Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Først og fremmest vil jeg gerne lige sige, at det er fedt at have sådan et forum som dette, hvor man kan få svar på alt mellem himmel og jord - tak.

Jeg skriver fordi jeg ville hører om andre har oplevet det samme som mig. Det hænner nemlig, at når jeg ryger ( hvilke jeg ikke gør så tit ) for jeg slemme mareridt om natten. Det er mareridt, som tit starter i en drøm, men så med ét går over i et mareridt som jeg selv er med i - Tit er det mareridt, hvor jeg ser nogen dø, men også mareridt hvor jeg er fanget.

Det er lidt svært for mig at forklar disse da jeg oftes også glemmer, hvad det egentlige mareridt var om. Men selvom jeg glemmer det, er det meget ubehageligt og det forstyr virkelig ens søvn :)

Er der andre der har oplevet lign?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Well, kan godt være det er lidt off-topic, men prøv at analyser din drøm. Gennemgå den i dit hoved, og træk de mest væsentlige symboler frem og se hvad de betyder i henhold til drømmetydning. Et sådan skema kan du finde ved at google "drømmetydning". Det er faktisk rigtig godt, personligt kan jeg gå og fundere over en drøm i en lille uge efter, hvis jeg ikke får den gennemgået ordentlig. Hippiefis eller ej - jeg tror sgu der er noget om det, for det bunder jo i én selv.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det lyder i mine øre mærkeligt, da de fleste siger, de ikke drømmer, når de har røget fede, ligesom jeg.

THC kan være en bitch, hvis du har problemer, du vil glemme eller gemme dig for, i hvert fald for mig, tankerne bli'r bare skudt ind i hovedet uden nogen kontrol - får du noia eller psykisk ubehag når du ryger?

Titel:
Junior medlem

Chanders skrev:
Det lyder i mine øre mærkeligt, da de fleste siger, de ikke drømmer, når de har røget fede, ligesom jeg.

THC kan være en bitch, hvis du har problemer, du vil glemme eller gemme dig for, i hvert fald for mig, tankerne bli'r bare skudt ind i hovedet uden nogen kontrol - får du noia eller psykisk ubehag når du ryger?

Hej - ja nemlig det lyder mærkeligt :P

Jeg har nogle problemr med noia og ja psykiske ubehag når jeg smoker :D wy?

Titel:
Junior medlem

And skrev:
Well, kan godt være det er lidt off-topic, men prøv at analyser din drøm. Gennemgå den i dit hoved, og træk de mest væsentlige symboler frem og se hvad de betyder i henhold til drømmetydning. Et sådan skema kan du finde ved at google "drømmetydning". Det er faktisk rigtig godt, personligt kan jeg gå og fundere over en drøm i en lille uge efter, hvis jeg ikke får den gennemgået ordentlig. Hippiefis eller ej - jeg tror sgu der er noget om det, for det bunder jo i én selv.

Meget god ide :) Vil jeg helt klart lige gøre.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
gakinovitch skrev:
Chanders skrev:

Du får mareridt, psysiske ubehag og bliver paranoid når du ryger? Hvorfor bliver du så ved?

P.S. Har du altid haft det sådan?

Titel:
Junior medlem

kemal skrev:
gakinovitch skrev:
Chanders skrev:

Du får mareridt, psysiske ubehag og bliver paranoid når du ryger? Hvorfor bliver du så ved?

P.S. Har du altid haft det sådan?

Nej har ikke altid haft det sådan. Det startede fint, men så en dag skete det bare? :S Hvorfor jeg bliver ved? hmm håber vel på at det ændres? Hvad trror du det kan udvikle sig til da?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Det lyder som om at paranoiaen følger efter dig i dine drømme. Altså at du nærmest husker paranoiaen når du sover og derved får mareridt.

I hvilke omgivelser ryger du? Er der noget der plager dig som kunne foresage paranoia?

Prøv at eksperimentere lidt, ryg med andre folk, ryg andre steder osv. og se om det gør en forskel.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg oplever også mere actionprægede og til tider syrede drømme når jeg går i seng skæv, hvis jeg lader rusen dø ud før jeg sover derimod så sover jeg helt normalt.

Titel:
Junior medlem

fe_faqet skrev:
Det lyder som om at paranoiaen følger efter dig i dine drømme. Altså at du nærmest husker paranoiaen når du sover og derved får mareridt.

I hvilke omgivelser ryger du? Er der noget der plager dig som kunne foresage paranoia?

Prøv at eksperimentere lidt, ryg med andre folk, ryg andre steder osv. og se om det gør en forskel.

