Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 17:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg ryger altid om aften, og hygger mig lidt på nettet og arbejder lidt, ser film og chiller..

Problemet er bare, jeg føler hele tiden at mit hjerte ikke slår, eller at der er noget galt med min hjertebanken..

Hvad kan jeg gøre mod det? I ved hvad jeg mener, hvis i har svaret på det.

Det lidt irriterende, for det giver mig lidt paranoia :)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I geometriens hule, uha uha!
Det er et rimelig kendt fænomen. Hjertet banker så hurtigt, at det føles som om, det slet ikke banker. Når man så mærker efter med en hånd på brystet, eller på halsen, så synes man heller ikke rigtig at kunne finde pulsen, hvilket i sidste ende kan stresse dig mere ud, hvilket resulterer i ubehag, og sandsynligvis højere puls.

Mit råd er: tag det roligt, og slap af. Er du ung og ikke er smækfed, eller har hjerteproblemer, så burde du ikke være bange for noget.

Titel:
Junior medlem

Takker, jeg er skam helt tynd og frisk ung fyr :)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: P-p-på t-t-toppen af ddd-d-den store s-s-s-sssnotklat..
Det har 100% også noget med noia at gøre..

Når jeg ryger kan jeg lige pludselig synes der er alt muligt i vejen..
Så har jeg måske liiiige pludselig ondt i ryggen, eller mit hjerte banker omg så hurtigt osv.. Må noia brænde i helvede :evil:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Med mindre du har en seriøs hjertefejl så er der ingen risiko ved at ryge hash. Som der rigtigt bliver sagt så bliver hjertebanken værre hvis man tænker på hjertet, føler efter og vender alt sin opmærksomhed på hjertet. Har selv haft problemer med samme emne en overgang hvor jeg troede jeg var ved at dø hver gang ved rigtig store mængder tjald. Specielt når jeg lå på ryggen

Begyndte at spænde i brystet, hvilket gav nogle smerter som jeg afkodede som om de kom fra hjertet. Men efter at have fundet ud af hjertet ikke kan give disse små-smerter blev det lidt bedre.

Vejrtrækningsøvelser fjernede det sidste. Min egen frygt for høj puls gjorde at min puls steg voldsomt, og jeg begyndte at kunne mærke pulsen i hele kroppen, dunkende og irriterende.

En serie af DYBE vejrtrækninger hvor vejret bliver holdt et par sekunder efter hver inhalering, efterfulgt af nogle næsten fuldstændige udpustninger fjerner problemet.

Jeg kan berolige dig med at rigtige hjertesmerter ved hjerteproblemer føles som om der er to mænd der river og flår i hver sin side af brystet, eller følelsen af at der balancerer en skoda på brystet af dig.

Læs lidt om vejrtrækningsøvelser og øv dig i at slappe af, det er guld værd, og jeg er sikker på at du vil komme til at nyde rusen igen uden hjertebanken.

Titel:
Medlem

Chanders skrev:
Det har 100% også noget med noia at gøre..
Når jeg ryger kan jeg lige pludselig synes der er alt muligt i vejen..
Må noia brænde i helvede :evil:
Enig, noia kan være enormt irriterende. Dog synes jeg at en god setting hjælper enormt her. Hvis man ryger et afslappet sted, f.eks hjemme eller hos en god kammerat, kan det fjerne meget af noia'en.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]