Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Lad mig lægge ud med at sige, at jeg altid har troet denne påstand var løgn, eftersomat man ikke bliver skæv af at ryge papir.

Men bag på en pakke tobak til håndrulning, står der ud for et skema: disse værdier viser at der kan frigives forskellige tjære- og nikotinværdier ved at rulle tykkere eller tyndere cigaretter og/eller ved at bruge forskellige typer cigaretpapir

Jeg forstod ikke, hvad der mentes med forskellige typer cigaretpapir, så jeg ringede til fabrikanten og spurgte.

Forskellen ligger i hvor porøst papiret er.
Den gamle papirstype A er tykkest og brænder langsomst. Derved tilføres der mindre ilt til forbrændingen end ved papirstype B. Dette bevirker logisk nok at papirstype A har større indhold af tjære og nikotin i røgen. Omvendt er papirstype B mere porøst, hvilket giver en hurtigere forbrænding, og større ilttilførsel. Derfor frigives der mindre tjære og nikotin ved papirstype B.

Gammel Rizzla papir er papirstype A mens Samson papir er papirs type B.

Selvfølgelig gør det ingen forskel i praksis, hvis man så bare suger det hårdere i pinden når man bruger type B.

Men hvis vi siger man suger lige hårdt uanset papirstype, får man vel den stærkeste røg når man bruger det tykke papir fremfor det tynde?

Det strider da ellers imod jointrullerpåstanden om at man ikke bliver skæv af at ryge papir, og derfor minimerer papirsmængden i sine pinde.

Jeg går ud fra at samme principper gør sig gældende, uanset hvilken urt(er) man lægger i sit papir når man ruller :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i Psychedelianus
Som du selv siger, hvis bare man suger hårdt nok er der vel ingen reel forskel. Altså gør det vel ikke den store forskel om man ruller på tyndt eller tykt papir. Jeg er ihvertfald i den tro at hashrygere generelt suger både hårdere og dybere ned i lungerne end den gennemsnitlige ciggaretryger. Tilgengæld smager en pind nu bedst på tyndt papir.
Men helt sikkert interessant ifht smøgerne.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

NAR skrev:
Som du selv siger, hvis bare man suger hårdt nok er der vel ingen reel forskel. Altså gør det vel ikke den store forskel om man ruller på tyndt eller tykt papir. Jeg er ihvertfald i den tro at hashrygere generelt suger både hårdere og dybere ned i lungerne end den gennemsnitlige ciggaretryger. Tilgengæld smager en pind nu bedst på tyndt papir.
Men helt sikkert interessant ifht smøgerne.

Jeg ved ikke med dig, men jeg suger hårdere på mine ciggaretter end jeg gør på mine joints. Hvis man suger lige så hårdt i jointen brænder den jo skæv.

Titel:
Medlem

Proletar skrev:

Jeg ved ikke med dig, men jeg suger hårdere på mine ciggaretter end jeg gør på mine joints. Hvis man suger lige så hårdt i jointen brænder den jo skæv.

Tricket er at have en fast joint, der dog er så løs at du kan suge jointen samtidig med at du suger luft ind langs siden af jointen. Altså du suger egentlig ikke som på en smøg, men munden omkring jointen er en smule åben og så indhalerer du bare, som når du ryger bong, tjubang, chillum med "håndlunge" etc.. Hvis ikke jointen er alt for fast, så får du en pæn del røg ned uden den brænder skævt :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
...men alligevel så ryger en joint skäv hvis man vold-suger den som en filter-smög

Der er forskel pä effekten ved tykkelsen, mest ved brug af phillies eller gennemsigtigt papir.

Men normalt går man efter sä lidt papir som muligt, uden at det bliver for tyndt. De färdigrullede cones på staden er IMO alt for tynde og suger en del falsk luft med

Jo tykkere papiret er jo bedre for optagelsen af THC og andet, da der er mindre rög der ryger ud af jointen imellem sugene
Bluntwraps ryger ikke särlig meget og gör derfor at en större andel af stoffet bliver optaget

En mellemting er normalt at foreträkke

Titel:
Medlem

Xpert skrev:

En mellemting er normalt at foreträkke

Oversat til "smoking" papir, hvilken "farve" ville det så være? Blå, Green eller noget tredie?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Blåt er stabilt, ikke for tykt men alligevel så tykt/tæt at det holder luften tilbage. Det meste smoking er fint fint, blåt er imo det bedste når man tænker tykkelse/tæthed.

Grønt er tykkere og stivere grundet hampefibre i stedet for ris. Det er mere stabilt "sidelæns" men også tykkere i papiret

Hvis du holder et stykke jointpapir op mod lyset kan du se om det er ensartet hele vejen igennem

Titel:
Medlem

Xpert skrev:
Blåt er stabilt, ikke for tykt men alligevel så tykt/tæt at det holder luften tilbage. Det meste smoking er fint fint, blåt er imo det bedste når man tænker tykkelse/tæthed.

Grønt er tykkere og stivere grundet hampefibre i stedet for ris. Det er mere stabilt "sidelæns" men også tykkere i papiret

Hvis du holder et stykke jointpapir op mod lyset kan du se om det er ensartet hele vejen igennem

Tak for tippet :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Men jeg tænker: hvis man nu har noget dårligt kamel-lort, som næsten ik ka brænde så skal der jo meget ilt til at det bliver varmet godt op. Eller er jeg helt galt på den?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]