Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Aloha, jeg er sikker på at dette har været oppe og vende før, men jeg kunne ikke finde den tråd hvor det før er omtalt..

Anyways, jeg søger områder i Danmark, helst i Jylland, hvor der er dejlige naturområder og flotte grønne områder hvor det kunne være optimalt at trippe. Gerne små byer, med særlig landlig idyl, der kunne være et besøg værd.

Hilfe bitte.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Jeg kan anbefale Vorbasse. Ikke fordi den er specielt smuk eller idyllisk men fordi de har Vorbasse Krigshavn som enhver bør opleve i sin levetid. Et dejligt eksempel på solid, dansk humor i form af et nedskaleret ubådstårn midt i deres branddam.
Så bliver det sgu ikke meget bedre :D
Ellers hele området omkring Silkeborgsøerne er temmelig flot.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nomad skrev:
Jeg kan anbefale Vorbasse. Ikke fordi den er specielt smuk eller idyllisk men fordi de har Vorbasse Krigshavn som enhver bør opleve i sin levetid. Et dejligt eksempel på solid, dansk humor i form af et nedskaleret ubådstårn midt i deres branddam.

Men - Det var nu ikke det jeg efterlyste?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Genial tråd, tak for at du oprettede den. Personligt håber jeg på et par bud i fynsområdet.

Nå, men Vejleområdet er rigtig flot, 10km nord, bare følg hovedvejen.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Rold skov er helt sikkert også et dejligt sted. Det ligger ved Skørping, som ligger 20 km fra Aalborg ca.

Men pas på at I ikke møder Danni Druehyld - det ville nok være lidt creppy under et trip.... og dog - kunne vel egentlig være meget interessant :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Trunten skrev:
Rold skov er helt sikkert også et dejligt sted. Det ligger ved Skørping, som ligger 20 km fra Aalborg ca.

Men pas på at I ikke møder Danni Druehyld - det ville nok være lidt creppy under et trip.... og dog - kunne vel egentlig være meget interessant :wink:

Hvem er denne Danni? :lol:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Cooker skrev:
Trunten skrev:

Hvem er denne Danni? :lol:

http://www.aakb.bib.dk/respons/svar/1999/r03436.htm

Ry er imo. en hyggelig by, og på gudenåen i dét område er der vildt flot, især når der kommer lidt mere varme og flere grønne planter. Dér ligger en campingplads man vidst kun kan sejle ud til via Kano og turen fra ry til denne er rigtig flot og veksler imellem åben spejlblank sø, til næsten jungle-agtig områder, men det er måske nok ikke så hensigtsmæssigt at sejle kano påvirket. Men skal helt sikkert til ry og sejle i kano med en pind på et tidspunkt.

Senest rettet af Bismann 27 mar 2008 18:46, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hun betegner sig selv som "heks". Hun bor i en hytte ude i skoven. Men hun skulle vist være flink nok - har hørt noget om at hun passer børn en gang imellem :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Sletten i Dyrehaven der ligger bag Eremitage-slottet når man kommer nede fra vandet.

Om sommeren kan man ligge inde blandt træerne (der står nogle klynger hist og pist) og se solen gå ned over sletten hvor kronhjortene græsser. Ren safari :)

Så kan man tage rygsæk med og gå hele vejen tilbage til Klampenborg station gennem Dyrehaven.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Vi har nogle ret lækre områder derhjemme, men har ikke lyst til at røbe min privat adresse :roll: Men du skal ikke langt ud på landet for at finde nogle lækre steder, kig efter bakker og søer :)

Noget jeg kan anbefale er vindmøller. En stjerneklar aften hvor der blæser mildt, og så lægge sig en 15-20m fra møllen og kigge op i himlen. Prøvede det engang i et mildt LSA trip, at kigge op langs "stammen" og ane vingerne suse forbi overnover en, samtidig med lyden, det var satme lækkert :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
Ry er imo. en hyggelig by, og på gudenåen i dét område er der vildt flot, især når der kommer lidt mere varme og flere grønne planter. Dér ligger en campingplads man vidst kun kan sejle ud til via Kano og turen fra ry til denne er rigtig flot og veksler imellem åben spejlblank sø, til næsten jungle-agtig områder, men det er måske nok ikke så hensigtsmæssigt at sejle kano påvirket. Men skal helt sikkert til ry og sejle i kano med en pind på et tidspunkt.

