Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det betyder at de tror at pillerne indeholder et MDMA-lignende stof, skift x'erne ud med noget du kender, fx. MDEA osv. Har du glemt ligningerne fra skolen?

Ang. det andet så søg, formoder også at du hurtigt vil kunne finde uddybende svar på spørgsmål 1 hvis du søger på google

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kromann skrev:
Hej, jeg er blevet fortalt at man ikke kan vide om der er 50mg eller 150mg i en pille, så der måske er chance for at tage en overdosis... er der nogen måde at kontrollere det på, eller noget i den stil?

Idealet ville helt klart være 100% sikker viden, men det er svært at opnå, og når man står et eller andet sted i nattelivet, så er det jo ikke sådan lige at "slå pillen op på internettet" :)

Indholdet af MDMA varierer utroligt meget. Jeg mener at 2005 eller 2006 rapporten fra Sundhedsstyrelsen (som tester beslaglagte piller) viste et udsving fra 1 til 159 mg. MDMA i en Ecstasy pille. Det siger sig selv, at det virksomme stof i pillen med 1 mg. Ecstasy må have været noget andet ;)

Desværre er der faktisk folk, der foretrækker Ecstasy pillerne (disse narko-romkugler) frem for rent MDMA. Men det skyldes utvivlsomt de andre aktive stoffer som f.eks. methamfetamin eller ketamin, eller endog visse 2C-x varianter i små mængder.

Derfor kan det være godt at have lidt gode vaner med i baglommen. For utvivlsomt ligger mange piller med et magert indhold af MDMA, men det kommer med jævne mellemrum nogle rigtig gode på markedet. Sidst var det vist de såkaldte "James Bond", der blev kaldt "dræber ecstasy" af pressen.

Overdosis er et kapitel for sig. Til den positive side synes at være, at det er utroligt svært at slå sig selv ihjel ved alene at indtage for meget MDMA. Men danske forskere har fundet tærsklen for hvornår der begynder at ske scary ændringer i hjernen, og indtagelsen ligger her omkring de 20 mg./kg. kropsvægt.. For en 75 kg. mand er det 1500 mg. MDMA, eller 1,5 gram. Som andre har sagt, kan visse piller nemt kræve 4-5 stykker, og det er måske ikke så sært, hvis der er omkring 25-30 mg. i hver pille. Problemet opstår derimod, når en bruger får piller med 150 mg. pr. pille og så spiler 5-10 stk. af dem (hvilket én faktisk gjorde med James Bond pillerne): dosen er her 750 mg - 1500 mg. Altså i den klart farlige ende af skalaen.

Derfor 2 praktiske råd:

- Ved ukendt pille, spis en enkelt og se tiden an i 1-2 timer
- Ved usædvanlig virkning (for speedet, for motorisk retarderet, for varm, for kold, for mange hallucinationer): overvej at smide pillerne ud, eller gå mere forsigtigt frem end normalt

Og 1 pusher råd:
- Efterspørg ren MDMA, så responderer markedet med flere ordentlige produkter

Sagen er dybest set den, at MDMA er et relativt sikkert produkt i ren form, men "all bets are off" når man blander op med meth, amf og alt mulig andet.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Den gang. der fandt jeg en holland rapport inde på pillreports og der stod så vidt jeg husker 97 mg MDMA, og intet andet. Vi testede den for en sikkerhedsskyld med et EZ-test kit. Og der gav den kun udslag for MDMA. Og går stærkt ud fra at det er fra samme batch.

Selve rusen fra pillen var det samme som den rene MDMA. Men da jeg tog det oralt, var det som om at pillen slog lidt hådere. Om det er placebo, det skal jeg ikke kunne sige. Men har prøvet det gentagene gange.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: ..
FlæmMing skrev:
Den gang. der fandt jeg en holland rapport inde på pillreports og der stod så vidt jeg husker 97 mg MDMA, og intet andet. Vi testede den for en sikkerhedsskyld med et EZ-test kit. Og der gav den kun udslag for MDMA. Og går stærkt ud fra at det er fra samme batch.

Selve rusen fra pillen var det samme som den rene MDMA. Men da jeg tog det oralt, var det som om at pillen slog lidt hådere. Om det er placebo, det skal jeg ikke kunne sige. Men har prøvet det gentagene gange.

