Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 23:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey, jeg har et spørgsmål til tjald og vandpibe, hvor meget skal der ca i? Altså, er totalt ny til det, og skal helst ikke blive fuldstændig væk.

Tak.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Angående hvor meget der skal i, kan jeg desværre ikke rigtig svare dig, da vi bare har puttet i til vi følte det var passende.

Jeg vil anbefale dig at lave et lag med vandpibetobak - så et lag med tjald mikset med vandpibetobak - og til sidst et lag med vandpibetobak på toppen, så hashen ikke brænder på.

Pas på, skæverten er rigtig snigeren og tager tid for at komme. Start med 1 vandpibehovede, skæverten kan godt blive klam ved for meget rygning af vandpibetobakken.

EDIT: Kom i tanke om noget angående dosen. Vandpiben er ikke en økonomisk måde at ryge sin hash på, da hashen ikke bliver udnyttet særligt godt.

Titel:
Junior medlem

Ah, okay tak.

Jeg har det bedst med at putte det i vandpiven, fordi jeg er elendig til at rulle, og har ikke haft noget held med at finde en guide.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja okay, bare meget svært at kontrollere det med vandpiben. Køb nogle pakker jointpapir og øv dig til du kan, og hvis det slet ikke går, så er det muligt at købe færdiglavede cones.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Conspfathom skrev:
Ah, okay tak.

Jeg har det bedst med at putte det i vandpiven, fordi jeg er elendig til at rulle, og har ikke haft noget held med at finde en guide.

Det kan du jo lære, der findes nok guides et sted, plus man jo skal starte et sted, som Kemal siger kan det godt blive dyrt i længden :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Til en vandpipe ville jeg komme 0.15 eller 0.2 gram i per person, måske lidt mindre til at starte med. Men prøv jer/dig frem det er ikke direkte farligt så længe du ikke roder med store oral doser.

Mvh Mikkel

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Dog er der svjv. stadig nikotin i vandpibetobak, og nikotin+cannabis kan have nogle uheldige følgevirkninger kaldet opkast, svimmelhed osv. (mest når man er ikke tobaks-ryger) så en lille advarsel herfra.

Titel:
Junior medlem

Ahh, har røget vandpibe i et par år, så det er ikke noget problem ;)
Skal til en fest her den 7, regner med at jeg afprøver det der.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Har prøvet det flere gange. Efter min mening er det en udemærket måde at ryge hash på selvom man ikke udnytter det særlig godt. Jeg synes man opnår en mild skævhed ved at ryge på vandpibe, hvilket er ret lækkert nogle gange.

Et enkelt råd: Som kemal også siger er det utrolig vigtigt at hashen ikke brænder på. Derfor skal den ligge mellem to lag tobak. Desuden ville jeg ikke ryge f.eks. mint eller dobbelt æblem, da de er kraftige i smagen og du derfor ikke kan smage hashen så godt.

Udover det. Go røg ;)

EDIT: glemte et ord

Titel:
Junior medlem

Takker, det skal nok blive sjovt, endnu et spørgsmål, hash. Hvordan skal det smuldres ned i piben?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Conspfathom skrev:
Takker, det skal nok blive sjovt, endnu et spørgsmål, hash. Hvordan skal det smuldres ned i piben?

Bare smuldr det som normalt på et stykke papir el.lign. og hæld det på det nederste lag tobak når der er nok, og så dæk med endnu et (tyndt) lag tobak.
Det giver en rigtigt dejlig rus, men som Kemal siger, så kommer rusen snigende i meget højere grad end jeg ellers har oplevet (undtaget er oral indtagelse), så giv det tid til at virke :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Vil lige understrege det Bismann siger ved at fortælle at jeg selv for lang tid siden har ligget og været helt hvid i hovedet i flere timer, brækket mig og faldet i søvn, efter at vi havde røget 1 normalt hovede + 2 med hash. Der er utrolig meget nikotin i vandpibetobak.

Så et hovede af gangen og lad rusen komme snigende.

Titel:
Medlem

Nu er dcfonline jo lige nede, men er næsten sikker på at der ligger en opskrift derinde, på hvordan man laver sit eget vandpibe tobak ud af pot/skunk, ved godt det ikke er hash, men måske var det interessant for dig?

Titel:
Junior medlem

Det kigger jeg lige på, mange tak :)

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Så må jeg da hellere få lavet en guide i at rulle en joint til dig og smide den på psy.dk :) Elsker guides :twisted:

Titel:
Junior medlem

Det kunne være fantastisk :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der er iforvejen utallige guides til joint rulning, her er et par af dem, da jeg ikke orker at finde allesammen.

Emingos 1 lags guide - http://clog.dk/forum/viewtopic.php?t=23 ... 9dc12985c4

Rulle joint med mikset i - http://www.jointpapir.com/rulleguide.htm

Jointen.dk - http://jointen.dk/bigjoint/jointrolling.html

Weedfarmer - http://www.weedfarmer.com/joint_rolling ... olling.htm

Og til sidst en post om hvordan du skal lave filter - http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=192482

Nu tror jeg du har alt hvad du behøver, det er bare at købe et par pakker papir og gå igang.

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
humf... Jeg laver altså en alligevel :twisted:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
Det synes jeg du skal gøre Keta. Show your talent :)

Hvis du gider må du gerne uddybe lidt hvordan man laver en god cone uden filtertips. Altså vha. filter i form af cd cover, alm pap og lign. Hvorfor? Fordi jeg er elendig til det.. jeg kan rulle den perfekte cone med et filtertip og et slimpaper men så snart jeg ikke har nogen tips bliver jeg total mongol. og jeg har næsten aldrig tips :)

mini

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
Det synes jeg du skal gøre Keta. Show your talent :)

Hvis du gider må du gerne uddybe lidt hvordan man laver en god cone uden filtertips. Altså vha. filter i form af cd cover, alm pap og lign. Hvorfor? Fordi jeg er elendig til det.. jeg kan rulle den perfekte cone med et filtertip og et slimpaper men så snart jeg ikke har nogen tips bliver jeg total mongol. og jeg har næsten aldrig tips :)

mini

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=192482
Lidt længere nede i posten har Xpert postet en skabelon. Med lidt øvelse kan man rive perfekte filter hvergang uden saks eller skabelon. Kan være du har brugt for hårdt pap og filteret er fucked op. Men stortset alt kan jo bruges - dsb billetter, cd cover, diverse brochurer, foldere osv.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]