Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Nu har jeg prøvet to gange hvor jeg allerede efter peak (hvor man har det rigtig rigtig godt) får nedtur på. Dvs. 2-4 timer efter indtagelse. Det skete første gang jeg var på det, men det havde nok også at gøre med noget andet (det forstærker vidst ens følelser generelt?), men anden gang det skete, sad jeg bare på en stol og følte ikke jeg kunne rejse mig, så drak jeg mig hammer stiv og så var humøret tilbage.

Min HR er i orden, har ventet ca. 4 uger mellem hver tur på kiks. Har ikke redoseret og har taget forsvarlige mængder + jeg har undersøgt hvad der er i, så det har været gode piller.

Kan det være pga. ens peak er så højt at alt bare føles nederen lige bagefter?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Mange får en vis neder på efter et par timer, når den gode virkning er væk. Man kan forlænge den gode følelse ved at indtage mere en enkelt gang eller to (hvilket ikke kan anbefales pga. øget skadevirkning samt bivirkninger), men så længe du har været oppe på kiks/MDMA, får mange en ligegyldig følelse bagefter.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kan også være lidt deprimerende i sig selv at have været oppe i himlen hvor alt bare var ubeskriveligt fantastisk, hvorefter man så stille og roligt kan mærke hvordan det hele siver ud.

Når jeg er faldet ned på jorden igen vil jeg egentlig helst bare sove.

Titel:
Dedikeret medlem

Ditto på hvad de andre har sagt.

Du kunne evt. forsøge dig med en længere pause end tidligere for at undersøge om dit serotonin niveau eventuelt kunne være lavere end nomalt, og dine tidligere doseringer og mellemrum mellem indtag derfor har været personligt for store.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Ayers, undersøge om mit serotin niveau kunne være lavere end normalt? Altså generelt i forhold til andre folk, eller efter rusen?

Sidst gik jeg meget ned i dosering og der oplevede jeg ikke den fantastiske rus som jeg plejer, dog havde jeg også drukket mig helt ned på alkohol..

Nå men i andre har det åbenbart på samme måde, må vel leve med den ligegyldigheds følelse efter sådan en fantastiske rus.. :D (ærgeligt det kun vare et par timer :() Hvem der dog bare kunne have den følelse for evigt :lol:

Titel:
Medlem

Jeg har ofte oplevet et par minutters nedtur når man dropper for peaket, men det er for mig meget midlertidigt. Psykisk kan man godt holde sig selv i den nedtur og aldrig følge med videre, men man kan også tage det som en tilvending og så nyde resten af oplevelsen.
Jeg har set mange folk ryge helt ned efter peaket, men det har altid virket at minde dem om at det er midlertidigt og euforien vil komme igen, hvis man ikke bliver fortabt i den midlertidige nedtur.

"Man skal huske at i den her verden er alt midlertidigt" - Michael Laudrup

Mvh.
Anarkrig

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TTramper skrev:
Ayers, undersøge om mit serotin niveau kunne være lavere end normalt? Altså generelt i forhold til andre folk, eller efter rusen?

Han hentyder til at du har taget MDMA for ofte, og derved har udviklet et underskud af serotonin.

Du skriver at du har et interval på fire uger imellem dine ture på MDMA. Det er faktisk ikke godt nok, da hjerne ændringer først er tilbage til det normale stadie efter MDMA, da 2-3 månder godt og vel er rundet af.

Jeg vil råde dig kraftigt til at tage nogen længere pauser, og så supplere op med 5-htp og b6 vitamin. Se evt. http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6450

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene, må prøve at holde noget mere pause og tage nogle flere vitaminer inden, for ved ærlig talt ikke hvor jeg får fat i 5-htp... :)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
Nu er der også den mulighed, at du er meget følsom overfor MDMA. Personligt er jeg næsten stoppet med MDMA, da nedturen er en hurtig nedgang i surmuleri helvede som starter få timer efter peaket.
Hvis din psyke kan klare det, så burde du måske overveje at eksperimentere med nogle af de psykedeliske stoffer som fx. LSD. Personligt giver LSD hos mig langt højere eufori og bedre humør, igennem hele trippet end MDMA gør. Kombineres syren med moderate mængder alkohol, så er jeg parat til at feste :twisted:

Titel:
Dedikeret medlem

TTramper skrev:
Tak for svarene, må prøve at holde noget mere pause og tage nogle flere vitaminer inden, for ved ærlig talt ikke hvor jeg får fat i 5-htp... :)

Godt at høre. Der er for mange der tænker på en måneds mellemrum som en periode man altid kan tage MDMA mellem. Bare fordi at man KAN gøre det i en periode, betyder det hverken at det er det bedste for ens hoved, sind og ikke mindst rus. Prøv du at hold en lang pause, og se om du ikke får en masse ud af det.

Resist gav desuden fint svar på det jeg sagde.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
TTramper skrev:

Så er det heller ikke svære, google er din bedste ven. :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Lidt ot.

En af mine rigtig gode venner bliver helt depri / direkte ked af det når han tager mdma.
Han har haft en lorte opvækst og er håbløs forelsket i en pige han aldrig får fingrene i.
Når han er helt sprød så begynder han at grave sig helt psykisk ned.. Det er sket to gange nu. Der har været mindst to måneder, mellem hvert trip.
det kommer når hans trip peaker (han er en go stor gut på omkring 100 kg, så dosen er på omkring 120-160 mg mdma)
Er det den psykoaktive del der spiller ind??

