Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 21:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Mariannes skrev:
Kan ikke forstå hvorfor man vælger at krænke folk, bare fordi man kan.

Nu var det jo uskyldig satire, som fundementalistiske muslimer vælger at overtolke. Hvad så med alle de gange hvor kristendommen har fået samme behandling? Jeg mener ikke, at Indre Mission har hærget nogen byer! :lol:

Alt kan jo tolkes ud af propationer, hvis man endelig vil.

Derudover kan de - og vi - jo bare smutte fra landet hvis de - og vi - har så frygteligt meget imod det, at ting bare skal ødelægges for alle andre uvedkommende mennesker.

Derudover vil jeg også lige forsvare kolding! Det er faktisk en skide flot og hyggelig by!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Phony Orphant skrev:
JA! Skyd de vantro hunde, de er jo ikke kristne og hvide, ligesom os, de hellige!
Men kan godt se at danmark er offeret, det er jo ikke danskerne der til at starte med tog ned til deres land (hint: irak) og begyndte at SKYDE folk og BOMBARDERE deres huse. Nej! vi må forlange en undskyldning for selv at have skabt disse krigsmaskiner og sendt dem på flugt! :roll:

Den er tynd den dér..

Tror du selv på at de kriminelle invandrere i Danmark er så fuck'd i hovederne pga Irak krigen?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mariannes skrev:
Synes ikke det er specielt svært at forstå at man ikke vil finde sig i at vokse op i et land, som ovenikøbet påstår at være et frit land, hvor man bliver diskrimineret på grund af sin hudfarve. Som et eksempel herpå er der jo alle de gange udlændinge bliver stoppet af politiet og visiteret for knive, narko etc., mens danskere kan gå lige forbi uden der sker det mindste. Det er uacceptabelt!

Det kan jeg godt se ja, politiet er helt galt på den når de visiterer en gruppe indvandrere på et sted som Nørrebro/Gellerup etc. Politiet har simpelthen ingen grund til mistænke dem for ulovligheder.

Prøv at se lidt omvendt på den, hvis vi, som vantro danskere der spiser svin, bosatte os i Saudi Arabien og skabte en masse ballade samt flashede vores pæne piger på gaden, lugtede af frikadeller etc etc

Jeg tror sgu ikke Saudi Arabien ville vise så meget tålmodighed som vi gør.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh et sted
And skrev:
Mariannes skrev:
Kan ikke forstå hvorfor man vælger at krænke folk, bare fordi man kan.

Nu var det jo uskyldig satire, som fundementalistiske muslimer vælger at overtolke.

Ja det var måske satire første gang de blev bragt i Jyllands Posten. At de billeder bliver genoptrykt i diverse aviser, har ene og alene det formål at genere en gruppe menesker fordi man kan!

Jo dengang jeg var lille og legede i sandkassen forand min børnehave, synes jeg sku da osse det var sjovt at hoppe i de andre børns sandslotte, med den begrundelse, at jeg havde lige så meget ret til at leje i sandkassen som alle andre. Men som alle andre normale menesker lære man med tiden at vise respekt over for sine medmenesker. Hvis man ikke kan finde ud af vise respekt, må man da tydeligvis, stadigvæk gå rundt med traumer fra tiden i sandkassen.

Idiologisk konflikt my ass, det er god gammeldags racisme, i en 2000 edition.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

[quote="CamelJJ"
Ja det var måske satire første gang de blev bragt i Jyllands Posten. At de billeder bliver genoptrykt i diverse aviser, har ene og alene det formål at genere en gruppe menesker fordi man kan![/quote]

Nej. Det har det geniale formål at vise, at avisen ikke er bange for fundementale idioter, men derimod værner om ytringsfriheden, som er blevet en højaktuel liberal værdi. Og hvis de fundamentalistiske svin ikke kan finde ud af hvad der er politik, og hvad der er satire, så er de heller ikke mange 5-ører værd. Og det er ikkun muslimer, men troende mennesker generelt. Mere sekualisering, mindre bullshit. Faktisk er religion en slags narkotika, mener der var en artikel i et Ill. Vid. om det, på et tidspunkt.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i gryden
Waffen skrev:
Phony Orphant skrev:
JA! Skyd de vantro hunde, de er jo ikke kristne og hvide, ligesom os, de hellige!
Men kan godt se at danmark er offeret, det er jo ikke danskerne der til at starte med tog ned til deres land (hint: irak) og begyndte at SKYDE folk og BOMBARDERE deres huse. Nej! vi må forlange en undskyldning for selv at have skabt disse krigsmaskiner og sendt dem på flugt! :roll:

Den er tynd den dér..

