Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Månen
Jeg har lige siddet og kigget en del på vores wiki-side, og siddet tilbage med en følelse af, at det da egentligt er et ret tyndt leksikon :( Rigtig mange af de euforiserende stoffer i indekset er der slet ikke noget information om, og mange af dem som der er beskrevet er beskrevet meget tyndt og flere af dem mangler doserings-vejledninger til førstegangs-brugere :shock:

Altså.... Vi skal jo forestille at være et HR-site... Og på det grundlag synes jeg faktisk at det er på grænsen til at være direkte flovt :oops: Vores wiki-extension har trods alt eksisteret i en del år efterhånden :roll:

Nu har jeg ingen konto på wiki'en, men fungerer det ikke sådan at jeg bare kan oprette mig som bruger, og så selv gå ind og redigerer i den? I så fald, gælder det så også for den særlige psychedelia-wiki side?

Jeg vil da ihvertfald meget gerne kontribuerer, med min viden om de stoffer som jeg har flest personlige erfaringer med... Nu har jeg ikke kigget alle de stoffer der er beskrevet igennem, så ved ikke hvor mange af dem der ligger på det der ringe niveau, men lagde især mærke til opiaterne. Iøvrigt er der masser af opiater som slet ikke nævnes i indekset. Men da jeg har mange personlige erfaringer med den type stoffer kunne jeg da godt påtage mig det arbejde at skrive nogle ordentlige guides til dem.

Jeg vil da også opfordre alle jer andre til at kontribuere med jeres viden. Visse forholdsregler omkring brug af et nyt stof synes jeg også godt at vi kan stresse i de forskellige artikler. Såsom at hvis det er første gang man prøver dette stof bør man tage meget lidt ad gangen, og vente til stoffets peak-tid før man redoserer, indtil man opnår effekten. Og at hvis man er førstegangs-bruger af dette stof, vil det altid være en rigtig god idé at oprette sin egen tråd om det herinde på vores forum, for professionel vejledning.

Better Safe, Than Sorry ;)

Hilsen Narkose-bøvsen.

Senest rettet af Narkose-Bøvsen 19 feb 2008 18:03, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
:yeah:

Desuden kan man jo bare tage en masse fra Erowid og oversætte, som der er gjort ved nogle af de veloplyste stoffer.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Læderland
Enig, der er rigtig mange ting som er blevet besvaret gang på gang her på forummet, men som der intet er at finde noget om i wikien. :/

På trods af utallige opfordringer er kratom heller ikke repræsenteret der endnu. Ville ønske jeg havde mere erfaring så jeg kunne contribute selv. :(

Titel:
Dope Lord
Brugeravatar

Geografisk sted: Under svampen i smølfeland
Du har ganske ret. Sys dog ikk' selv jeg er velskrivende nok til at ligge info ind selv. Men jeg kan da ihvertifald begynde og oversætte ting fra erowid ligeså stille og ligge ind i wiki'en, har ingen problemer med det engelske. Så det burde jeg godt kunne klare :D

Titel:
Medlem

perfekt!

Jeg skal nok komme igang med skriveriet, ligeså snart jeg lige kan finde lidt tid til det...

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Op i dig... HÆHÆHÆ
Jeg er glad for at i gider tage initiativet og gøre noget ved det :)

Der skal da IHVERTFALD være informationer om førstegangsbrug, afhængighedspotentiale og en kort beskrivelse af hvad man skal være opmærksom overfor.

Titel:
Medlem

Jeg vil hellere end gerne hjælpe..
Jeg er personligt ligeglad hvilke drågz jeg læser om, det er spændende det hele!

Kom med forslag til noget som findes på Erowid så skal jeg gerne gå igang?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Erik T. Ion skrev:
Jeg er personligt ligeglad hvilke drågz jeg læser om, det er spændende det hele!

hehe alt det som mangler i Wikien`?

Titel:
Medlem

Portuz skrev:
Erik T. Ion skrev:

hehe alt det som mangler i Wikien`?

I'll do that! 8)

....Nej, hvis du havde et ønske ville Julemanden gerne opfylde det?
Bare det ikke er syntetisk.. De er så kedelige!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Fedt at der er nogen der gider lege med den, jeg startede selv for et par måneder siden på en side om Wild dagga men gik kold i arbejdet grundet at jeg ikke ku finde tilstrækkelig info om brugen og effekterne af planten. Nu er den ikke så skide vigtig igen men hvis nogle har mod på at gå videre skal de være velkomne. Anyway der findes allerede en tråd om wikien: http://psychedelia.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=13170 Endda som bekendtgørelse!! Hvis i laver nogen ændringer eller tilføjelser i wikien syns jeg det ville være en god ide at poste dem i den tråd, så ka' man tjekke hinandens tilføjelser ud og diskuttere om vi er enige.. Det skulle jo gerne være så sagligt og faktuelt korrekt som muligt.

Arbeit Mach Frei!! :lol:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Jeg kan da også godt skrible lidt om det, jeg har kendskab til, eller gider oversætte..

Titel:
Medlem

I første omgang tror jeg heller ikke det er så vigtigt om folk er supergode til at formulere sig. Det vigtigste er bare at informationerne kommer derud, og så kan det jo altid blive rettet til af nogle der er bedre til at formulere sig...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Narkose-Bøvsen skrev:
I første omgang tror jeg heller ikke det er så vigtigt om folk er supergode til at formulere sig. Det vigtigste er bare at informationerne kommer derud, og så kan det jo altid blive rettet til af nogle der er bedre til at formulere sig...

Ja det lyder meget fornuftigt, måske jeg også skulle bidrage med det jeg nu kan :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Wikien! Den havde jeg helt glemt.

Det er ved at være et stykke tid siden jeg har bidraget til den, det kunne være man lige skulle bruge lidt tid derinde. Jeg vil dog også sige at den er blevet meget bedre med tiden.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Var faktisk igang med at oversætte og samle oplysninger om oxynorm, for netop at smide det ind i wikien. Kan lige se om jeg kan finde det og få det færdigt :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]