Det skal siges at pigen han er vild med har været til stede de gange vi har trippet.

Er der nogle af jer som har et forslag til hvordan man kan vende hans humør ? noget han kunne tage oven i mdma'en ?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: København SV
PsychedelicBaker skrev:

Er der nogle af jer som har et forslag til hvordan man kan vende hans humør ? noget han kunne tage oven i mdma'en ?

Han skal bare lade være med at tage MDMA overhovedet.

Titel:
Dedikeret medlem

FlæmMing skrev:
PsychedelicBaker skrev:

Word. Dybt snot hamrende forelsket i en pige uden han er på MDMA, så beslutter i at give ham MDMA og sætte hende op i fjæset på ham? Det kunne da ikke være en meget ringere setting. Hvis det er sket to gange for ham, er der heller ikke rigtig noget der tyder på at det ikke vil gentage sig, og hvis manden virkelig graver sig selv psykisk ned, er det så virkelig værd at prøve?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: østjylland
Ayers Rock skrev:
FlæmMing skrev:
PsychedelicBaker skrev:

Word. Dybt snot hamrende forelsket i en pige uden han er på MDMA, så beslutter i at give ham MDMA og sætte hende op i fjæset på ham? Det kunne da ikke være en meget ringere setting. Hvis det er sket to gange for ham, er der heller ikke rigtig noget der tyder på at det ikke vil gentage sig, og hvis manden virkelig graver sig selv psykisk ned, er det så virkelig værd at prøve?

:yeah:
Har selv prøvet den setting og E og det kan ikke anbefaldes man kommer fuldstændig derud hvor kragerne vender i sit sind.
Oplevede flashbacks fra det trip i et halvt år efter.. Ved dog ikke om jeg stadigvæk gør det da jeg ikke drikker så tit mere. eller jow nogen gange, men i kender den :wink:
Så hvis i vil trippe så gør det uden ham eller hende der tingen. eller nok bare bedst at give ham en permanent pause på et måneder og se hvordan har det..
Jeg håber ikke at folk vil betragte mit indlæg som støj

Titel:
Medlem

Bare lige lidt flueknepperi :p men er det ikke svært at give en PERMANENT pause på et par måneder :D?

Har selv oplevet det et par gange, med at få nedtur efter peak, men har da også fundet ud af en god ting imod det.

Hvis man er cannabis-nyder, som mig selv, vil jeg foreslå, at når i er der hvor i kan mærke i er på come down, så rul jer en joint, og så sammen med et par venner gå ud på en "opdagelses-rejse" i nogle naboers haver, det plejer altid at give en god griner på når man er på mdma :D og så synes jeg at cannabisen hjælper på visuals, i mørke :D

Håber det vil hjælpe dig lidt næste gang :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

tfss skrev:
Bare lige lidt flueknepperi :p men er det ikke svært at give en PERMANENT pause på et par måneder :D?

Prøv lige at læs det der en gang til.

Du lyder jo som en sørgelig misbruger eller som et lille barn der ikke kan lade godterne på hylden være.

Men det er måske fordi du er uviden om konsekvenser ved overbrug af MDMA? Hvis ja så er google din ven. Mange nye stofbrugere (især stimulant ludere) starter med at få et meget positivt syn på stoffer, som om at det er komplet harmløst. Det er også iorden men for putgarden sæt jer i det mindste lidt ind i hvad i propper i hovedet, så i ved hvilke alvorlige konsekvenser i kan ende med.

Jeg har med lethed taget pauser på et dusin måneder eller mere, blot fordi jeg egentlig følte for at det nok var et smart træk.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Resist skrev:
tfss skrev:

Du lyder jo som en sørgelig misbruger eller som et lille barn der ikke kan lade godterne på hylden være.

Men det er måske fordi du er uviden om konsekvenser ved overbrug af MDMA? Hvis ja så er google din ven. Mange nye stofbrugere (især stimulant ludere) starter med at få et meget positivt syn på stoffer, som om at det er komplet harmløst. Det er også iorden men for putgarden sæt jer i det mindste lidt ind i hvad i propper i hovedet, så i ved hvilke alvorlige konsekvenser i kan ende med.

Jeg har med lethed taget pauser på et dusin måneder eller mere, blot fordi jeg egentlig følte for at det nok var et smart træk.

Tror du misforstår ham? Han påpeger jo bare at en pause på et par måneder, ikke kan være permanent. Nok en i tråden der har rådet til at tage en permanent pause på et par måneder eller lignende.

Forstår ikke hvorfor han lige pludselig er en sørgelig misbruger :?: Synes du selv skulle læse tingene bedre igennem først istedet for at komme med tilsvinelser.

EDIT: Cyrus skrev
Citat:
Så hvis i vil trippe så gør det uden ham eller hende der tingen. eller nok bare bedst at give ham en permanent pause på et måneder og se hvordan har det..

Senest rettet af kemal 26 feb 2008 20:26, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kemal skrev:
Resist skrev:
tfss skrev:

Tror du misforstår ham? Han påpeger jo bare at en pause på et par måneder, ikke kan være permanent. Nok en i tråden der har rådet til at tage en permanent pause på et par måneder eller lignende.

Forstår ikke hvorfor han lige pludselig er en sørgelig misbruger :?:

Doh ja nu fik jeg lige vendt den i hovedet. Hvis det er det han mener så bær over med mig, har ikke sovet i lang tid. :P

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Ja okay, det kan ske for den bedste, synes bare lige du var hurtig nok. :P Se at få sovet. :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]