Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey,

Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I indtager for at få mere energi/være friskere og mere på.....jeg døjer tit med træthed, uoplagt osv. men har hverken råd eller lyst til f.eks. at tage coke eller amf eller lignende, som hjælper disse ting - men også har mange side effekter. Jeg er med andre ord ikke specielt interesseret i at blive påvirket - andet end at jeg kropsligt og i hjernen føler mig mere frisk og energisk....

Så - hva har I eksperter på området fundet ud af er de bedste midler til at opnå dette......kaffe (drikker jeg ikke...skulle man begynde?!), red bull?, ginseng? der findes sikkert masser af natur midler og forskellige "drugs" som jeg ikke kender..

Håber I har lyst til at være med på at komme med råd og få lavet en liste...så kunne man f.eks. herefter lave en poll og se hvad der er mest populært.

Titel:
Insane psychedelia user!

Det er altid nemmere at øge sine præstationer med medikamenter, men det du måske skal gribe fat om er det egentlige problem, nemlig hvorfor er du altid træt og uoplagt? Sover du for lidt? Drikker du for meget i weekenderne, tager stoffer el.lign? Spiser du normalt (ikke for meget junk-food, men varieret)? Motionerer du? Sidder du meget derhjemme eller kommer du tit ud og er social sammen med andre? Laver du noget i din hverdag som er spændende og som opfylder dine behov?

At fylde sig med naturlædemidler og kosttilskud er bare at springe over hvor gærdet er lavest og er kun en midlertidig løsning. Hvis du stopper med at tage diverse kosttilskud, hvad så? Går du så tilbage til at være døsig og uoplagt igen?

Titel:
Junior medlem

Hmm.....Det er klart at jeg ikke kan sige mig perfekt i forhold til de problemstillinger du lister der....

Jeg har dog ikke lyst til at gå i detaljer med det men ja det er noget jeg arbejder med. Ikke desto mindre synes jeg det kunne være fedt med en oversigt over "energi midler", baseret på jer der har prøvet de meste, og ved hvad der virker bedst...Så må det være op til den enkelte at styre deres forbrug og bruge deres sunde fornuft.

Titel:
Medlem

Kaffe i store mængder, Kolanøddete, koffeintabletter.

Ellers kan moderate mængder cannabis også virke, om ikke stimulerende, så motivationsfremmende, synes jeg. :)

Titel:
Insane psychedelia user!

Mungojohn -> Are you kidding me? Pothoveder er da nogle af de mest uoplagte, umotiverede væsner du støder på. Tror alle kender stereotypen om det dovne, altid sløsige pothovede der altid sidder og sover i timerne og aldrig viser nogen interesse i de ting der foregår omkring ham, fordi hans hjerne altid er sådan halvt bedøvet. Jeg mener ikke man kan kalde cannabis for en motivator... tværtimod. Men det kan være godt, hvis man har brug for at trække sig tilbage og vende blikket indad for en stund.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvad der hjalp mig til at få en masse energi:

-ordentligt søvnmønster
-dyrke motion tre gange om ugen (mit er vægtløftning/bøfning, det virker helt fint)
-spise bare nogenlunde sundt

etc.

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Senest rettet af spaffeh 23 feb 2008 21:10, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
meget små mængder af næsten hvad som helst psykedelisk (ihvertfald LSD og Svampe), stimulerende stoffer (Ephedra (Ephedrin), speed og vil jeg gætte på coke og E), samt kratom.... Synes ikke hash har den virkning, ikke på mig ihvertfald... Jo, jeg kan da blive mere energisk, men så er jeg som regel samtidig i en rusagtig trip/trance tilstand. Og små mængder hash er for mig bedere til stener eller hygge. Desuden er det ret kortvarigt....
Og så er klasikkeren Coffein, i hvad form du nu foretrækker jo også fortrindelig (kaffe, div. energidrikke, colanød, gurrana, piller). Men du skal passe lidt på, dette mildt stimulerende stof er ret giftigt og fysisk ubehageligt i alt for store doser.

Senest rettet af Åndsamøbe 23 feb 2008 21:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!

Desuden kan jeg sige dig "Torben" - at der ikke findes nogen naturlægemidler eller kosttilskud, der som sådan kan give dig en mærkbar ændring, med mindre altså din træthed og uoplagthed skyldes en ubalance i dit vitaminindtag mm. Effekten af ginseng, koffein, guarana, taurin m.fl. er ret subtil og ikke noget der umiddelbart vil løse dit problem. Det vil ikke være andet end penge ud af vinduet. Husk, hvad der altid giver en vis stimulerende effekt vil også have en sideeffekt, nemlig afhængighed - og det er sådan set ligemeget om det er fra en plante, en the eller et pulver. Enhver ting der giver en positiv virkning vil også med tiden blive afhængighedsskabende... sådan er vi bare konstrueret. Dermed ment... et hvilkent som helst middel, der kan hjælpe dig ud af dine problemer, vil have en så positiv indvirkning på dig, at din krop vil have mere. Det betyder altså at der ikke findes et naturlægemiddel eller et kosttilskud, der kan hjælpe dig, da et sådant medikament i så fald ville være forbudt, fordi effekten kun vil være en midlertidig og uholdbar løsning.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Løb tidligt hver morgen og spis müsli til morgenmad før, og en banan efter turen, du har meget energi i løbet af dagen og du sover godt om natten!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Må sige at jeg faktisk er ret enig med treasure efter at have læst dit indlæg ordenligt. Da va' ja' 'ist li' ldt få' huig

