Du skal have et rør og hovede i.
Her er noget jeg har quotet fra en anden tråd.
En bong behøver sgu ikke at være flot at se på. Det er da meget vigtigere, at den "ligger godt i lungerne", altså, at den er go´at ryge på!
En hurtig og herlig bong kan såmænd laves af ½ liters plastflaske til Sprudelwasser, 10 cm armeret haveslange og en lighter;
Hullet til vandslangen laves, ved at holde flasken over en rolig flamme, så flammen ikke rører plasten, men alligevel smelter hul, Ø=1cm, i flasken 5-7 cm over bunden.
Mens plasten er smeltet, penetreres(nice word!) haveslangen gennem hullet. Når plasten er hærdet, slutter flasken helt tæt omkring slangen, såfremt der ikke er smeltet for stort hul. Pust evt. røg ud af bongen.
Nu påsættes en tom stanniolrulle, eller 10-15 sammenrullede A4-ark over flaskens gevind og fæstnes evt. med lidt tape - Voila!
Grunden til forlængeren er, at røgen dermed afkøles og man bedre kan kapacitere røgen.
Personligt er jeg ikke det store fan af bong´s og da slet ikke for korte bong´s, som resulterer i, at det bliver alt for stærkt at suge - selv efter kun ½ hovede. Jeg foretrækker at bongen er min. 50-60 cm. høj og at røgen ikke turbulerer inde i røret, men der opretholdes en stempelstrøm af røg, som kun rammer mundstykket, når næsten hele hovedet er suget...hvilket også betyder, at bongen SKAL være tæt!
Og husk merskums-, glas-, keramik- eller gipshovede. Glem alt om en 10´er top til Maxiens topstykke - det er usselt - selvom man suger på en ½ l. flaske
Homemade bongs, using my engineering degree...so please legalize weed for these reasons