@Andreas.
Det var ikke min mening at fasttømre "ud af kroppen oplevelser", som "egodød" fænomenet, jeg giver også et eksempel på en ud af kroppen oplevelse jeg har haft, hvilken på ingen måde var spirituel, men nærmere, som citeret af dig længere nede, "wierd".
At jeg drager denne parallel, var for at pegle mig længere ind på, om det kunne have været noget i den stil, som trådstarter havde oplevet, da jeg finder det svært, for alvor at læse noget direkte ud af hans begrænsede beskrivelse. Selve det mystiske og spirituelle aspekt, er noget jeg fortrækker at lade vær med at skrive om, da ord er meget mangelfulde, for at danne en fuld forståelse af, hvad der egentlig sker med en i en sådanne situation. Jeg håber du er enig med mig på dette punkt. Jeg vil såvidt, give dig ret i, at det ikke lyder, som nogen særlig spirituel oplevelse whitethug oplever, men jeg forbeholder mig i at dømme ud fra, hvad han allerede har beskrevet, og håber på en uddybning fra hans side. Jeg synes ikke man skal være for hurtig til at udelukke det.
Jeg ser frem til at læse linket du har lagt. Mange tak for det