Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 21:33

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle:)

Jeg er ny herinde men har læst lidt og i lyder til at have prøvet det en enkelt gang eller måske mere før:)

Jeg overvejer at starte et udendørs grow her om en lille måneds tid, men jeg har ikke lige det store overskud/tid til at tage det meget seriøst. Vil bare prøve det og se om jeg kan få et godt resultat.
Mit spørgsmål er hvor meget man skal passe planterne for at de ikke dør? Er det nødvendigt at tilføre gødning? (ved godt at det selvfølgelig er bedst men som sagt gider jeg ikke bruge for meget tid)

Jeg tænkte os på om man kan plante direkte i jorden? Eller er det bedst i potter?

Vil holde budgettet så lavt som muligt og bare få lidt ryger.

Håber i har noget fornuftigt at sige:)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Nej gødning er ikke en decideret nødvendighed, brugte heller ikke gødning til mit sidste grow, men man kan vel lige så godt gøre det, da det ikke ligefrem koster det store.

Du kan godt plante direkte i jorden istedet for at plante i potter/spande, tror jeg de fleste guerillagrowere gør.

Nu ved jeg ikke helt hvad du mener med hvor meget man skal passe på med planterne, men du behøver ikke tage ud og kigge til planterne hver eneste dag, hvis det er det du hentyder til.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Citat:
Mit spørgsmål er hvor meget man skal passe planterne for at de ikke dør?

Jeg hører rigtig mange nye growere der bekymrer sig over dette, men planter gror fint uden mennesker hjælp, der er da ingen til at passe naturen vel? :)

Hamp gror som ukrudt hvis de gror det rigtige sted, så bare rolig

Titel:
Medlem

Tak for svar:)

Bare de overlever og kan høstes så det sku fin. Havde os hørt at det voksede nemt, men så bliver der anbefalet gødning og andet.
Men man kan jo også se på planterne om de har brug for ekstra kærlighed:)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Bemærk dog at i år bliver et lorte år for ude growere, da bestanden af dræbersnegle er ret vildt pga den varme vinter..?
eller lorte år, det kan det blive hvis man bor tæt eller ikke beskytter sig mod dem!
correct me if im wrong!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

PsychedelicBaker skrev:
Bemærk dog at i år bliver et lorte år for ude growere, da bestanden af dræbersnegle er ret vildt pga den varme vinter..?
eller lorte år, det kan det blive hvis man bor tæt eller ikke beskytter sig mod dem!
correct me if im wrong!

Correct :cry:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Xpert skrev:
Hamp gror som ukrudt hvis de gror det rigtige sted, så bare rolig

Jeps, har oplevet med egne øjne hvor hårdføre hampplanter, der har nået en vis størrelse (ikke specielt stor) kan være - angrebet hårdt af dræbersnegle, formåede en mindre plante sidste år at overleve og give et pænt udbytte, da sneglene omsider var under kontrol...

Jeg vil hermed opfordre alle have ejere, hampdyrker eller ej, til at sprede Ferramol i haven denne sommer, og lad os nakke de dræbersnegle der ellers nakker dig... Det er æd eller bliv ædt! Så en forsvarsløs hundelort blive fortærret af 2 dræbersnegle sidste sommer, så tro ikke at de stopper ved buksekanten....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Halvvejs mod øst
Vil bare nævne snegle nematoder. Citat fra en forhandler:

De infektive nematoder (produktet man køber) søger aktivt efter sneglene, som de angriber igennem respirationskanaler under kappen. Inde i sneglen udskilles de bakterier, der dræber sneglen, hvorefter nematoderne formerer sig til et stort antal nye infektive nematoder, der forlader den døde snegl for at angribe andre.

Efter infektionen tager det kun 3 -5 dage før sneglen stopper med at tage føde til sig. Normalt fungerer nematoderne ved jordtemperaturer mellem 5 og 20°C. Ved 15°C i jorden er effekten optimal.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Ellers hvis dræbersnegle er et stort problem for dig, der hvor du dyrker så grav en lille rande rundt omkring hele growet og lig et fint lag ferramol, reddede da mine planter sidste år :)

Titel:
Medlem

Tak for de gode svar indtil videre :D

De ting i nævner er vel bare normalt havegrej, så det ka købes hos den lokale gartner??

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Roland skrev:
Tak for de gode svar indtil videre :D

De ting i nævner er vel bare normalt havegrej, så det ka købes hos den lokale gartner??
Ja men ferramol koster en hel del mener det er 100 kroner for 500 gram. På grund af afgift fra staten ;). Problemet er at det ikke tåler vand så et par dage med regn og der skal ligges nyt ud

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]