Tror du selv på at de kriminelle invandrere i Danmark er så fuck'd i hovederne pga Irak krigen?

Nej, ikke kun irak-krigen. Men krig generelt, men så længe Danmark er en krigsførende nation, så mener jeg ikke at vi har ret til at brokke os over nogle brændte biler og knivstikkerier. Og snakker ikke om alle kriminelle flygtninge (og JA, jeg sagde flygtninge, ikke indvandere). Sort arbejde, tyveri osv. kan ikke skyldtes krig (alene). Men hentyder derimod til alle de handlinger der bliver gjort der kan relateres til krig.
Vi er selv (eller vores dejlige minister er,) skyld i den voldsbølge af kriminelle irakkere der kommer/vil komme de næste par år.

And skrev:
CamelJJ skrev:
Ja det var måske satire første gang de blev bragt i Jyllands Posten. At de billeder bliver genoptrykt i diverse aviser, har ene og alene det formål at genere en gruppe menesker fordi man kan!

Nej. Det har det geniale formål at vise, at avisen ikke er bange for fundementale idioter, men derimod værner om ytringsfriheden, som er blevet en højaktuel liberal værdi. Og hvis de fundamentalistiske svin ikke kan finde ud af hvad der er politik, og hvad der er satire, så er de heller ikke mange 5-ører værd. Og det er ikkun muslimer, men troende mennesker generelt. Mere sekualisering, mindre bullshit. Faktisk er religion en slags narkotika, mener der var en artikel i et Ill. Vid. om det, på et tidspunkt.

Ja, fordi aviserne trykker jo ikke bare tegningerne for at få opmærksomhed og flere læsere? Er det virkelig det værd at sætte en hel befolkning i fare som oplagt (mere end vi var i forevejen) terrormål, fordi vi ved at folk bliver pisset af. Du går jo heller ikke over til en rocker og siger han ligner pippi langstrømpe med det hår, fordi du netop ved at der er en konsekvens, men konsekvensen for avisernes trykkeri kommer ikke tilbage til aviserne, men den danske eksport og den danske befolkning, tak for det, ludermedier!
"Religion er opium til folket" som Karl Marx skrev, jeg tror det er det du hentyder til.
Men ja, folk uden sans for satirisk humor er ikke værd af spille tid på, så lad dem dog være! Det gælder rockerne såvel som muslimerne.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
ARGGG FFS DETTE HAR IKKE NOGET AT GØRE MED MUHAMMED TEGNINGERNE DIN JOHN........... det er hitz but taria eller hvordan man staver det der har lavet nogle fredlige demonstrationer? (ja de er nogle fundementalistiske wife beaters)

De unge på brokvarteret vrede er muligvis ubegrundet i dine øjne, og det er helt sikkert en fuckd up måde de udtrykker det på men prøv nu at kig lidt dybere... hvordan ville du reagere hvis du voksede op med udsigten til ingen fremtid? og når du kigger rundt er medierne, retssystemmet alle mulige efter en... som nedereste led i samfundet, ung og fortvivlet er det klart at sådan vold opstår... men mener selvfølgelig at den må stoppes og det er både forældrene og omverdenen der skal være med..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Hvis vi vil skrive om muhammed-tegningerne, så gør vi det, uanset hvad det ultra-seriøse formål med debatten til at starte med var.
Og tro ikke at jeg er så ignorant at jeg ikke ved at de ballade der sker ikke sker på grund af de tegninger, for det ved jeg godt.

Hvis du læste citeringerne? Jeg har på intet tidspunkt sagt at de brændte biler havde noget som helst med muhammed-tegningerne at gøre, OVERHOVEDET. Men du gider vel ikke risikere at læse det samme indlæg to gange, måske også derfor du tror at jeg mener at deres vrede er ubegrundet?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
KingOfBongbong skrev:
hvordan ville du reagere hvis du voksede op med udsigten til ingen fremtid? og når du kigger rundt er medierne, retssystemmet alle mulige efter en... som nedereste led i samfundet, ung og fortvivlet er det klart at sådan vold opstår... men mener selvfølgelig at den må stoppes og det er både forældrene og omverdenen der skal være med..

Hvorfor har de ingen fremtid? Og hvorfor er det klart, at volden opstår?

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Phony Orphant skrev:
Ja, fordi aviserne trykker jo ikke bare tegningerne for at få opmærksomhed og flere læsere? Er det virkelig det værd at sætte en hel befolkning i fare som oplagt (mere end vi var i forevejen) terrormål, fordi vi ved at folk bliver pisset af. Du går jo heller ikke over til en rocker og siger han ligner pippi langstrømpe med det hår, fordi du netop ved at der er en konsekvens, men konsekvensen for avisernes trykkeri kommer ikke tilbage til aviserne, men den danske eksport og den danske befolkning, tak for det, ludermedier!
"Religion er opium til folket" som Karl Marx skrev, jeg tror det er det du hentyder til.
Men ja, folk uden sans for satirisk humor er ikke værd af spille tid på, så lad dem dog være! Det gælder rockerne såvel som muslimerne.

