Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 23:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 6510 Gram
Citat:
Tragedien skete i morges, da den lille pige var på vej til skole.
Hun blev nord for Vordingborg påkørt af bilisten. Det skete helt nøjagtigt nær Remkolde 7.30, erfarer Ritzaus Bureau.

Den lille pige blev hurtigt bragt til Næstved Sygehus, men det lykkedes ikke for lægerne at redde hendes liv.

Udover mistanken om hash er politiet mener politiet også, at manden kørte alt for stærkt.

Ifølge et vidne havde manden i bilen netop foretaget en overhaling, da han påkørte den 8-årige pige.

http://www.bt.dk/article/20080205/krimi/802050411/

Citat:
En 46-årig mandlig bilist fra Lolland blev sent tirsdag eftermiddag varetægtsfængslet i 14 dage, efter han tirsdag morgen kørte en otte-årig pige ned. Pigen, der var på vej til skole, blev senere erklæret død på sygehuset i Næstved.

Den 46-årige sigtes for uagtsomt manddrab under særlige omstændigheder. Manden var ifølge anklagerne påvirket af hash og udviste hensynsløs kørsel.

Ulykken skete ifølge Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi omkring klokken 7.30, da pigen var på vej til skole med sin cykel.

Hun blev ramt af den hash-påvirkedes bil nær Remkolde på landevejen mellem Næstved og Vordingborg.

http://ekstrabladet.dk/112/article971791.ece

Senest rettet af HexTrix 05 feb 2008 19:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hashen, farten og dårlig opmærksomhed er skyld i den ulykke, trist

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg synes at det vil være ufatteligt plat at bruge dette eksempel, til at se ned på hash og bruge det som argument imod indtagelsen af hash. Jeg synes det er uansvarligt at køre bil i påvirket tilstand, så jeg forsvarer på ingen måde, det der er sket, men det uansvarlige ligger i mandens handling. Han burde ikke køre bil påvirket og han burde ikke køre for stærkt!

Min medfølelse går til pigen, hendes forældre og pårørende og den 46årige mand og hans pårørende. Man må håbe det bedste for dem alle.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

the-red-pill skrev:
Jeg synes at det vil være ufatteligt plat at bruge dette eksempel, til at se ned på hash og bruge det som argument imod indtagelsen af hash. Jeg synes det er uansvarligt at køre bil i påvirket tilstand, så jeg forsvarer på ingen måde, det der er sket, men det uansvarlige ligger i mandens handling. Han burde ikke køre bil påvirket og han burde ikke køre for stærkt!

Min medfølelse går til pigen, hendes forældre og pårørende og den 46årige mand og hans pårørende. Man må håbe det bedste for dem alle.

Så Tv2 Øst her i dag, og desværre var nyheden at mand påvirket af hash kørte pige ned. Det er så ærgeligt at sådan noget skal ske

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
kl 7.30 det var lidt tidligt at få sig en hashkoger

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Egentlig ikke, for der er da mange der ryger inden arbejde, inklusiv mig selv (ryger har dog ikke røget hash inden arbejde siden mandag). Og arbejder også om natten, så det er perfekt tidspunkt til en koger :P

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sway skrev:
Egentlig ikke, for der er da mange der ryger inden arbejde, inklusiv mig selv (ryger har dog ikke røget hash inden arbejde siden mandag). Og arbejder også om natten, så det er perfekt tidspunkt til en koger :P

Så køre du vel ikke bil lige efter?

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Jeg har ikke engang kørekort - er ikke så meget for at styre ting med motor :oops:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Sway skrev:
Jeg har ikke engang kørekort - er ikke så meget for at styre ting med motor :oops:

Ah det godt at høre :) Cykel eller ens ben er jo også fine

Titel:
Medlem

Altså... Syntes det lugter lidt, de har jo nok alkohol testet manden, men tvivler altså lidt på at hensynsløs kørsel er et resultat af hashrygning... Måske var han træt , på medicin eller lign. ?!
Min personlige opfattelse er at folk ikke kører mindre forsigtigt fordi de har røget en bønne...

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
En tidligere ven turde jeg kun køre med når han havde røget, så kørte han stille, roligt og sikkert... Ellers var han halv-farlig at være i nærheden af

Men normalt så skal man ikke køre hvis man er påvirket, om det er alkohol, hash, lovlig medicin eller mangel på søvn..........

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Spørgsmålet er nærmere om ulykken ville være sket selvom han ikke havde røget. der står ikke noget om hvor påvirket han har været. Der er jo en stor mulighed for at han har røget helt op til 30 dage før påkørslen og slet ikke var påvirket men at de målte thc i hans blod pga han havde røget tidligere på måneden.

Der mangler helt klart en minimums grænse på det her område.

Mvh Mikkel

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Spørgsmålet er nærmere om ulykken ville være sket selvom han ikke havde røget. der står ikke noget om hvor påvirket han har været. Der er jo en stor mulighed for at han har røget helt op til 30 dage før påkørslen og slet ikke var påvirket men at de målte thc i hans blod pga han havde røget tidligere på måneden.

Der mangler helt klart en minimums grænse på det her område.

Mvh Mikkel

Er det muligt at teste folk så præcist?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Er det muligt at teste folk så præcist?[/quote]

Ja, ved at måle mængden af THC i blodet, og sammenholde det med halveringstiden/nedbrydelsestiden?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Ja, ved at måle mængden af THC i blodet, og sammenholde det med halveringstiden/nedbrydelsestiden?

Man kan jo stadig ikke se, hvor lang tid siden man sidst har røget.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Gæst skrev:

Well, jeg er virkelig ikke god til naturfaglige fag, men kan man ikke tilnærmelsesvis det? Hvis man nu sammenholder den promille THC man har i blodet, med den promille der gør en påvirket, for derefter at dividere det med halveringstiden eller sådan noget?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

And skrev:
Gæst skrev:

Well, jeg er virkelig ikke god til naturfaglige fag, men kan man ikke tilnærmelsesvis det? Hvis man nu sammenholder den promille THC man har i blodet, med den promille der gør en påvirket, for derefter at dividere det med halveringstiden eller sådan noget?

Man kan stadig ikke rigtig se, hvor lang tid siden man har røget, da man samtidig også skal vide, hvor meget man har røget. Hvis man nu har røget 20 gram hash en uge før, kan det måske godt se ud som om, at man lige har røget en joint.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]