Bærnelin skrev:
Bag på posen står der at de ikke indeholder farlige alkaloider? Vil det sige at de heller ikke vil producere frø med 'farlige' alkaloider? Læste nemlig på Erowid om dyrkningen af I. tricolor, at det var nogle specielle varianter som skulle bruges (Heavenly Blue skulle især være god, som jeg forstod det). Derudover stod at man ca. kunne høste 850 frø per 1 oz. Men hvor mange oz. (eller gram) får jeg per plante? Altså, ladt os antage at jeg gerne vil have 1700 frø i alt ved høst, hvor mange planter skal jeg så ca. bruge (ved godt det nok er rimelig usikkert, men ville være lækkert at have en smule at gå efter, skal helst ikke være en jungle af rene Morning Glory's

).
1 ounce er lidt under 30 gram - det er frøenes vægt, ikke hvor meget man kan høste per plante. Jeg har haft et par planter stående for mange år siden som det skal siges at jeg ikke gjorde noget særligt for at passe andet end at vande dem. Har ikke nogen klar erindring om, hvor mange frø, der kom, udover at jeg konkluderede at man ikke skulle dyrke dem for frøenes skyld.
Jeg har aldrig hørt om alkaloidefri tragtsnerle varianter, kun at indholdet varierer meget. Der er tre muligheder; enten passer det ikke, ellers er frøene behandlet så de interessante alkaloider er forsvundet, ellers er det rent faktisk en genetisk særskilt variant, der producerer meget få alkaloider. Hvis det er en af de to første vil du få frø med alkaloider. Men prøv at spørge fabrikanten! Eller køb frø fra en forhandler, der ikke sælger alkaloidefri frø, og som garanterer at frøene ikke er coated med grimme kemikalier, hvilket de godt kan være, hvis de er købt i et supermarked.