Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 02:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
gravko skrev:
kemal skrev:
Citat:
Politiet kan altid se alt.

Er jeg udemærket klar over. :lol:
Jeg nævnte foreksempel ens arbejdsgiver, men jeg giver mig til at lede lidt på boardet..

Ens arbejdsgiver kan ikke se noget... man kan derimod selv hente sin private attest og vise arbejdsgiveren.

Ja okay, men de fleste arbejdsgivere har som et krav at man skal vise den private attest, så kommer lidt ud på et..

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
kender en der blevet taget med en klump hash og fik en bøde på 700kr men det kom ikke på hans straffeatest af en eller anden grund...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Nej lovgivningen er lidt tricky - kender sgu en der blev nuppet med 80g tjald samt en vægt på sig.. han slap med omkr. 3000kr - efter de nye bødetakster trådte i kræft...

Titel: ?
Junior medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Blev selv taget, inde på Laurits Betjent, hvor jeg var påvirket (amf).
Havde intet på mig, men alligevel kom politiet.
De skrev brev hjem til mine forældre og ringede til dem.
Fik ikke noget på min straffeattest, men fik dog 2års karantæne derinde fra (hvis jeg viser mig derinde får jeg mega bøde :? ) .

Jeg fik heller ikke nogen bøde, men er ikke sikker på, om det er fordi jeg er under 18år. (?)

Men ved ikke, om man kan sammenligne de to sager, da jeg ikke havde noget på mig.

Titel: Re: ?
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Smiling Faces skrev:
Fik ikke noget på min straffeattest, men fik dog 2års karantæne derinde fra (hvis jeg viser mig derinde får jeg mega bøde :? ) .

Jeg fik heller ikke nogen bøde, men er ikke sikker på, om det er fordi jeg er under 18år. (?)

Men ved ikke, om man kan sammenligne de to sager, da jeg ikke havde noget på mig.

Jeg røg i detentionen her for et ½ år siden, og fik at vide, at jeg ville få en bøde på 500 til 1000 kroner tilsendt.. Har stadig ikk' fået den :D

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Smiling Faces skrev:

Nu kan du heller ikke få nogen straf for at være påvirket af et stof.

http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=22853

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Fuck da om ens straffe attest er ren, I kan stadigvæk sagtens få en masse jobs.

I Post Danmark er de f.eks ligeglade om man er straffet for loven om euroforisenden stoffer. Der er det kun vold og tyveri de kigger efter

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
eedeolla skrev:
Fuck da om ens straffe attest er ren, I kan stadigvæk sagtens få en masse jobs.

I Post Danmark er de f.eks ligeglade om man er straffet for loven om euroforisenden stoffer. Der er det kun vold og tyveri de kigger efter

Ja ja, ingen tvivl om, at man kan få masser af jobs med en plet eller 2 på straffe-attesten, men (og ikke et ondt ord om Post Danmark) det er måske heller ikke de fedeste drømme-jobs..

Titel:
Deres straffeattest burde meget gerne være clean efter det.

Medlem
Brugeravatar

Chanders skrev:
Smiling Faces skrev:

Jeg røg i detentionen her for et ½ år siden, og fik at vide, at jeg ville få en bøde på 500 til 1000 kroner tilsendt.. Har stadig ikk' fået den :D

Det er ikke fordi du er under 18 år, det er fordi de ikke tog dig med noget. Sidst jeg blev tjekket af politet (ja det er sket en del gange) var jeg tydeligt påvirket af mdma og sagde da også til dem at jeg havde taget det, men ikke havde noget på mig! Har oveni købet fået en dem for euf før, hvilket de også tjekkede. De lod mig gå bagefter og gav mig oveni købet mine therma power kapsler tilbage, som var grunden til de latterlige dørmænd tilkaldte dem til at starte med. Er selv over 18 skal der måske lige siges.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
Jeg er ret sikker på at der skal en dom til, før noget ender på ens straffe-attest. Dog er det et par år siden jeg fik dette fortalt af en betjent, så det kan ikke udelukkes at det er blevet lavet om siden da.

