Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Strainguide
Medlem

Geografisk sted: i et træ
På baggrund af Doyouspeakwak har jeg nu oprettet den her topic. Det er meget det samme som fra den førnævnte tråd fra canna generelt forummet. Dog med nogle få ændringer. F.eks. Vil jeg gerne starte med at opfordre folk til ikke at skrive direkte beskder til mig her i tråden. Alla. de tekniske replies fra den førnævnte tråd ( ikke at jeg tog det som en negativ ting ). Synes dog stadig at en strainguide tråd er en fed ide, og jeg kunne forestille mig at bruge den som et slags "opslagsværk". Så har du lavet et grow ude såvel som inde så kom med din erfaring og fakta om den strain du har haft gang i.

En skabelon til at gå ud fra kunne være noget i den her stil :

Navn

Forhold med hensyn til indica/sativa

Forhold ( inde, ude, specielle grow metoder? )

Fakta om plante ( højde, eventuelle skader/brister eller positive ting som erfaringer med noget topping = mange buds osv.)

Curring ( hvilken måde synes du passer bedst til den strain )

En lille smoke rapport ( duft,smag, er det en fest strain eller en couchlocker? Styrke? osv. )

Der kan selvfølgelig bygges videre på det ;)

Håber folk vil tage imod idéen da jeg tror den vil hjælpe de fleste. Håber på at det til sidst vil blive en tråd folk evt. kigger igennem inden de skal ud og handle frø, for at få et godt overblik over hvilke sorter der passer bedst til deres behov :D

God røg herfra 8)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Godt intiativ. Har ihvertfald en jeg gerne vil dele.

Navn:Grape Krush

Frøbank:DJ Short

Forhold med hensyn til indica/sativa:
Mest indica. Mit bud ville være 70 & indica og resten Sativa. Der er lige lidt som får tankerne lidt igang med kroppen er slatten. :wink:

Fakta om plante: Relativ små indica planter, som varierer lidt i phenotyperne, men generelt får du en hel del små buds hvis du ikke cutter i tide, det er ihvertfald en god ide at prøve på et par af planterne,men tror ikke det gør den store forskel i udbyttet, men ser pænere ud. Og med tiden og når man får mere erfaring kan de nok godt give et større udbytte end de første par gange. Der er også meget stor sansynlighed for at nogle af bladene folder sammen/krymper i vege fasen og det kan virke meget ukontrollabelt, men det gør ikke det store, bare fjern de blade som er værst ramt. Sidst i gro fasen dag. 45-50 begyndte der at komme farve på istedet for den mere normale grønne/gule farve skiftede de fleste planter til lilla og det var ligegyldigt om det var koldt eller varmt i længere perioder i rummet. Så er du vild med lilla og indica så prøv den her.

Curring: Giv dem god tid det er det vigtigste, der var meget forskel på 10 dage og 30 dage. meget mere smag i den sidste test.

Smag og Effekt:
Smag af ganske lidt grape ellers meget normal, måske i den lidt mere træ agtige ende ift. mange andre sorter. Effekten varierer lidt efter pheno, men er indica domineret.

Mvh Mikkel

Titel:
Medlem

Geografisk sted: i et træ
Det var præcis det jeg søgte :D sådan en post. Denne her post vil blive den sidste "normale" post herinde.. ros/kritik/spørgsmål vedrørende den her tråd kan i sende i pm. Håber folk er friske på det her :D Kan selvfølgelig være at folk først kommer rigtig igang med tråden når grow sæsonen træder ind :P anyway venter spændt :twisted:

Titel:
Medlem

Regner ikke med det strider mod reglerne men her følger et link til en strainguide:

http://www.strainbase.dk

Der er links til andre forhandlere men selve siden er ikke en forhandler.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
topjohn skrev:
Regner ikke med det strider mod reglerne men her følger et link til en strainguide:

http://www.strainbase.dk

Der er links til andre forhandlere men selve siden er ikke en forhandler.

Desværre er der bare ikke så meget kød på de enkelte strains derinde. Utrolig mange steder der står Not Listed. Ellers fin side.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]