Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 09:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: på toppen.
ja jeg har bestilt noget 5htp fra usa, men nu har jeg snakket med en fra min familie der siger at hvis det bliver taget i tolden kan jeg risikere en bøde og tilmed en straf.
det kostede lige omkring 100kr for det glas, men hva er så tolden der bliver lagt oveni ?
har nogen af jer oplevet noget lignede ?

med venlig hilsen. psy thai.

ps. kan jeg ikke bar sige jeg ikk kender noget til pakken ? ja ved godt det var dumt at købe og betale for det uden at sætte mig ind i told regler osv. men håber der er nogen der måske har prøvet noget ligne ?

edit:

fandt lige det her :
Medicin

Der er også regionskoder på medicin. Her er reglen bare mere enkel. Køber du medicin, vitaminer eller kosttilskud i USA bliver det beslaglagt og sandsynligvis destrueret af den danske Lægemiddelstyrelse. Medicin må kun købes i EU-lande - selvom det ofte er dobbelt så dyrt som i USA.

pps: hvor mange af jer har prøvet at få beslagt noget ? og hvor mange gange har i bestilt det ca. ? bar for at vide om det er meget svært at få sendt hjem til en ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hvis det er 1. gang (tyder det på) får du bare et loveletter... (brev fra lægemiddel/sundshedsstytrelsen der siger du ikke må, og at de skal indskærpe at du ikke gør det mere)

Titel:
Medlem

ahh puhh troede lige jeg ville få en kæmpe bøde tusind tak for det hurtige svar..

ja det er første gang...

så det er smartere at bestiller fra eks. Tyskland ?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

psytaihai skrev:
ahh puhh troede lige jeg ville få en kæmpe bøde tusind tak for det hurtige svar..

ja det er første gang...

så det er smartere at bestiller fra eks. Tyskland ?

Foreksempel ja :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

bare hold dig indenfor eu

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Jeg har før bestilt piracetam fra USA. Det blev snuppet i tolden og jeg fik derefter en besked om at de ville "holde ekstra godt øje med mig" og at det var ulovligt at indføre uregistrede lægemidler eller sådan noget.

Jeg har lige bestilt en ordenlig potion kostmidler, vitaminer osv. osv. fra USA. Alt i alt for 800 kroner. Det vil jeg fandme da ikke håbe er ulovligt!?

Titel:
Medlem

hmm jo jeg tror faktisk de tolker det som ulovligt..

også vitaminer og sådanne ting desværre :S derfor jeg virkelig krydser fingre for at det kommer igennem,,

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ligemeget om stoffet er lovligt, det er ALTID (ALTID ALTID) ulovligt at indføre fra et land UDENFOR EU, selv hvis de opfyldt dk regler.

det er lovligt at indføre INDENFOR EU, HVIS det er et godkendt lægemiddel/kosttilskud OG det opfylder de danske regler til samme (gør de som regel aldrig).

men - det er sundheds/lægemiddelstyrelsen + skat der ordner det, og de blander som regel aldrig politiet ind i det (selvom det teknisk ER ulovligt), med midnre vi snakker store mængder.

personligt hart jeg fået 4 "loveletters" indtil videre, og alle gangene er der sket det at jeg har fået 4 uger til at komme med indsigelse, hvorefter det er blevet destrueret (1 gang) eller sendt retur på min foranledning (man skal bare ringe til det nr der står fra styrelsen, og sige det skal sendes retur)

Titel:
Medlem

har du så også fået pengene tilbage fra det sted du købte det ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

de sendte det bare igen mod at jeg betalte portoen, da de fik det retur fra skat.

men altså, du har betalt dem for at sende dig x. at toldvæsnet tager det er ikke deres problem. du har kendt risikoen da du købte.

Senest rettet af gravko 01 feb 2008 20:09, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

ahh okay smart move ^^ :D

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Har før bestilt 5-htp fra usa - det røg lige igennem tolden - bare bed sælger om at lægge noget, evt vat ned i glasset, så det ikke lyder som piller/kapsler når man bevæger den! =)

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Nordsjælland
Argh hvor nitte! Nu har jeg været i gennem så meget besvær med at oprette en postkasse i USA og alt muligt fis og så bliver det måske snuppet i tolden!? 1100 kr er fandme meget at smide ud af vinduet når man kører på SU og og bor for sig selv :x

Hvad fanden er det for nogle lorte regler!?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]