sværre at opnå tilstanden.

der er for mig at se mange kvalitative ligheder mellem lucid drømme - out og body og k-hole - forskellene tror jeg kan kan forklares ved at se disse tilstande som beslægtede men med forskellig dybde.

så er det bare at finde udstyr og sponsorer der vil støtte den slags forskning. Faktisk er der resultater der ihvertfald indikerer at man kan fremprovokerer oob oplevelser ved at sende den samme tone (bestemt frekvens) ind i et par headphones men ud af fase så hjernen selv forsøger at skabe harmoni.

Titel:
Medlem

And skrev:
Puny_pete skrev:
Man drømmer altid, det er bare ikke altid man kan huske dem.
Okay, jeg korrigerer mit spørgsmål: skal man bare skrive "ingenting i dag, makker" de gange man ikke kan huske sin drøm?

en god ting er at forsøge at genskabe sine drømem iden man rejser sig op og skrive det ned med det samme er der slet ingen ting og du har tid så tag en skraber mere.

Jo længere tid du sover jo mere kan man ofte huske - det gælder som alt andet sikkert ikke for alle.

ofte er det største problem ikke at drømme - det gør man jo :)
Men hvad er der ved at opleve en lucid drøm hvis man ikek kan huske det. Drømem bogen tjener derfor det formål at man vender sig til at huske sine drømme.

En anden god vane øvelse er at blive opmærksom på at nu drømmer man. man kan gøre mange ting det gamle triks med at gå og knibe sig i armen er faktisk brugt af mange med succes. Og det er en underlig oplevelse når man efter at have gjort det flerre gange mens man var vågen så pludselig oplever at gøre det i en drøm. :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Jeg har det meste af mit liv kunne styre mine drømme.
Altså, hvor jeg bogstaveligt talt bestemte alt som skete, og var bevidst om at jeg sov.

Og den med at knibe i armen dur ikke!!!
Jeg er vågnet op som følge af voldsomme smerter.. Man udfører somme tider bevægelsen, selv om man sover:)

De sidste to år har jeg dog ikke kunne huske mine drømme, så den lucide drømme periode er for mit vedkommende slut.

Titel:
Medlem

Luca-main skrev:
Jeg har det meste af mit liv kunne styre mine drømme.
Altså, hvor jeg bogstaveligt talt bestemte alt som skete, og var bevidst om at jeg sov.

Og den med at knibe i armen dur ikke!!!
Jeg er vågnet op som følge af voldsomme smerter.. Man udfører somme tider bevægelsen, selv om man sover:)

De sidste to år har jeg dog ikke kunne huske mine drømme, så den lucide drømme periode er for mit vedkommende slut.

nej det er ikek sikkert den dur for alle, men den er brugt med succes af mange. Har aldrig mødt andre der ikke har kunen bruge den.

Har også selv haft det sådan det meste af mit liv - dog ikke i alle drømme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
Arius skrev:

Det ved jeg godt at man ikke kan præcis, men om det er ca 2 min eller et godt stykke tid og hvor meget man når at opleve ca. Men det kan man nok ikke nej :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]