Mon ikke aviserne også mener, at de har ret til at ytre sig? Mener du ikke, at vi skal have lov til at udtale os frit uden at komme i fængsel for det? Hvis ja, så støtter du tegningerne.

Titel:
Medlem

And skrev:

De har jo påpeget at de(JyllandsPosten) ikke er bange for fundamentalister, i og med de ikke ville give en undskyldning første gang billederne blev trykt, begrundet at Danmark er et land med ytringsfrihed. I den situation viser man netop at man værner om ytringsfriheden. Men det kan kun opfattes som en provokation/krænkelse nu hvor JP bliver ved med at trykke billederne uden nogen synderlig grund. De HAR værnet om ytringsfriheden tidligere, nu er det kun splidskabende mudderkast på muslimer, fordi de kan og vil og elsker at gøre det!!

Ja de kan pisse på islam. Men skal man gøre det bare fordi man kan?? Det giver jo ingen mening- synes ærlig talt det er respektløst. :!:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Mariannes skrev:
De har jo påpeget at de(JyllandsPosten) ikke er bange for fundamentalister, i og med de ikke ville give en undskyldning første gang billederne blev trykt, begrundet at Danmark er et land med ytringsfrihed. I den situation viser man netop at man værner om ytringsfriheden. Men det kan kun opfattes som en provokation/krænkelse nu hvor JP bliver ved med at trykke billederne uden nogen synderlig grund. De HAR værnet om ytringsfriheden tidligere, nu er det kun splidskabende mudderkast på muslimer, fordi de kan og vil og elsker at gøre det!!

Ja de kan pisse på islam. Men skal man gøre det bare fordi man kan?? Det giver jo ingen mening- synes ærlig talt det er respektløst. :!:

De viser, at de står ved deres meninger, og jeg tror, at de delvist gør det, fordi de føler sig provokeret over, at muslimer tager det så alvorligt og handler med vold. Og i realiteten ville de bedst stå fast ved at poste flere og flere tegninger, indtil de fundamentalistiske muslimer ikke længere reagerer voldeligt. Det hjælper dog næppe at trykke tegninger, det er nok bare en megakonflikt mellem fundamentalistisk tro og vores letsindethed, som ikke kan løses, men kun gemmes væk.

http://www.ittext.dk/jylpostkarikatur.html

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Minimal skrev:
De viser, at de står ved deres meninger, og jeg tror, at de delvist gør det, fordi de føler sig provokeret over, at muslimer tager det så alvorligt og handler med vold. Og i realiteten ville de bedst stå fast ved at poste flere og flere tegninger, indtil de fundamentalistiske muslimer ikke længere reagerer voldeligt. Det hjælper dog næppe at trykke tegninger, det er nok bare en megakonflikt mellem fundamentalistisk tro og vores letsindethed, som ikke kan løses, men kun gemmes væk.

http://www.ittext.dk/jylpostkarikatur.html

:yeah:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Minimal skrev:
Mon ikke aviserne også mener, at de har ret til at ytre sig? Mener du ikke, at vi skal have lov til at udtale os frit uden at komme i fængsel for det? Hvis ja, så støtter du tegningerne.

Jo selvfølgelig har vi ret til at ytre os uden at komme i fængsel, jeg kræver heller ikke nogen fængslet. Jeg kræver bare at folk skal tænke sig om en ekstra gang inden de begynder at pisse folk af. Er det det værd, bare for at spille med muskl... Jeg mener ytringsfriheden?
Og btw. har de reageret voldeligt på tegningerne? jeg har kun hørt om boykot og flagafbrænding. (Edit: Okay, glemte lige mordforsøg ;))

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Phony Orphant skrev:
Jo selvfølgelig har vi ret til at ytre os uden at komme i fængsel, jeg kræver heller ikke nogen fængslet. Jeg kræver bare at folk skal tænke sig om en ekstra gang inden de begynder at pisse folk af. Er det det værd, bare for at spille med muskl... Jeg mener ytringsfriheden?
Og btw. har de reageret voldeligt på tegningerne? jeg har kun hørt om boykot og flagafbrænding. (Edit: Okay, glemte lige mordforsøg ;))

