Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 08:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Skabsryger?
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Forleden dag hørte jeg udtrykket "skabsryger" i den der Danmark med Natasja. Fuldstændigt ude af kontekst, og bare en lille lydbid, men udtrykket fangede mig bare, for det er faktisk lige hvad jeg er!

Mine venner, og sågar mine kolleger ved udemærket at jeg ryger, det samme gør min familie,men jeg skjuler det alligevel overfor en masse folk.

Nogle gange er det naturligvis af økonomiske grunde; jeg vil ikke udsætte mig selv for politiovergreb og bøde, men ofte tror jeg også det er fordi man føler sig stigmatiseret?

Vi burde gøre os selv og vores rygekultur en tjeneste ved, at være mere åbne.

(jeg er på svampe, så bare flyt mig i fuck hvis det' noget vrøvl...)

Titel:
Medlem

Ja kan godt se hvad du mener tror også der er mange som har det på samme måde som dig.

mig selv er jeg meget fri omkring det.
jeg har ikke noget problem med af tænde i jointen på gaden eller andre offenlige steder, for syns jo personligt det ok.

så jeg er ening med af at man måske burde gøre det mere åbent så politikerne ved det ikke er noget folk skammer sig over.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har flere gange sagt: "sig det ikke til resten af drengene", flere af mine venner har sagt det samme til mig.

hvorfor?

Ofte føler straight dudes sig bedre tilpas med andre straight dudes fordi de sikkert kan huske episoder med stoner party hvor der var 0 energi eller "det er ikke dig men hashen der snakker". Dette indtryk er bedst at være fri for.

Eller man har tidligere snakket om hvorfor det er dårligt at ryge hash og ser ingen grund til at blive påmindet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg skjuler intet, er måske lidt for åben omkring det. Men jeg er ikke bange for at tage diskussionen op hvis nogen begynder at kaste omkring sig med fordomme. Folk der gør det er oftest dumme, også for dumme til at kunne indse at jeg rent faktisk har ret i hvad jeg siger, men det er en anden side af sagen.

Kom ud af skabet man! 8)

Titel:
Medlem

ja man skal se at komme ud af skabet, det en hel del bedre

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg fortæller det til folk som jeg kan stole på, det kan godt være at de ikke bryder sig om det men så får de bare igen med kolde facts. Jeg ryger kun i parker og andre lignende steder.

Men man skal sgu passe på med at råbe for højt...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Jeg har faktisk længe tænkt på at springe ud af skabet mht. min familie da jeg er træt af at skulle skjule det. Nu er jeg kun en lille purk på 18 somre som stadig bor hjemme. Har I nogle gode råd hvis man vil springe ud? 8)

Titel:
Medlem

Dolphino skrev:
Jeg har faktisk længe tænkt på at springe ud af skabet mht. min familie da jeg er træt af at skulle skjule det. Nu er jeg kun en lille purk på 18 somre som stadig bor hjemme. Har I nogle gode råd hvis man vil springe ud? 8)

Jeg har ikke selv gjort det, men stik dem den der "100 Siders Fakta Om Hash" af Malkavian og fortæl dem at du godt ved hvad du laver.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Jeg er med et ben inde, og et ben ude af skabet. Jeg føler tit, at jeg bliver sat i en kasse, hvis jeg melder ud at jeg ryger, og derved "forpurrer" mine chancer hos vedkommende.

Jeg har det dog fint med at melde klart ud, hvis folk, der har lært mig at kende spørger ind til det - så føler jeg ikke, at fordommene overskygger mig som person.

Jeg kan godt se fidusen i at melde klart ud over for alle, men det er lidt som at cykle op ad bakke. Nogle folk sætter dig i bås, og derfor skal man arbejde hårdere.

Jeg synes dog det er en god ide at melde klart ud over for dem man holder af, f.eks. familie eller andet. De kender mig som person, og er derfor, i mine øjne, tvunget til at acceptere det som en del af mit liv.

Titel:
Medlem

Har samme forhold til det som Jaspar.

