Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 13:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey har købt et kit og læst guiden der følger med ..

Har valgt bare at bruge en gryde gidder ikk offre penge på en trykkoger :S

men ala omega: de bærre der er med til at fylde vermekulite og rismelet i er af plastik kan de godt holde til at stå i en gryde der koget over længere tid? Burde de ikk smelte kittet hedder starters growkit hvis det kan hjælpe nogen :P

/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kig på bunden. Hvis der står PP5 (i trekant), så kan de godt koges, endda trykkoges.

Honningbøtter eller makrelsalatbøtter kan godt bruges.

Men har du nogle billeder af det du har? Ved ikke rigtigt hvad det er, du snakker om. En growkit?

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
jeg kender det du snakker om og de bøtter er ok op til 125c i 1½ time af gangen - ellers brug GLAS - whats the problem?

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Udover overnævnte kommentare, så husk at sørge for at bøtterne ikke røre direkte ved bunden af gryden. Det kan eventuelt opnåes med nogen lag staniol, et håndklæde eller hvad din kreativitet nu engang strækker til. På den måde kommer de kun i kontakt med vand og vanddampe som alle er omkring 100grader, og dermed skulle det ikke smelte, hvis det er i PP5 eller andet varmemodstandsdygtigt plastik.

Derudover har jeg det som A.Z.Best mystisk ved tanken om et begynder growkit hvor du skal koge noget, men da du selv siger du skal komme vermekulite og rismelet i beholdere ifølge guiden til kittet, lyder det bare som om du har rodet dig ud i normal svampedyrkning fremfor det jeg ville kalde begynder, hvor man ofte bare skal tilsætte vand, dræne for vand og lade det stå (under visse nemt opnåelige forhold) og så kommer der svampe

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Mr.NiceGuy skrev:
Derudover har jeg det som A.Z.Best mystisk ved tanken om et begynder growkit hvor du skal koge noget, men da du selv siger du skal komme vermekulite og rismelet i beholdere ifølge guiden til kittet, lyder det bare som om du har rodet dig ud i normal svampedyrkning fremfor det jeg ville kalde begynder, hvor man ofte bare skal tilsætte vand, dræne for vand og lade det stå (under visse nemt opnåelige forhold) og så kommer der svampe

Alle PF tek-baserede dyrkningsmetoder, hvor man bruger ris/rismel og vermiculite (se de udmærkede beskrivelser skrevet af Piercer og Child of Gaia, som er gjort sticky her, eller læs beskrivelsen på fungifun.org), er ganske velegnede for begyndere. Da det faktisk er rimeligt kedeligt at se sådan en kage blive helt blegnæbbet mere end en gang, kan man jo senere forsøge sig med de mere advancerede teknikker og håndelag, som det kræver at bage en velsmagende chokoladekage. ;)

God weekend

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]