Hm måske er dit "rene" MDMA ikke så rent som du tror?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Møgsvinn skrev:

Kommer det i hele krystaller, eller er det sådan noget brunt pulver med glans? Fra hele krystaller kan ret små streger give en rigtig lækker virkning, det føles bare kræs, men jeg synes ikke, at det snuskede MDMA-pulver virker bedre end gode kiks.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
Minimal skrev:
Møgsvinn skrev:

Kommer det i hele krystaller, eller er det sådan noget brunt pulver med glans? Fra hele krystaller kan ret små streger give en rigtig lækker virkning, det føles bare kræs, men jeg synes ikke, at det snuskede MDMA-pulver virker bedre end gode kiks.

Det MDMA, som jeg har fået de andre gange. Har jeg fået som krystal på søttelse med en lille terning. Selvfølgelig er det lidt pulver, men som regl i hele små krystaller.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
FlæmMing skrev:
Det MDMA, som jeg har fået de andre gange. Har jeg fået som krystal på søttelse med en lille terning. Selvfølgelig er det lidt pulver, men som regl i hele små krystaller.

Så er dén jo næsten udelukket. Så må jeg bare melde mig uenig i, at kiks virker bedre.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Al den snak om "ren mdma" tror jeg ikke på, det "rene" mdma i køber er garanteret cuttet.

Titel:
Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Waffen skrev:
Al den snak om "ren mdma" tror jeg ikke på, det "rene" mdma i køber er garanteret cuttet.

det tror jeg du har ret i. det er rent som i "intet andet aktivt stof end mdma", men ikke som i "100% rent mdma uden fyldstoffer eller synteserester".

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Waffen skrev:

Hvis man får det i store krystaller, er det en god indikation af at stoffet er rimeligt rent. Hvis det ikke er rent, fælder det ud som fluff istedet for store krystaller.
Hvad er dit rationale for at tro at folk køber cuttet MDMA?
Drupe> 100% ren MDMA findes ikke, men jeg tror det er sjældent der bliver blandet fyldstoffer i krystallinsk MDMA, og medmindre det er fabrikeret af uduelige kemikere, vil synteserester og sideprodukter udgøre en meget lav procentdel.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
En god idé, er at høre fra venner og bekendte om de piller du vil ta' "er mega vilde" eller "er pisse skod"..

Det gi'r i hvert fald en idé om, om man skal starte på en ½ eller 3..

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Grynet lysebrunt MDMA er dårligt oprenset, og indeholder ofte en procentdel biprodukter fra syntesen.

MDMA skal være klare snehvide krystaller.

En hurtig og nem løsning er at hælde dit MDMA i et kaffefilter og forsigtigt dryppe iskoldt acetone udover. 10 mL per gram er fint. Min kat har med held fjernet biprodukter og gjort brunt MDMA til hvidt med denne metode.

Men som de andre siger så tvivler jeg meget stærkt på at pushere decideret "cutter" deres MDMA.

Problemet er at mange kemikere er for dovne til at oprense, samt at urenheder = fyldestof = mere profit.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Chanders skrev:
En god idé, er at høre fra venner og bekendte om de piller du vil ta' "er mega vilde" eller "er pisse skod"..

Det var da et ualmindeligt dårligt råd!! Start altid stille ud - ligegyldigt hvad dine kixeklapper venner så end siger!!

Og for at være endnu sikrere, så test dine knalder/knapper/k3x/ægztasi med en ez tester der kan erhverves via nettet....

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Chanders skrev:

HAHA! Jeg kan høre på dig og dine venner at i ikke tager hensyn til om folk har tolerance ihvertfald.

Henviser til:
Chanders skrev:
starte på en ½ eller 3..

Men det er ok. Vi kan vel ikke slippe for kikseklappere, ligesom vi ikke kan slippe for hjemløse.

Jeg ville dog sætte pris på hvis du ikke gav nybegyndere råd om at tage tre kiks på en gang, tak.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:

Rationale, uhadadada.. :)

Du kan generalt ikke stole særlig meget på noget der har med narko at gøre, der findes sikkert pushere der ikke cutter deres mdma men der findes garanteret også dem der gør.

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Waffen skrev:
Prometheus skrev:

Rationale, uhadadada.. :)

Wauw, ja, et af de sjældne (og MEGET svære) ord med mere end tre stavelser. Men hvis du læser det tilpas langsomt og klapper i takt med stavelserne, skal det nok gå.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Wauw, ja, et af de sjældne (og MEGET svære) ord med mere end tre stavelser. Men hvis du læser det tilpas langsomt og klapper i takt med stavelserne, skal det nok gå.

Du må da bo på et slot af en art siden du kan alle disse fine ord.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
///låst///

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]