Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

hvordan pleger i at have det dagen efter et svampe trip?
kan man komme op om morgenen og er der nogen hangovers? :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Lidt forskelligt kommer bestemt an på hvornår svampene er indtaget.
Har meget store problemer med at sove efter et svampetrip, har jeg ikke nogen valium kan jeg godt ligge i en del timer før hjernen slår fra :(.
Har oplevet en voldsom hovedpine efter et trip hvis det har været vildt!
ved et mildt trip kan jeg ikke engang mærke jeg har taget noget dagen efter ;)

Titel:
Medlem

hvis man tog dem om formiddagen ville der så være muligt at står tidilig op dagen efter? :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
LSK skrev:
hvis man tog dem om formiddagen ville der så være muligt at står tidilig op dagen efter? :)

Ja, det skulle da nok være en mulighed, men som du sætter det op der får jeg opfattelsen af at du skal noget vigtigt dagen efter, hvilket godt kunne give en stresset fornemmelse over trippet, da måske i baghovedet under trippet vil bekymre dig om hvorvidt du kan sove, om du kommer op i tide osv.
Svampe tager den tid svampe skal tage...
...og så lige tre timer til ;)
Jeg ville i hvert fald ikke gøre det, hvis jeg skulle tidligt op dagen efter, jeg foretrækker at kunne tage mig al den tid der er nødvendigt.
Enkelte trips efterlader også en i et humør der gør at man er vågen længe efter trippet er overstået, hvor man bare tænker over hvad man har oplevet.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Gode pointer, Hades.
En mulig "stressfaktor", som en forpligtelse tidligt næste morgen, kan være med til at trigge et ønske om ikke at trippe længere, hvilket senere kan udvikle sig til en desperation, hvilket er det stik modsatte af, hvad du vil :)

Jeg tager ikke svampe om aftenen længere, af den simple årsag, at jeg ikke kan sove bagefter. For mig består et svampe-trip af to faser; en hvor du tripper, og en hvor du reflekterer. Den sidste kan vare lige så længe, som de deciderede trip, og er i mine øjne mindst lige så værdifuld, så lad være med at spolerede den :)

Jeg plejer ikke at have nogen hangovers, men en følelse (mindset) fra dagen før, kan dog sagtens være hængende i op til en-tre dage, positiv som dårlig.

Hvis du virkelig gerne vil hapse lidt svampe, og du har mulighed for at gøre det når som helst, så ville det bedste tidspunkt i mine øjne, være omkring 15-17-tiden. I mit tilfælde ville jeg i hvert fald sagtens kunne falde i søvn, og "klarsynet" ville være ovre, og man kunne med god samvittighed godt skylde ned med en øl eller to ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: der hvor det sker...?
jeg bliver utrolig træt i hovedet efter et svampe trip, evt. lav energi i et par dage, men det er imo osse trippene værd.

vil vove påstå at det skyldes at man tænker så vildt meget under trippet i forehold til normalt, hvilken nok kan resultere i en kneppet hjerne :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Da jeg tog svampe her for første gang, der tog jeg dem kl. 17 og gik i seng kl. 00.00 og sov ca. 20 min senere, havde regnet med at det ville være en del sværere at falde i søvn. Havde det lidt mærkeligt næste dag, alt ser bare forkert ud, og det føles som om man har været på en lang rejse og alt er lavet om mens man var væk. Sådan havde jeg det lidt... Men kan godt være at det er individuelt... :roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Mr.Ambient skrev:
Da jeg tog svampe her for første gang, der tog jeg dem kl. 17 og gik i seng kl. 00.00 og sov ca. 20 min senere, havde regnet med at det ville være en del sværere at falde i søvn. Havde det lidt mærkeligt næste dag, alt ser bare forkert ud, og det føles som om man har været på en lang rejse og alt er lavet om mens man var væk. Sådan havde jeg det lidt... Men kan godt være at det er individuelt... :roll:

Mmm, det kan jeg godt nikke genkendende til. Man kan vel sammenligne et trip på svampe, med at alle filerne bliver om-arkiverede. Ens syn på livet er ændret, ens oplevelse er verden er også ny. Jeg tror dog, at du med tiden vender det til noget mere positivt (ikke, at din oplevelse er negativ) i stedet for den her "omvæltede" tilstand. Men meget godt beskrevet :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jaspar skrev:
Mr.Ambient skrev:

Mmm, det kan jeg godt nikke genkendende til. Man kan vel sammenligne et trip på svampe, med at alle filerne bliver om-arkiverede. Ens syn på livet er ændret, ens oplevelse er verden er også ny. Jeg tror dog, at du med tiden vender det til noget mere positivt (ikke, at din oplevelse er negativ) i stedet for den her "omvæltede" tilstand. Men meget godt beskrevet :)

Fandt lige på et nørdet ord til det, hjernedefragmentering :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har det helt fint dagen efter et svampetrip. Jeg redoserer aldrig og oplever højst en træthed i hovedet. Men dit sind har jo også været på fuldtryk i timevis, med et hvirvel af farver, nye indfaldsvinkler og kreativ tænkning. ;)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Dagen efter svampetrip er jeg totalt flad - dødtræt og helt energiforladt
- på trods af at jeg sover som en sten når trippet er slut.
Men det er det hele værd!
Altid en god ide at sætte en dag extra af til landing.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Jeg har det aldrig dårligt eller udkørt dagen efter et svampetrip. LSD derimod, der har jeg det elendigt, det føles som om hjernen har lavet en 360 inde i kraniumet, hvilket den sikkert også har i overført betydning.

Men dagen efter svampe er jeg sku fit for fight som man siger. :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: 3630
Jeg har selv været på et svampe trip, hvor jeg dagen efter skulle tidligt op, da der var nogle vigtige ting jeg skulle. Under hele trippet sad jeg med den sørgelige tanke om at man skulle tidligt op, og det ødelagde lidt mit trip. Det gav en masse stressende tanker, hvilket var ret irriterende.
Så jeg fortrækker klart at man ikke skal noget dagen efter.

Dagen efter et svampe trip føler jeg mig heller ikke synderligt påvirket af at jeg har indtaget noget. Ingen ubehag på nogen måde.

Alle ting ser os bare totalt fesne ud efter et trip på svampe og LSD for den sags skyld, alt er bare hel mat og kedeligt at se på.

Titel:
Dedikeret medlem

Uden at have læst svarene på tråden eller at have prøvet svampe... så kunne jeg da tænke mig at et "trip" godt kunne "vise" dig en masse ting som du bliver nødt til at bearbejde... det ville nok være rart at få ro til at tænkte over hvad du har oplevet.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
waggafnipsen skrev:
jeg bliver utrolig træt i hovedet efter et svampe trip, evt. lav energi i et par dage, men det er imo osse trippene værd.

vil vove påstå at det skyldes at man tænker så vildt meget under trippet i forehold til normalt, hvilken nok kan resultere i en kneppet hjerne :wink:

:yeah:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Altså ved et cubensis trip på fx 2-3g, og et minimal, hvis noget alkoholdindtag - har jeg ingen nævneværdige tømmermænd... Ryger oftest en åk portion pot på mine comedowns - og har ingen problemer med at sove, svampe kan virke meget chillet og med massiv bodyload, men bestemt også den anden vej, hvis jeg bevæger mig eller stemningen er til det=)

Men du har vel ikke travlt, og hvis du skal noget vigtigt næste dag, så lad hellere vær' - du har dem vel stadig weekenden efter, for som du nok kan fornemme på trådens svar, så er det meget individuelt... =)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]