Vi begyndte ikke at pisse folk af ved at trykke tegninger i første sted. Det var jo ikke ment som en provokation. At de involverede muslimer ikke kan bære over med humoren i Danmark, trykket i en, hvad man umiddelbart skulle tro, forholdsvist ligegyldig avisklumme, dét er helt uden overbærenhed og tolerance. Det er nemt at finde ting at lade sig provokere af, men en smart person vil prøve at undgå det så vidt muligt. At reaktionen bliver så voldsom og af dén primitive karakter, det kan man ikke forsvare. De mangler at forstå, at vi gerne må lave sjov med en religion, når vi må med alt andet, og hvis vi siger undskyld, så er det kun formelt, for vi mener det jo ikke. Vi mener ikke, at vi bør undskylde det. Tegningerne bliver bragt igen for at vise, at vi synes, at det hele er til grin, og at vi stadig mener det samme.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, vi gjorde det ikke for at provokere dem til at starte med. Men det gjorde vi 2. gang?
Hvis aviserne havde fantasi nok til at tegne nogle nye tegninger, i forskellige versioner i samtlige aviser, på samme dag, så havde jeg måske synes det var fedt. Men at køre på de samme tegninger er IMO, rimelig lallet. Nogenlunde på samme måde som sladderbladende dækker kongelige begivenheder. Forudsigeligt, kedeligt og uden indhold.
Vil dog, efter at have læst dit link erklære mig enig i en stor del af det du skriver. Man har en tandsæt til man ta'r et nyt. 8)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Phony Orphant skrev:
Nej, vi gjorde det ikke for at provokere dem til at starte med. Men det gjorde vi 2. gang?
Hvis aviserne havde fantasi nok til at tegne nogle nye tegninger, i forskellige versioner i samtlige aviser, på samme dag, så havde jeg måske synes det var fedt. Men at køre på de samme tegninger er IMO, rimelig lallet. Nogenlunde på samme måde som sladderbladende dækker kongelige begivenheder. Forudsigeligt, kedeligt og uden indhold.
Vil dog, efter at have læst dit link erklære mig enig i en stor del af det du skriver. Man har en tandsæt til man ta'r et nyt. 8)

Jeg mener, at de trykkede tegningerne igen i forbindelse med en artikel om de tegnere, som er blevet truet på livet. Vist noget i stil med "her er årsagen til, at de skal dræbes". Hvis de havde tegnet nye tegninger, ville jeg næsten kalde det unødvendigt provokerende. Det er jo ikke bare for, at det skal være fedt! :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hmm, Så vidt jeg ved var flere aviser enige om at trykke tegningerne på samme dag, og hvis det var pga. det forsøg på mord der var rettet mod en af tegnerne, så lyder det i mine ører lidt underligt at 3 aviser (mener jeg det var) trykker "årsagen til at han skal dræbes".
Hvis de aviser der trykkede tegningerne 2. gang så havde lavet nye tegninger havde det netop været et tegn på "tegnefrihed".
Selvfølgelig lyder nyheden nede i de muslimske lande lidt værre i forhold til "Muhammedtegninger trykt igen!" end "Flere muhammedtegninger fra Danmark!".

Så faktisk helst nogle nye tegninger med alle guder i samtlige religioner i et kæmpe orgie, hvor man kan ænse en turban og så er ansigtet censuret, resten af kroppen er selvfølgelig nøgen og blottet, ligesom de andre guders. Too bad jeg ikke kan tegne særlig godt. (DRUMSTICK, kom og lav min tegning for mig ;))
Edit: meget vigtigt klip omkring muhammedtegningerne http://www.youtube.com/watch?v=XccwSiCg69k&feature=related

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
I <3 south park.

ellers fatter jeg ikke at folk gider tage denne diskussion. sammenblandingen af fundamentalistiske muslimer, sentationslystne danske medier, og den konservative ny-puritanske værdibølge som rider landet i øjeblikket, er en umådelig dårlig en. det eneste vi vel alle kan blive enige om, er at alle 3 ting sutter røv på lucifer. Jeg mener virkelig den bedste måde at komme alt dette til livs er at ignorere det. Medierne elsker det fordi det er et tilbagevendende problem, og der tilsyneladende ikke er en umiddelbar løsning på det, og ingen har egentlig noget fornuftigt at sige om det.

Det jeg hader allemest ved det her er at venstrefløjen er sådan nogle blødsødne kujoner. Et af socialismens standpunkter er netop en afstandtagen til religiøse dogmer.

Titel:
Relativistisk båthorn

Phony Orphant skrev:
hmm, Så vidt jeg ved var flere aviser enige om at trykke tegningerne på samme dag

hey er det ikke tilnærmelsesvis Ulovlig kartel-dannelse? 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]