Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 00:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Far Away
Jeg har en bekendt jeg er en smule nervøs for. Personen har over en længere periode taget lægeordineret tramadoler. Men dosen er steget kraftigt.. Til 400mg dagligt. Delt over 4 gange. Grunden til at personen tager disse smertestillende piller er? Ja stærke smerter fra noget som lægerne efter 1 års undersøgelser ikke har kunnet finde ud af. Personen har tidligere haft mange psykiske problemer, og jeg er bange for det er det som spiller hende et pus :?

Har jeg nogen grund til at være nervøs over disse doser?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kbh
hej jeg er selv en af dem som får dem lægeordineret-og hun må ikke tage over max 300 mg om dagen.
Synes det er meget store doser hun får dagligt hvis hun tager 400mg.
Er selv afhængig på en 200mg dosis om dagen.
Jeg får det dårligt hvis jeg ikke tager dem rent fysisk.
Rent psykisk er de let at blive forfalden til da de giver en let opkvikkende og meget behagelig rus.
Man bliver overaktiv og snakkesagelig samtidig med at det føles rart.

Titel:
Medlem

Nej, du kan ta det helt roligt i forhold til en dosis på 100mg*4 fordelt over dagen. Det ligger i den højere ende af spændet for dosis-anbefalingerne, men der er ingen grund til at alarm.

Der er nedsat risiko for afhængighed og du vil efter 6-12 mdrs forbrug opleve let ubehag - fysisk og psykisk. Som alt andet medicin, skal du nedtrappe. Og er du på Dolol 100mg*4, så kan du udne gener smide 100mg. hver uge. Så undgår du abstinenser for et middel der brugestil moderat stærke smerter,

Titel:
Medlem

Problemet er bare at de er ordineret uden at de har fundet de "smerter" hun siger hun har, og jeg kan ikke se en ende på hvornår hun skulle trappe ned.. Det er kun steget, steget og steget over de sidste par måneder.

Titel:
Medlem

kenneth- taler du af effarring- for jeg tvivler på at hendes læge ordinerer så meget medicin uden at kende årsagen.
400 mg er altså meget at tage hver dag.
Jeg tror hun tager større doser på en dag end lægen har anbefalet.
Desuden så kan man altså blive meget afhængig af dem-jeg er ihvertfald ikke som du siger bare i stand til at smide 100 mg om ugen.
je har fået dem i 1 1/2 år- og jeg er altså hooked kan jeg godt fortælle dig.

Titel:
Medlem

canax prøv at spørge ind til det- og hvis hun bliver vildt sur når du nævner det, kan du være ret sikker på at hun har et problem.
Jeg har selv prøvet det-og jeg blev rasende når folk nævnte at de var bekymret for mig-hvorimod jeg nok var blevet rørt over at folk ville passe på mig hvis der ikke var noget om det.

Titel:
Medlem

Hvis hun tager mere end hvad lægen har ordineret tager hun mere end 400mg.. For det er hvad der står på pakkerne.. Hmm, ja jeg bliver vel nødt til at tage en snak med hende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]