psytaihai skrev:
jeg er begyndt at tage 100mg om dagen da mit humør generelt er meget nede..
det eneste jeg sys er meget underligt er drømmene ! jeg drømmer som aldrig før efter jeg er begyndt på dette.. ved at der også er andre der har det sådan.
vil sådan set kalde dette en bivirkning.
Oplever noget der minder om, hvis jeg tager doser over 100mg inden jeg skal sove.
Det er som om man ikke falder helt i søvn. men føler at man er vågen samtidig med at man ikke kan bevæge sig. Også kaldt noget alla Sleep paralyze. De første par gange jeg oplevede dette blev jeg ret skræmt, men er efterhånden blevet vandt til denne bivirkning, bliver dog stadigvæk iriteret når jeg "vågner op" og konstatere at jeg ikke kan bevæge mig, hvorefter der går et par minutter før jeg vågner rigtigt op.
Som Flæmming osse har beskrevet her på boardet, sker det osse at jeg nogen gange bliver "underlig" efter indtagelse af 5-htp. Det er selvfølgelig en ret dårlig forklaring jeg kommer med der, men jeg ved ikke hvordan det ellers skulle forklares, man bliver bare underlig.
Selvom jeg oplever disse bivirkninger, indtager jeg stadigvæk 5-htp før og efter en mdma eller en methylon tur. Uden 5-htp er jeg nede i et sort hul, i op til en uge efter jeg har taget mdma eller methylon. Indtager jeg 5-htp, kan denne nedtur reduceres til en dag. Så den positive effekt af 5-htp opvejer de negative virkninger.