Det er nemlig en hyggelig by, har allerede taget turen i kano over Gudenåen fra Ry til Randers var det vidst. Omkring 73 km i kano ihvertfald. Virkelig flot tur! Man blev helt grebet af det, især når man passerede de store søer, helt vindstille, hvor solen reflekteredes i det spejlblanke vand.

Det sku' vel aldrig være Bamsebo Camping du mener? Der slog vi os nemlig ned for natten på 2. dagen :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jeg kan varmt anbefale områderne omkring Ry/Silkeborg/Skanderborg, der er enormt flot og en masse tilgængelig og uspoleret natur.

Ellers er der også super flot omkring Mols.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Trehalose skrev:
Det sku' vel aldrig være Bamsebo Camping du mener? Der slog vi os nemlig ned for natten på 2. dagen :)

Nej det var en ganske lille campingplads et par timers padling fra Ry, ligger gemt inde bag krattet, og der er ikke andet end rindene vand, toilet og bålplads, den hedder vidst Gammel Ry campingplads, men jeg kender også godt Bamsebo, den er også ganske hyggelig :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

BisMann skrev:
Trehalose skrev:

Nej det var en ganske lille campingplads et par timers padling fra Ry, ligger gemt inde bag krattet, og der er ikke andet end rindene vand, toilet og bålplads, den hedder vidst Gammel Ry campingplads, men jeg kender også godt Bamsebo, den er også ganske hyggelig :)

Ah! Den har jeg ikke stiftet bekendtskab med personligt, men mener da at ha hørt om den. :)

Tror også det bliver en kanotur, up in smoke, til sommer!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Yes, kanotur skal jeg også på med en god flok igen i år, sidste år tog vi turen på skjern år, rigtig lækker!

Men hvis du gerne vil trippe i lækre naturområder, så ville eg foretrække område hvor chancen for at blive forstyrret er minimal, så gå på opdagelse i en skov, elsker at lave en slags base camp, og så ellers tuller rundt og flyde ud i et, med omgivelserne... :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

HopIFjordeN skrev:
Men hvis du gerne vil trippe i lækre naturområder, så ville eg foretrække område hvor chancen for at blive forstyrret er minimal, så gå på opdagelse i en skov, elsker at lave en slags base camp, og så ellers tuller rundt og flyde ud i et, med omgivelserne... :D

Helt enig, find et uforstyrret sted, gerne så ubeboet som muligt og så gælder det ellers om at finde det specifikke spot.

For mig er det altid plus med vand så alle steder ved kysten hvor man er i fred er at foretrække :)

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
Boserup skoven i Roskilde er rigtig hyggelig, især om sommeren... Der er dog en del motionister og andet godt folk på hoved stierne... :)
Kan også godt anbefale at trippe på en strand mens solen går ned i selvskab med gode venner og en "gættoblaster" (husk batterier :wink: )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Portuz skrev:
HopIFjordeN skrev:

Helt enig, find et uforstyrret sted, gerne så ubeboet som muligt og så gælder det ellers om at finde det specifikke spot.

For mig er det altid plus med vand så alle steder ved kysten hvor man er i fred er at foretrække :)

Der ligger noget der hedder jenle plantage ikke så langt fra der hvor jeg bor, det ligger langt fra alt og er faktisk et rimelig lækkert stykke skov :)

Titel:
Personligt har jeg en lille drøm om at trippe i Jesperhus Blomsterpark :lol: Bare på med nogen solbriller så man ikke ser alt for blæst ud. Tror mest det er fordi jeg var der tit som mindre at det kunne være fedt, men der er nu en del at se på.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psylvester skrev:
Personligt har jeg en lille drøm om at trippe i Jesperhus Blomsterpark :lol: Bare på med nogen solbriller så man ikke ser alt for blæst ud. Tror mest det er fordi jeg var der tit som mindre at det kunne være fedt, men der er nu en del at se på.

Helt enig, har også tænkt tanken faktisk. Har ikke været der siden jeg var helt lille.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]