Ja det kunne godt lyde lidt sådan - altså at paranoiaen følger med mig. Ved ikke om der er noget der plager mig, men det kan godt ske at jeg skal tænke over/på, hvor jeg ryger henne :) Det lader til at kunne betyde en del.
Vil prøve at ryge andre steder, end bare når man skal stene hos nogle dudes :P

Tak

Titel:
Junior medlem

BisMann skrev:
Jeg oplever også mere actionprægede og til tider syrede drømme når jeg går i seng skæv, hvis jeg lader rusen dø ud før jeg sover derimod så sover jeg helt normalt.

Var ikke skæv da jeg gik i seng. Da jeg gik i seng havde jeg røget måske 3½ time før. Så tror ikke det har noget med det at gøre desvære :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Det er underligt synes jeg.. Jeg har lige drømt min første drøm i mange mange uger fordi jeg ikke har røget canna i 36 timer nu.

Men hvis du får psykisk ubehag når du ryger, then don't. Med mindre du selvfølgelig kan leve med det..

Mini

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg drømmer mere når jeg har røget, kan huske mere af drømmen osv. Får ALDRIG marigt mere efter jeg ryger. Så aner ikke grunden til dine marigt :?

Titel:
Dedikeret medlem

Hvis jeg er "meget skæv" synes jeg godt at mine tanker kan blive lidt forstyrrede. Dette fører så til forstyrrede, voldsomme, voldelige og seksuelle drømme af bizar karakter. Jeg synes tit at mine tanker inden jeg sover kommer til at dominere min drømmeverden- Det giver alt i alt meget mening for mig at kunne opleve mareridt hvis man er skæv.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mine drømme gik helt over gevind da jeg holdt op med at ryge hver dag. Jeg har drømt at jeg skulle giftes, at jeg kunne svæve, at jeg var på opdagelseseventyr under jorden i en dinosaurverden, at nogle talende aber stjal mit tøj og kastede en saks i øret på mig osv.. (ret fedt, føles 110% virkeligt)

Når jeg ryger husker jeg for det meste aldrig hvad jeg har drømt. Min egen lille teori lyder, at min hjerne beskytter mig mod drømmene fordi de kommer for tæt på. Måske fordi de indebærer så mange følelser og tanker at jeg skulle bruge alt for mange timer på at tænke over dem. Ligsom et trip!

Mht. din paranoia synes jeg at næste gang du ryger skal du tænke over hvad det er der giver dig paranoia, og derefter rette dig ind efter det. Er det bare pga. skerpede sanser, eller er der rent faktisk noget som giver god grund til faresignaler, som paranoia.

Mvh. Visias

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Udforsk drømmen og konfrontér dit mareridt. http://www.ld4all.com

Det kræver tid og dedikation at opnå, men det er super fedt når det lykkes.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Kender godt til det der, jeg får også meget levende drømme, til tider direkte skræmmende, får det så bare hele tiden, fordi jeg er skæv det meste af tiden, vågner nogen gange om natten for at ryge.

Jeg har så tænkt tanken "Det er mine egne kemikalier der fucker rundt med mig, ergo er det mine følelser og dem skal man ikke frygte"

Men det er skræmmende at se nogen dø, selv når det er i en drøm, men har ikke været rigtig bange siden jeg oplevede egodød første gang.

Men de følelser du undertrykker underbevidst i vågen tilstand, vil tit manifestere sig som drømme, ubehagelige drømme, fordi følelser vil ikke undertrykkes.

Har selv fuld kontrol over mine drømme, selv de voldelige, kan altid ændre på det, men vælger som regel bare at lade drømmen køre for tiden. Har oplevet mange ting i drømmeland, er blevet lidt kedeligt.

Titel: Nice
Junior medlem

Mange tak for alle de gode svar der er kommet. Har virkelig kunne bruge det til noget :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
jeg kan meget ofte huske mine drømme når jeg vågner selvom jeg har røget men også de få gange jeg har formået at lade være. Drømmer altid jeg er i en høj bygning og alle huse som jeg kender er revet ned og erstatet med skyskrabere eller det er ihvertfald min hjernes emne for tiden. Temmelig ubehageligt fordi jeg er højdeskræk hehe. Men drømme vil altid fortælle dig noget spørgsmålet er bare om du kan tolke dem. en drøm siger aldrig noget direkte men i tegn og symboler. Nogle folk kan drømmetyde men det er fordi imens du drømmer går nogle ting igennem oppe i dit hoved som din underbevidsthed udregner forskellige sansynligheder ud fra og derefter prøver at fortælle dig om dette. det fordi ens underbevidsthed egentlig er langt mere intelligent i en selv. At drømme man dør er ikke en dårlig ting det kan bare betyde at der er noget der gør du er bange for at dø måske noget du foretager dig som din underbevidsthed prøver at tale dig fra til foredel for dit helbred. Men nogle kulturer tror ekstremt meget på drømme har stor betydning og ifølge dette skulle det betyder at man lever længe hvis man ser sig selv dø. håber du kan forstå dette og bruge dette til noget for man skal ikke være bange for det man skal bare have magten over ens hoved og ikke omvendt 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]