Jeg har det sådan at jeg ikke skjuler det for de der nære mennesker, men jeg gør heller ikke noget ekstraordinært for, at dem der evt ikke vidste det skal vide det, jeg lader bare være med at skjule det. Samtidig er det også tit meget mere strategisk ikke at råbe op om det til alt og alle. Det kan bremse dig nogen gange. Samtidig kan jeg godt se at det kunne gavne rygernes sag, hvis flere var åbne om det, dvs ikke kun folk der iscenesætter sig selv som hashere eller hele tiden plaprer op om at hashen ødelagde deres liv osv..De kaster egentlig bare ansvaret fra sig selv og over på hashen, til gavn for fordomme og fordomsfulde folk :?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg er skabsryger overfor folk, jeg kan mærke, ikke ved nok om det, til ikke at dømme mig på det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Har nogenlunde samme problem som Chanders, selvom mit forbrug ligger på 1 gang om måneden ville de stadig se mig som en dum misbruger af cannabis men hvad de ikke ved har de ikke ondt af. Det er kun mine familie der har det på den måde og ikke mine venner. Og det er kun baseret på udvidenhed, jeg spurgte nemlig lidt diskret om hvad de syntes om cannabis. Og de sagde det brændte hjerneceller af og hvis man ryger det bliver man bunden af samfundet og total dum. Jeg skulle ellers til at sige at mit forbrug lå på MAX en gang om måneden men valgte så at holde det for mig selv.

Og jeg synes det er så irriterne at jeg skal have SYGE paranoia over at komme skæv hjem fordi jeg har røde øjne. Jeg er blevet busted før og jeg kan love dig en røvfuld jeg fik de sagde hvis jeg gjorde det igen ville jeg blive smidt ud hjemmefra. Så fra nu af sover jeg altid hos en ven. Der var en gang hvor jeg overvejet at overnatte i skoven fordi jeg ikke havde noget sted at sove men min superdejlige veninde ringede og sagde at jeg godt kunne sove hos hende hvis jeg var væk tidligt om morgenen så jeg sov derovre og satte min mobil til kl 7. Og imens hun stadig sov fik hun lige et kys på kinden og så var jeg ellers væk. Damn det er dejlig med sådan nogen venner.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Medlem

Puny_pete skrev:
Har nogenlunde samme problem som Chanders, selvom mit forbrug ligger på 1 gang om måneden ville de stadig se mig som en dum misbruger af cannabis men hvad de ikke ved har de ikke ondt af. Det er kun mine familie der har det på den måde og ikke mine venner. Og det er kun baseret på udvidenhed, jeg spurgte nemlig lidt diskret om hvad de syntes om cannabis. Og de sagde det brændte hjerneceller af og hvis man ryger det bliver man bunden af samfundet og total dum. Jeg skulle ellers til at sige at mit forbrug lå på MAX en gang om måneden men valgte så at holde det for mig selv.

Og jeg synes det er så irriterne at jeg skal have SYGE paranoia over at komme skæv hjem fordi jeg har røde øjne. Jeg er blevet busted før og jeg kan love dig en røvfuld jeg fik de sagde hvis jeg gjorde det igen ville jeg blive smidt ud hjemmefra. Så fra nu af sover jeg altid hos en ven. Der var en gang hvor jeg overvejet at overnatte i skoven fordi jeg ikke havde noget sted at sove men min superdejlige veninde ringede og sagde at jeg godt kunne sove hos hende hvis jeg var væk tidligt om morgenen så jeg sov derovre og satte min mobil til kl 7. Og imens hun stadig sov fik hun lige et kys på kinden og så var jeg ellers væk. Damn det er dejlig med sådan nogen venner.

Wow... Og jeg troede min mor var streng, men så er det sgu godt du har nogle venner/veninder af hjertevarmer-kvalitet :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Skabsryger og skabsryger... ud af en forsamling kan jeg sgu næsten altid udpege hvem der er nede med den fede, så jeg ved hvor jeg skal være åben omkring det og hvor jeg skal holde det for mig selv.

Omkring det at ryge i det offentlige rum, så gør jeg det åbentlyst til koncerter og festivaller. Andre steder, f.eks. når jeg er i byen, går jeg afsides. Men det er altsammen kalkuleret i forhold til risikoen for at løb ind i ordensmagten.

Så jeg føler mig alt i alt ikke som skabsryger, jeg gider bare ikke balladen.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Fafler skrev:
Skabsryger og skabsryger... ud af en forsamling kan jeg sgu næsten altid udpege hvem der er nede med den fede, så jeg ved hvor jeg skal være åben omkring det og hvor jeg skal holde det for mig selv.

Omkring det at ryge i det offentlige rum, så gør jeg det åbentlyst til koncerter og festivaller. Andre steder, f.eks. når jeg er i byen, går jeg afsides. Men det er altsammen kalkuleret i forhold til risikoen for at løb ind i ordensmagten.

Så jeg føler mig alt i alt ikke som skabsryger, jeg gider bare ikke balladen.

Det beskriver mig meget godt også!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Når jeg ryger i hverdagene foregår det i offentligheden, selvfølgelig lidt diskret, for gider ikke nogen form for balade :) ..

der er kun få i min familie som ved jeg ryger, alle mine venner ved det selvfølgelig ..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]