Ens arbejdsgiver må/kan kun se havd der er på ens straffe-attest inden for de seneste 2 år. Politiet, forsvaret og det offentlige(ikke 100% sikker) kan se længere tid tilbage.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

CamelJJ skrev:
Jeg er ret sikker på at der skal en dom til, før noget ender på ens straffe-attest. Dog er det et par år siden jeg fik dette fortalt af en betjent, så det kan ikke udelukkes at det er blevet lavet om siden da.

Ens arbejdsgiver må/kan kun se havd der er på ens straffe-attest inden for de seneste 2 år. Politiet, forsvaret og det offentlige(ikke 100% sikker) kan se længere tid tilbage.

Jeg kan så lige tilføje at hvis man er i forsvaret og får en plet på sin attest, har forsvaret sit eget registre som vare hele livet, den plet vil altid være der plus forsvaret ser noget strengere på det, så pas på jer selv :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: JYLLAND
Jeg blev i lørdags taget med 1½ gram skunk.
Bøde på 3000 kr, forældre informeret, 5 år på straffeattesten. Så ja, det kommer på straffeattesten.

..Fuck Lene Espersen. Hun for satme smadret nogen ellers lovlydige unges liv. :x

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
OrangeLenny skrev:
Jeg blev i lørdags taget med 1½ gram skunk.
Bøde på 3000 kr, forældre informeret, 5 år på straffeattesten. Så ja, det kommer på straffeattesten.

..Fuck Lene Espersen. Hun for satme smadret nogen ellers lovlydige unges liv. :x

3000?? Anden gang? Eller første?

Satme neder for 1,5g skunk

Titel:
Medlem

Citat:
3000?? Anden gang? Eller første?

Satme neder for 1,5g skunk

Første gang.

Titel:
Junior medlem

jeg blev taget for 11 mdr siden med 97g tjald fik en bøde tilsendt på 1500? rgøgen var sku dyrere :P Og jeg har intet stående på min atest?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Bøderne for hash skulle starte ved 2000 kr. Og for de "hårde" stoffer ved 3000 kr. Anden gang tillægges 50% af prisen, og tredje gang 100%.

Jeg har ikke hørt at skunk skulle afregnes som hårde stoffer (selv om nol/hasholie vistnok bliver afregnet sådan). Jeg ville anfægte en bøde på 3000 kroner for skunk, for inkompetence hos politiet er set før - men vend endelig tilbage med info.

Bøder kommer ikke på jeres offentlige straffeattest (det kræver noget større og at I har været i retten). Dog vil det figurere i Kriminalregistret i vistnok 20 år, men denne er ikke officiel og vil derfor ikke påvirke jeres karriere i almindelighed.

Det er snart et år siden at disse nye stramninger trådte i kraft, og jeg skrev faktisk til samtlige 179 af fuskerne inde på tinge i den forbindelse ;)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Malkavian skrev:
Bøderne for hash skulle starte ved 2000 kr. Og for de "hårde" stoffer ved 3000 kr. Anden gang tillægges 50% af prisen, og tredje gang 100%.

Jeg har ikke hørt at skunk skulle afregnes som hårde stoffer (selv om nol/hasholie vistnok bliver afregnet sådan). Jeg ville anfægte en bøde på 3000 kroner for skunk, for inkompetence hos politiet er set før - men vend endelig tilbage med info.

Bøder kommer ikke på jeres offentlige straffeattest (det kræver noget større og at I har været i retten). Dog vil det figurere i Kriminalregistret i vistnok 20 år, men denne er ikke officiel og vil derfor ikke påvirke jeres karriere i almindelighed.

Det er snart et år siden at disse nye stramninger trådte i kraft, og jeg skrev faktisk til samtlige 179 af fuskerne inde på tinge i den forbindelse ;)

Hvad er definationen af et hårdt stof så?

Titel:
Medlem

Jeg tog op på Politistationen for at få afklaret det her, det vidste sig at Politi betjenten havde sagt forkert da han fortalte mig at bøden ville være på 3000 kr. Bøden er ''kun'' på 2000 kr.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Malkavian skrev:

Fik du så noget brugbar info tilbage?
eller valgte ingen af dem at svare? :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]