Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Statistikker
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej Psy

Vi er tre 9. klasses knægte, igang med en projektopgave om legalisering af hash (og andre stoffer). Vi er godt igang, men mangler nogle statistikker og tal til at bakke vores rapport op. Vi har googlet og søgt, men intet relevant fundet. Og vi spørger så jer:

Kender i til nogle rapporter/statistikker for stofforbrug i Europa? I særdeleshed hash, men gerne andre stoffer også. Eller nogle oplysninger om narkokriminalitet i Europa. Hvor mange der bliver straffet osv.

På forhånd, tusind tak. :tnx:

Undskyld hvis det er ikke er det rigtige forum.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

EMCDDA: http://www.emcdda.europa.eu/html.cfm/index400EN.html

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted herude
Lille Rødhætte skrev:
Hej Psy

Vi er tre 9. klasses knægte, igang med en projektopgave om legalisering af hash (og andre stoffer). Vi er godt igang, men mangler nogle statistikker og tal til at bakke vores rapport op. Vi har googlet og søgt, men intet relevant fundet. Og vi spørger så jer:

Kender i til nogle rapporter/statistikker for stofforbrug i Europa? I særdeleshed hash, men gerne andre stoffer også. Eller nogle oplysninger om narkokriminalitet i Europa. Hvor mange der bliver straffet osv.

På forhånd, tusind tak. :tnx:

Undskyld hvis det er ikke er det rigtige forum.

Det står lidt her men der er også mange andre nyttige infomationer herinde http://sst.dk/publ/publ2000/rus_bio/rus ... logi-4.htm

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak for de hurtige svar. Det skal lige kigges igennem

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
hvis i stadig er interesserede har jeg sindssyg meget materiale om emnet.. Jeg har skrevet SRP opgave i 3.g om noget lign. Faktisk slet ikke noget lign, men jeg har dog en helvedes masse kilder, statistikker, prognoser etc. om stofmisbrug og videre... Det kræver dog at du sender mig en PM så jeg imorgen, når jeg kommer hjem til min egen pc husker at sende dig linket. hygge

mini

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lille Rødhætte? Skal i bruge statistikker til at bakke en rapport op som i allerede har skrevet? er det ikke meningen at man skal bruge statistikkerne til at skrive rapporten?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er jo helt ligesom i kommer til i erhvervslivet - først konklusion, så data ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Portuz skrev:
Lille Rødhætte? Skal i bruge statistikker til at bakke en rapport op som i allerede har skrevet? er det ikke meningen at man skal bruge statistikkerne til at skrive rapporten?

Vi har faktisk skrevet meget af rapporten. Men vi mangler noget mere stof(haha) at skrive om. Statistikker kan bruges til at skrive noget mere. Fremlæggelsen skal være næsten en time.

Udover det har vi lært ved de sidste projektopgaver, at det er langt lettest at starte med at skrive en rapport, og derefter produkt(er) og fremlæggelsen ud fra det.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Lille Rødhætte skrev:
Portuz skrev:

Vi har faktisk skrevet meget af rapporten. Men vi mangler noget mere stof(haha) at skrive om. Statistikker kan bruges til at skrive noget mere. Fremlæggelsen skal være næsten en time.

Udover det har vi lært ved de sidste projektopgaver, at det er langt lettest at starte med at skrive en rapport, og derefter produkt(er) og fremlæggelsen ud fra det.

Det ville jo bare være ærgeligt at skrive en rapport og så få statistikker som viser noget andet :)

Titel:
Junior medlem

Geografisk sted: Højt, højt oppe
Portuz skrev:
Lille Rødhætte skrev:
Portuz skrev:

Det ville jo bare være ærgeligt at skrive en rapport og så få statistikker som viser noget andet :)

Præcis, jeg kan heller ikke se hvordan det hænger sammen.
Jeg kan godt se at det er lettere at gøre det på den måde, men på den anden måde bliver det vel en langt bedre og sammenhængende rapport.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ja, men heldigvis har vi verdens bedste rapportskriver... og jeg tror i har misforstået det. Vi har kun skrevet ting vi kan understøtte med tal og undersøgelser. Det vi manglede var mere stof at skrive om. Flere undersøgelser osv.

Forresten, hvor finder vi nogle klare skriverier om de danske cannabislove(?). Som i: "Har du 0-5 gram på dig for du 3000 kr. i bøde"

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Lille Rødhætte skrev:
Ja, men heldigvis har vi verdens bedste rapportskriver... og jeg tror i har misforstået det. Vi har kun skrevet ting vi kan understøtte med tal og undersøgelser. Det vi manglede var mere stof at skrive om. Flere undersøgelser osv.

Forresten, hvor finder vi nogle klare skriverier om de danske cannabislove(?). Som i: "Har du 0-5 gram på dig for du 3000 kr. i bøde"

http://www.justitsministeriet.dk/filead ... /skema.pdf

Der hvor der står lovforslag, det er det der er gældende.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak! Det var faktisk det sidste der manglede... nu skal vi bare få øvet vores femlæggelse lidt. Wuhuuu!!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]