Emh snak med din læge om det, find ud af hvorfor, få dig en psykolog.... Måske mangler du motion, måske skal måske har du det forkerte job, måske skal du få dig en hobby, måske skal du begynde at mediterer eller finde en religion, måske trænger du bare til at læse en god bog eller en lang ferie, måske har du et uløst problem. Hvad ved jeg?

Men hvis det bare/også er for nysgerigheens skyld, for at undersøge hvilke stoffer der virker opkvikkende/motiverende er det da også ok :lol:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg vil i hvertfald anbefale motion. Kaffe er farligt, jeg er selv afhængig af det. Kaffe kan dog erstattes af guldøl.

Titel:
Medlem

Treasure skrev:
Mungojohn -> Are you kidding me?
Jeg mener det 100% som jeg sagde det. Det er ikke for sjov at cannabis bl.a står nævnt som en "stimulant" på erowid.

Titel:
Medlem

Åndsamøbe skrev:
Men du skal passe lidt på, dette mildt stimulerende stof er ret giftigt og fysisk ubehageligt i alt for store doser.
Giftigt? Koffein er et stof med en meget høj LD50, så jeg tror ikke man kan kalde det "ret giftigt". Du skal indtage kilovis af ren koffein for at dø af det...

Titel:
Insane psychedelia user!

Mungojohn skrev:
Treasure skrev:
Mungojohn -> Are you kidding me?
Jeg mener det 100% som jeg sagde det. Det er ikke for sjov at cannabis bl.a står nævnt som en "stimulant" på erowid.

Jaja, lad os nu lige tage det med et gran salt... der står også "depressant". Din evne til at grine bliver måske stimuleret og det samme med din appetit, men sgu ikke din motivation. Når du er skæv, så er at løbe en tur eller gøre huset rent da ikke det man føler allerstørst iver efter at gøre.

Titel:
Medlem

Treasure skrev:
Jaja, lad os nu lige tage det med et gran salt... der står også "depressant".
Det er jo lige præcis min point. Cannabis kan have begge kvaliteter.
Treasure skrev:
Din evne til at grine bliver måske stimuleret og det samme med din appetit, men sgu ikke din motivation. Når du er skæv, så er at løbe en tur eller gøre huset rent da ikke det man føler allerstørst iver efter at gøre.
Jo, jeg kan absolut godt opleve det som motiverende. Får du aldrig, efter at have røget lidt, sådan nogle flip, hvor du pludselig føler dig motiveret til at gå en tur, møde en masse mennesker, lave mad eller lign. aktiviter?

Titel:
Insane psychedelia user!

Jo, men her snakker vi tanker... hvis man sidder og føler sig træt og uoplagt, så hjælper det nok ikke det vilde at ryge en pind. Jeg synes der skal andre mere seriøse motivatorer til.

Titel:
Medlem

Treasure skrev:
Jo, men her snakker vi tanker... hvis man sidder og føler sig træt og uoplagt, så hjælper det nok ikke det vilde at ryge en pind. Jeg synes der skal andre mere seriøse motivatorer til.
Det er jeg nok enig i. :) Det er ikke det mest oplagte hvis man virkelig er træt i forvejen.

Titel:
Medlem

Hårdt fysisk arbejde. På sigt giver det dig meget mere energi i daglidagen.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Mungojohn >> for koffein LD50 ligger på ca 5-7g (jf. erowid: It is estimated that fatal doses for humans are between 3 and 20 grams of caffeine taken orally, depending on body weight and tolerance)

Titel:
Medlem

storken: Ser ud til at du har ret.

Wikipedia siger:
Citat:
The median lethal dose (LD50) of caffeine is 192 milligrams per kilogram in rats.[1] The LD50 of caffeine in humans is dependent on weight and individual sensitivity and estimated to be about 150 to 200 milligrams per kilogram of body mass
Hvis vi siger at jeg vejer 85kg og skal have 150mg pr. kg kropsvægt, så ser regnestykket vel sådan ud:
0.150 gram * 85kg = 12,75 gram
Hvis vi antager at der er 100mg koffein i en kop kaffe, så svarer det med andre ord til 127 kopper kaffe (som skal indtages meget hurtigt efter hinanden). Så du har ret, det er muligt, men ikke nemt at overdose på koffein.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]