Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg synes ind i mellem at jeg hører folk omtale at de får deres "hashtømmermænd", som åbenbart skulle inkludere træthed og at være lidt "langsom" mentalt. Hvis bare jeg får søvn nok synes jeg ikke at kunne mærke noget til de symptomer - men hvad med jer? Har i nogen erfaring med disse cannabistømmermænd? Erowid nævner heller nogen "day after effects" efter cannabisrøg.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det kommer jo an på hvor tit man ryger. Jeg kan selv få det og har også et par venner som kan, husk vi er forskellige, det er jo lige som med alkohol. Der får jeg sjælend tæmmermænd, men mine venner gør;)

Titel:
Medlem

Jeg er helt med på at vi er forskellige o.s.v., men jeg prøver bare at komme frem til hvorvidt cannabistømmermænd virkelig "eksisterer", eller om det bare er et produkt af dårlig søvn m.m. (søvnen "virker" dårligere når man sover i skæv tilstand :) )

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jamen hvis søvnen virker dårlige når man er skæv, så er det jo også tømmermænd

Titel:
Medlem

Det er selvfølgelig et definitionsspørgsmål, men ja, det kunne man vel godt sige. Den simple HR-løsning må så bare være at få lidt mere søvn efter en god skævert. :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Jeg oplever til tider lidt sumpet svimmelhed dagen efter jeg har røget. Nogen gange kan det faktisk være meget rart.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg føler mig altid helt normalt dagen efter, også selvom jeg kun får 6 timers søvn, når jeg skal op i skole. Har generelt aldrig mærket nogle negative effekter ved mit cannabisforbrug.

Titel:
Medlem

Gæst skrev:
Jeg føler mig altid helt normalt dagen efter, også selvom jeg kun får 6 timers søvn, når jeg skal op i skole. Har generelt aldrig mærket nogle negative effekter ved mit cannabisforbrug.
Præcis samme oplevelse har jeg.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt inde i mig selv
Personligt har jeg det meget bedre dagen efter jeg har røget i forhold til hvis jeg har drukket dagen før. Sommetider føler jeg mig faktisk ligefrem friskere om morgenen hvis jeg har røget en pind inden sengetid. Føler generelt at jeg sover meget godt efter en hashrus :D

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
For det meste plejer jeg intet at kunne mærke.. Havde dog en pause på godt og vel 3-4 måneder også røg jeg noget i stil med 11 joints på en dag.. Det kunne mærkes et par dage efter. Jeg var træt og ikke særligt hurtig mentalt.. havde svært ved at koncentrere mig og sad bare og gloede lidt ud i luften.. Det gik dog hurtig væk og skyldes nok at jeg ikke startede "blødt" op efter en så lang pause..

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg havde det da jeg vågnede i morges, jeg følte mig vildt træt og orkede ikke at lave noget som helst, spiste først morgenmad 2-3 timer efter jeg stod op.

Men jeg syntes kun jeg får det hvis jeg har røget og så venter til rusen er stoppet for bagefter at gå i seng. Istedet for at gå halvskæv i seng.

Titel:
Medlem

fe_faqet skrev:
Jeg havde det da jeg vågnede i morges, jeg følte mig vildt træt og orkede ikke at lave noget som helst, spiste først morgenmad 2-3 timer efter jeg stod op.
I mit hovede er det meget normal weekendopførsel. Det er er det i hvert fald for mig. Jeg stod f.eks op kl. 10:00, og har stadig kun ædt nogle chips. Men jeg føler mig ikke sløv (mere) :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Mungojohn skrev:
fe_faqet skrev:
I mit hovede er det meget normal weekendopførsel. Det er er det i hvert fald for mig. Jeg stod f.eks op kl. 10:00, og har stadig kun ædt nogle chips. Men jeg føler mig ikke sløv (mere) :)

"Sløv" er måske også en underdrivelse, når jeg har disse tømmermænd sker der bare ikke noget i hovedet.

Men spis dog noget mad mayn!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg føler mig ofte virkelighedsfjern dagen efter jeg har røget en form for cannabis, og ofte har jeg også rigtig svært ved at komme op af sengen. Men er grunden til at man får dårligere søvnkvalitet med cannabis er det ikke fordi pulsen stiger?

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: kbh
det findes helt klart.. men af små mængder vil du jo nok være ganske fin dagen efter. men hvis du har røget ekstreme mængder vil du være meget træt og tænke meget langsomt dagen efter

Titel:
Medlem

hvis jeg ryger mig skæv.. altså rigtig skæv, via joints så får jeg for det meste ondt i hovedet når rusen er slut og bliver også lidt stenet... ved ikke om det er pga. nikotinen eller hvad det er... får aldrig ondt i hovedet af at ryge på bong, spand osv...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
hashtømmermænd er min verden er velkendt begreb... Også i min omkreds. De er selvfølgelig ikke ligeså kraftige fysisk som alkohangover, men en dagen efter en aften hvor man virkelig har gået til den evt. med div rygeinstrumenter og joints kan jeg fanme godt være helt blank.

I ved når man bare føler hele hovedet tager pis på én.. man er bare færdig.. og blytung i kraniet..

Titel:
Medlem

Jeg føler klart at jeg sover bedre, og føler mig bedre tilpas når jeg vågner. Men har jeg røget meget, så kan jeg godt føle mig lidt sumpet næste morgen. Så jeg vil klart sige det eksistere.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tommerup, Fyn
Jeg får aldrig tømmermænd, med mindre at jeg har røgetkonstant et par dage... Så får jeg det til gengæld også røv dårligt! Jeg bliver svimmel og får noget der minder om almindelige tømmermænd, dog væsentlig mildere... Så man kan sagtens få tømmermænd, men jeg oplever det kun ved overforbrug...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mungojohn skrev:
Jeg synes ind i mellem at jeg hører folk omtale at de får deres "hashtømmermænd", som åbenbart skulle inkludere træthed og at være lidt "langsom" mentalt. Hvis bare jeg får søvn nok synes jeg ikke at kunne mærke noget til de symptomer - men hvad med jer? Har i nogen erfaring med disse cannabistømmermænd? Erowid nævner heller nogen "day after effects" efter cannabisrøg.

Jeg kender godt det med at være lidt ekstra sløv i betrækket (og crave mere kaffe) efter at have røget dagen før.

Naturligvis hjælper det, hvis man har den luksus bare at kunne sove igennem til omkring middag ;) Min personlige teori er, at hash forringer søvnen en lille smule, især hvis man er rimelig skæv, når man lægger sig ind for at sove.

Jeg synes generelt at effekterne minder meget om "for lidt søvn". Jeg har aldrig haft det dårligt af cannabis tømmermænd - så lighederne med ægte alkohol-tømmermænd er kun meget overfladisk.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]