Hej igen allesammen! Jeg er tilbage på boardet. Vi lever og lærer og har desværre tit for travlt med en af delene til at passe alle de bekendtskaber holder af, og psy.dk har jo så været en af dem for mig. Der er masser af nye ansigter og en del gamle, hvilket glæder mig

Grunden til at jeg skriver er egentligt at en af mine gode veninders sambo, der selv er rekreativ stofbruger og "on the level", er journalist for Tjeck (ja, det der nederen gymnasieblad) og prøver derigennem at påvirke det elendige syn på rusmidler som medierne og regeringen skaffer. Han vil lave en artikel om unge mennesker der både bruger stoffer rekreativt og har arbejde, skole og deslige i orden, og som kan passe venner, familie/kærester og har overskud. Her er hans invitation:
Citat:
Hejsa,
Som aftalt får du her et par ord om min idé.
Når medierne skriver om euforiserende stoffer, er det som regel med vægt på, hvor farligt det er. Aldrig eller sjældent handler det om, at man godt kan have et rekreativt forbrug af stoffer uden at smadre sit liv.
Derfor vil jeg gerne finde en gruppe unge, der ved siden af et liv med studier/arbejde, engang imellem søger oplevelser i det psykedeliske univers. Det er selvfølgelig optimalt, hvis alle står frem med navn og billede, men givet sagens natur, er der mulighed for anonymitet.
Jeg forestiller mig at være med, når I skal trippe og skrive en reportage om hele turen. Ved siden af skal der være en baggrundsartikel, hvor jeg både kommer bagom om, hvordan narkotikalovgivningen er blevet til, rationalet bag og en række eksperter, der forholder sig.
Spørger man misbrugsekspert Henrik Rindom, overdriver medierne ofte. Han mener for eksempel at ecstasy burde være lovligt, så brugerne er sikre på, at de får kvalitet og ikke en blanding med rottegift. Han er lidt forsigtig med at udbrede sig om det, men hans holdning deles af flere andre eksperter. Blandet andet Peter Ege, der er rådgiver for Københavns Kommune i narkotikaspørgsmål.
Den overordnede vinkel er altså at problematisere narkotikalovgivningen og samtidig vise, at langt fra alle narkotika-brugere er misbrugere.
Håber nogle af dine venner er positive. Jeg giver gerne en kop kaffe (eller det der er værre), hvis I har lyst til en sludder. Jeg har kontor på Istedgade.
I kan naturligvis sikres total anonymitet, selvom det ville være mega sejt hvis man tør stå frem med navns nævnelse.
(hans navn og kontaktinfo er fjernet af logiske årsager, man kan nå ham gennem mig i denne tråd)